Nobka_spacexTelstar_19_VANTAGE.jpg

اسپیس ایکس بزرگترین ماهواره دنیا را به فضا فرستاد

SpaceX ماهواره Telstar 19 VANTAGE که بزرگترین ماهواره مخابراتی دنیا می‌باشد را با موشک فالکون 9 (Falcon 9) به فضا فرستاد.

 
اسپیس ایکس پس از پرتاب موفقیت‌آمیز Falcon Heavy، بزرگترین ماهواره مخابراتی دنیا (Telstar 19 VANTAGE) را توسط موشک تکامل‌یافته فالکون 9 (Falcon 9) به فضا فرستاد. این ماهواره 32 دقیقه پس از زمان پرتاب در ایستگاه فضایی مستقر شد. فالکون 9 پس از عملیات جداسازی بر روی یک drone ship (محل فرود موشک) به نام "البته من هنوز دوستت دارم" در اقیانوس اطلس فرود آمد.

 

Telstar 19 VANTAGE یک ماهواره مخابراتی با پهنای باند بالا که وزنی برابر 7076 کیلوگرم را دارا بوده و قرار است روش‌های ارتباطی میان کاربران آمریکایی را تقویت کند.

ایلان ماسک مدیر Space X در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده که این موشک فالکون 9 را می‌توان آخرین و کامل‌ترین نسخه آن دانست که قابلیت استفاده مداوم تا 10 بار پشت سر هم، بدون نیاز به تعمیر را داراست.

 

این کمپانی قصد دارد تا سومین نسخه موشک فالکون 9 را روز چهارشنبه در مرکز هوافضای Canderburg شهر کالیفرنیا به فضا بفرستد. در این مأموریت حدود 10 ماهواره مخابراتی Iridium به سمت مدارهای موردنظر ارسال می‌شوند.


مطالب مرتبط: