اپل هدست واقعیت مجازی و افزوده می سازد

اپل در هر حال توسعه هدست جدیدی است که فناوری های واقعیت افزوده AR و واقعیت مجازی VR را یکپارچه می کند.

اپل در هر حال توسعه هدست جدیدی است که فناوری های واقعیت افزوده AR و واقعیت مجازی VR را یکپارچه می کند.

این کمپانی با معرفی آیفون x گام های محدودی را در زمینه واقعیت افزوده برداشته و بر اساس گزارشی جدید مهندسان این شرکت در حال کار روی هدستی مستقل هستند که از واقعیت مجازی و افزوده در کنار هم بهره می برد.

این هدست که هنوز در مراحل اول اولیه قرار دارد از دو نمایشگر با رزولوشن 7680 در 4320 پیکسل یا 4k برخوردار است و این در حالی است که هدست HTC Vive از نمایشگر 1400 در 1600 پیکسل بهره می برد.

این هدست علاوه بر صفحه نمایش به دوربین هایی مجهز شده که محیط اطراف کاربر را پایش می کنند. وظیفه پردازش این داده ها نیز بر عهده چیپستی است که توسط خود این کمپانی و بر پایه معماری 5 نانومتری توسعه پیدا خواهد کرد (در حالی که چیپست A11 آیفون 10 از معماری 10 نانومتری بهره می برد) .

این کمپانی برای اطمینان از تصویرسازی با کیفیت بالا T288 را به ابزارهای اتصال بی سیم جدید و با سرعت بالا همراه خواهد کرد. بر اساس گزارش های منتشر شده این هدست در سال 2020 به بازار راه پیدا خواهد کرد و در این صورت احتمالا اواخر سال آتی معرفی خواهد شد.

علاوه بر این هدست در روزهای اخیر پتنت جدیدی از اپل منتشر شده که در آن «امکان ردیابی حرکات چشمی در یک ابزار پوشیدنی که روی سر قرار می گیرد» توضیح داده شده و بسیاری این پتنت را تکمیل کننده پازل تکنولوژی های مورد نیاز برای عینک هوشمند اپل می دانند.

فارغ از برنامه های اپل برای معرفی چنین هدست با کیفیتی، به نظر می رسد که اپل به واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به عنوان بخش مهمی از آینده کسب و کارش می نگرد و حتی تیم کوک نیز قبلا مدعی شده بود که این فناوری به اندازه آیفون اهمیت دارد.