Nobka_spacex-ses-12_1.jpg

اسپیس ایکس ماهواره مخابراتی جدیدی را به فضا فرستاد

SpaceX پس از پرتاب موفقیت آمیز Falcon Heavy، ماهواره مخابراتی جدیدی را به فضا پرتاب کرد. ماهواره SES-12 به عنوان ماهواره تقویت کننده در بلوک 5 و یک مرحله بالاتر از Falcon Heavy قرار دارد.

 
SpaceX پس از پرتاب موفقیت آمیز Falcon Heavy، ماهواره مخابراتی جدیدی را به فضا پرتاب کرد. ماهواره SES-12 به عنوان ماهواره تقویت کننده در بلوک 5 و یک مرحله بالاتر از Falcon Heavy قرار دارد. این ماهواره دارای پهنای باند وسیع و 72 فرستنده تلوزیونی و 6 فرستنده مخابراتی برای مشتریان در سراسر آسیا - اقیانوس آرام و خاورمیانه ساخته شده است.

SES-12 یک ماهواره منحصر به فرد است که به اپراتورهای شبکه تلفن همراه و ارائه دهندگان خدمات اینترنت امکان ارائه خدمات تلفن همراه قابل‌اعتمادتر و خدمات پهن باند سریع‌تر بپردازند. این ماهواره توسط شرکت قضایی Airbus و با عنوان " قدرتمندترین ماهواره تمام الکتریکی " ساخته شده است.

به گفته Martin Halliwell مدیر ارشد فناوری SES، این ماهواره به اندازه 22 سال سوخت دارد و در حدود هفت مدار دورتر از سطح زمین در بلوک 5 حرکت می کند.
 
ماهواره SES-12 قرار بود با موشک Ariane 5 شرکت اروپایی Arianespace به فضا پرتاب شود اما در ماه آگوست این ماموریت به SpaceX واگذار شد. ماهواره SES-14 که توسط شرکت Arianespace به فضا پرتاب شد، با انحراف مسیر در مدار نادرستی قرار گرفت و نیاز به 4هفته حرکت اضافی نیاز داشت که در مدار اصلی خود قرار گیرد.


مطالب مرتبط: