امکانات رفاهی پارک‌ها و ایستگاه‌های مترو پاریس هوشمند می‌شوند

امکانات رفاهی در ایستگاه‌های مترو و پارک‌های پاریس هوشمند می‌شوند

پارک‌ها و ایستگاه‌های مترو پاریس به نیمکت‌ها و امکانات رفاهی هوشمند مجهز خواهند شد تا مقامات شهری بتوانند انتقال یا جابجایی اموال عمومی را بین پارک‌ها و مکان‌های مختلف رهگیری کنند.

پارک‌ها و ایستگاه‌های مترو پاریس به نیمکت‌ها و امکانات رفاهی هوشمند مجهز خواهند شد تا مقامات شهری بتوانند انتقال یا جابجایی اموال عمومی را بین پارک‌ها و مکان‌های مختلف رهگیری کنند. این پروژه با نظارت و اجرای شرکت Nodle.io ارائه‌دهنده راهکارهای اینترنت اشیا مستقر در ایالات‌متحده انجام خواهد شد.

Nodle.io با شرکت ساختمانی Groupe Saint Léonard برای طراحی و ساخت نیمکت‌های هوشمند و ایجاد زیرساخت عمومی در ۶۸ ایستگاه مترو در اطراف پاریس همکاری می‌کند. شبکه جدید برای شهروندان این امکان را فراهم می‌آورد که هم مصرف‌کنندگان و هم مقامات شهری از طریق یک اپلیکیشن کاربردی تلفن همراه با نیمکت‌های شهری مجهز به بلوتوث و تأسیسات زیرساختی ارتباط برقرار کنند.

تعامل با نیمکت‌ها به مقامات شهری اجازه می‌دهد تا داده‌های به‌هنگام نظیر اطلاعات مکان و فرکانس استفاده را برای شناسایی زمان‌های پیک در مکان‌های اصلی و در نتیجه با طراحی شهری، تجزیه‌وتحلیل کنند. علاوه بر این این شرکت ادعا کرده است که شبکه Nodle بصورت یکپارچه در مترو کار می‌کند و هزینه‌های اجرایی و عملیاتی را نسبت به راه‌حل‌های جایگزین نظیر شبکه سلولی (Cellular) یا Sigfox کاهش می‌دهد.

در ماه آگوست شرکت ABI Research در گزارش جدید خود با عنوان تحلیل برنامه‌های کاربردی شهر هوشمند، پیش‌بینی کرد که با توجه به رشد و توسعه اکوسیستم اینترنت اشیا (IoT)، برخی صنایع خاص به دلیل کم اهمیت دانستن مسائل امنیتی و کمبود منابع مالی در برابر حملات سایبری بسیار آسیب‌پذیر هستند. این تحقیق اضافه می‌کند که فناوری‌های مالی، اطلاعاتی و ارتباطی و صنایع دفاعی ۵۶ درصد کل سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی‌شده (111 میلیارد پوند) در زمینه امنیت سایبری را در سال ۲۰۲۴ به خود اختصاص خواهند داد.

مطالب مرتبط

Palo Alto Networks شرکت Zingbox را با هدف بهبود امنیت اینترنت اشیا خریداری می‌کند

شرکت Palo Alto Networks اعلام کرده است که شرکت ارائه‌دهنده راهکارهای امنیتی اینترنت اشیا، Zingbox را به برای بهبود امنیت IoT و به مبلغ 75 میلیون دلار خریداری می‌کند.

10 استراتژی برتر برای ایمن‌سازی تجهیزات اینترنت اشیا

یک شرکت امنیت سایبری مستقر در اوهایو فهرستی از 10 استراتژی برتر را برای سازمان‌ها در جهت استفاده ایمن از تجهیزات IoT منتشر کرده است.

هشدارهای امنیتی شرکت ABI Research در مورد آسیب‌پذیری‌های شهرهای هوشمند

شرکت تحلیلگر ABI Research جدیدترین گزارش خود را با یک لحن هشدار آمیز در مورد امنیت شهرهای هوشمند منتشر کرده ‌است و استدلال می‌کند که با توجه به رشد و توسعه اکوسیستم اینترنت اشیا (IoT)، برخی صنایع خاص به دلیل کم اهمیت دانستن مسائل امنیتی و کمبود منابع مالی در برابر حملات سایبری بسیار آسیب‌پذیر هستند.

صنعت نسل چهارم و جایگاه ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی در قلب کسب‌وکار جهانی

ارتباطات 5G به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مدعی در دنیای واقعی و اینترنت اشیا است. این درحالی است که ما در آستانه تغییر انقلاب صنعتی نسل چهارم هستیم. این عصر جدید و هیجان‌انگیز سطوح جدیدی از اتوماسیون، سهولت و اتصال را شاهد خواهد بود و یک فرصت واقعی برای ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی (CSPs) را نشان می‌دهد.