افزایش قابل توجه اتصالات شبکه‌ی 5G تا سال 2025

افزایش قابل توجه اتصالات شبکه‌ 5G تا سال 2025

با توجه به رقابت اپراتورها برای ارائه‌ی خدمات اینترنتی پرسرعت به کاربران، پیش‌بینی می‌شود تعداد اتصالات شبکه‌ی 5G بیشتر ازآنچه قبلاً بیان می‌شد، افزایش یابد.

با توجه به رقابت اپراتورها برای ارائه‌ی خدمات اینترنتی پرسرعت به کاربران، پیش‌بینی می‌شود تعداد اتصالات شبکه‌ی 5G بیشتر ازآنچه قبلاً بیان می‌شد، افزایش یابد. در این راستا شرکت CC Tech Insight پیش‌بینی کرده است که نرخ رشد این روند در سال 2021 به 340 میلیون خواهد رسید و تا سال 2025 انتظار می‌رود که مجموع این رقم به 2.7 میلیارد برسد، این بدان معناست که به ازای هر یک خط اتصال، 5 خط اتصال 5G وجود خواهد داشت.

Kester Mann، تحلیلگر اصلی CCS Insight، می‌گوید: “در ابتدا هدف اصلی، راه‌اندازی شبکه‌های 5G به‌طور گسترده برای ایالات ‌متحده آمریکا تا اواخر سال 2018 بود؛ اما اخیراً استقرار شبکه‌های 5G در اروپا، چین و خاورمیانه از اهمیت بیشتری برخوردار است. اگرچه اروپا ممکن است حدود یک سال نسبت به بازارهای دیگر در حوزه‌ی 5G جلوتر باشد، بااین‌حال برخی از اپراتورهای منطقه‌ای به‌وضوح تصمیم به راه‌اندازی خدمات تجاری در اسرع وقت در سال آینده رادارند."

در ایالات‌ متحده، Verizon همراه با شریک تجاری خود Nokia برای اولین بار موفق به انتقال سیگنال رادیویی 5G به یک گیرنده‌ی در حال حرکت شده است. این نسخه‌ی آزمایشی در ژوئن سال 2018 به‌منظور پیروی از استانداردهای 5G NR و افزایش قدرت سیگنال‌ها در محدوده‌ی Gbps راه‌اندازی شد. علاوه بر این، نوکیا یادداشت تفاهم با Tencent چین را امضا کرد تا به‌طور مشترک کار تحقیق و توسعه در این زمینه را انجام دهند.

همچنین در سوئیس، Ericsson و Swisscom از تکمیل نخستین تماس 5G NR مطابق با استانداردهای Swisscom با استفاده از فناوری رادیویی Ericsson خبر دادند. کمیسیون ارتباطات فدرال (ComCom)، ژانویه‌ی 2019 را برای به مزایده گذاشتن بلوک‌های 700 مگاهرتز، 1400 مگاهرتز، 2600 مگاهرتز و 2.6 گیگاهرتز شبکه‌ی 5G در این کشور قرار داده است.

مطالب مرتبط

T-Mobile در حال راه‌اندازی یک سیستم حمل و نقل جاده‌ای IoT و 5G است

T-Mobile در حال راه‌اندازی یک سیستم حمل و نقل جاده‌ای به نام "Tech Truck" که با فناوری IoT و بر روی بستر شبکه 5G است، تا حوادث جاده‌ای را کاهش دهد.

T-Mobile قصد دارد تا شبکه‌ی 5G را در سال جاری راه اندازی کند اما مدیر اجرایی اپراتور، آنچه را که کاربران از شبکه در هنگام راه اندازی انتظار دارند را کاهش داده است و به نظر می رسد توقع آن‌ها برآورده نشود.

پیش بینی می شود تا سال 2030، جمعیت شهرهای بزرگ جهان به مقدار 3.2 تا 5 میلیارد برسد و واضح است که با افزایش جمعیت، آلودگی هوا نیز افزایش می یابد. از این رو محققان دانشگاه هلسینکی و آزمایشگاه Nokia Bell در حال توسعه ی تکنولوژی 5G برای نظارت به هنگام بر کیفیت هوا هستند. در این مطلب با این پروژه بیشتر اشنا خواهید شد.