تکنولوژی‌های کارخانه هوشمند و واقعیت افزوده با کمبود مهارت نیروی کار مقابله می‌کند

تکنولوژی‌های کارخانه هوشمند و واقعیت افزوده کمبود مهارت نیروی کار را کاهش می‌دهند

شرکت‌های Rockwell Automation و PTC با بهره‌گیری ازتکنولوژی‌های کارخانه هوشمند و واقعیت افزوده (AR) به دنبال دستیابی صنایع به نیروی کار ماهر هستند.

شرکت‌های Rockwell Automation و PTC با بهره‌گیری ازتکنولوژی‌های کارخانه هوشمند و واقعیت افزوده (AR) به دنبال دستیابی صنایع به نیروی کار ماهر هستند.

درصد اشتغال در بخش تولید در پایین‌ترین سطح تاریخ در حال حرکت است، بااین‌وجود رشد اشتغال در این صنعت همانند دهه گذشته ثابت بوده است. اتوماسیون تا حدودی مسئول این واقعیت است اما جنبه دیگر این مسئله روی آوردن صنایع به استخدام نیروی کار جوان است.

طبق آمار دفتر کارایالات‌متحده، میانگین سنی یک کارمند در بخش تولید در سال 2018، 44 سال بوده است. این وضعیت کاملاً شبیه به بخش‌های صنعتی است، درحالی‌که نیروی کار در بسیاری از کشورها در حال پیر شدن است، این روند بخصوص در بخش‌های صنعتی بحرانی است. Deloitte پیش‌بینی می‌کند که بین سال‌های 2018 تا 2028، فقدان مهارت کافی می‌تواند 2.5 تریلیون دلار ارزش اقتصادی در بخش تولید را تهدید کند. در گزارش Deloitte بازار کار تولیدی در سال‌های اخیر به عنوان یکی از سخت‌ترین بازارها در تاریخ اخیر توصیف شده است و گاهی اوقات تعداد مشاقل بیشتری نسبت به درخواست کنندگان وجود داشته است.

مهمتر از فقدان مهارت کافی، بخش تولید در دهه‌های اخیر با احساس تحول غیرقابل اطمینانی دست و پنجه نرم می‌کند و از جهانی‌سازی گرفته تا افزایش تنوع محصول و چرخه عمر فشرده‌شده محصول تا تنش‌های تجارت بین‌المللی، نشأت می‌گیرد. این وضعیت باعث علاقه‌مندی بخش تولید و سایر صنایع به فناوری‌های دیجیتال می‌شود. 

استراتژی اتوماسیون شرکت Rockwell برای پرداختن به چالش‌ها

برای تعداد زیادی از سازمان‌های متمرکز صنعتی، دو ستون اصلی باید متحول شوند که عبارتند از پلتفرم‌های IoT صنعتی و سیستم‌های اجرایی زیرساخت. گارتنر پیش‌بینی می‌کند که خطوط و مرز بین این دو اصل در حال کمرنگ شدن است. این شرکت تحقیقاتی و مشاوره در جدیدترین گزارش خود در مورد ساخت سیستم‌های اجرایی پیش‌بینی کرده است که نیمی از محصولات MES با پلتفرم‌های IIoT همراه با برنامه‌های مدیریت عملیات تولید همراه می‌شوند.

Rockwell Automation دارای بهترین رتبه در بحث پلتفرم IIoT است. سال گذشته، این شرکت 1 میلیارد دلار در شرکت PTC سرمایه‌گذاری کرده تا محصولی با نام FactoryTalk InnovationSuite را تولید کند.

کیت هیگینز معاون تحول دیجیتال در اتوماسیون شرکت Rockwell عوامل مختلفی که باعث اختلال در بخش صنعت را مشاهده می‌کند. او می‌گوید: "داده‌های OT که امروز توسط Rockwell ساخته شده است، اکنون از طریق دگرگونی دیجیتال و IoT صنعتی استخراج می‌شوند. اکنون مردم می‌فهمند که می‌توانند باتحلیل و تولید نرم‌افزارهای اجرایی و استفاده از فناوری‌هایی نظیر واقعیت افزوده در بخش تولید بهره‌وری قابل‌توجهی داشته باشند."

بیش از یک سال پیش شرکت Rockwell Automation تصمیم گرفت تا با ادغام پلتفرم اینترنت اشیا صنعتی (IIoT) خود با پلتفرم واقعیت افزوده (AR)شرکت PTC به یک راهکار یکپارچه کنترل و اتوماسیون دست یابد تا در نتیجه به یکپارچه‌سازی نرم‌افزار اجرایی ساخت Rockwell و قابلیت‌های تحلیلی دست یابد.

این شرکت در سال گذشته بیش از 100 توافق‌نامه مشترک را با شرکت PTC به امضا رساند تا از پلتفرم InnovationSuite شرکت PTC استفاده کند. این شرکت در ابتدا روی بخش‌های در حال رشد نظیر کالاهای بسته‌بندی شده مصرفی، مراقبت‌های بهداشتی، نفت و گاز و صنعت داروسازی تمرکز دارد. 

واقعیت افزوده (AR) و کمبود نیروی کار

یکی از موضوعاتی که هیگینز را شگفت‌رده می‌کند، استفاده از واقعیت افزوده (AR) برای رفع کمبود نیروی کار در بیشتر بخش‌های صنعتی است. Vuforia Expert Capture شرکت PTC می‌تواند کارگران با تجربه صنعتی را قادر سازد تا دانش خود را به اشتراک بگذارند و کار را به کارگران با تجربه کمتر آموزش دهند. به‌عنوان‌مثال می‌توان کارهای یک متخصص که 30 سال سابقه کار دارد را با استفاده از فرآیندهای بصری و با صدا و انواع یادداشت‌ها مستندسازی کرد.

در حال حاضر بخش اعظم بخش صنعت در تلاش است تا کارگران جوان را جایگزین کارگران بازنشسته کند، مدرن سازی تأسیسات صنعتی به نو شدن دوباره صنعت کمک می‌کند. با تحول دیجیتال در دنیای صنعت، افراد بیشتری علاقه‌مند به کار در حوزه‌های هوش مصنوعی (AI)، رباتیک و واقعیت افزوده (AR)می‌شوند.

مطالب مرتبط

شرکت brezzl در حال توسعه محصولات هوشمندمدرن و پایدار است و اخیراً یک کمپینی با عنوان Indiegogo برای تأمین بودجه چشم یخچال (Fridge Eye) ایجاد کرده است که باعث می‌شود محتویات یخچال و فریزر در زمان واقعی قابل مشاهده باشد. خریداران از طریق اپلیکیشن تلفن‌های هوشمند می‌توانند هنگام خرید مواد غذایی به میزان مواد غذایی موجود در یخچال خود نیز دسترسی داشته باشند.

منبع باز بودن پلتفرم‌ها باعث جلب اعتماد سازمان‌ها می‌شود

پروژه Alvarium بنیاد لینوکس قصد دارد از خرد جمعی برای جلب اعتماد شرکت‌ها و ایجاد امنیت در حوزه اینترنت اشیا (IoT) بهره ببرد.

پیش‌بینی آینده واقعیت افزوده در سال 2019 و فراتر از آن

آیا هنوز زود است که بگوییم آینده واقعیت افزوده (AR) روشن است یا نه؟ این تکنولوژی در حال گسترش است، غول‌هایی نظیر اپل، گوگل، مایکروسافت و Magic Leap در حال ساخت محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری واقعیت افزوده (AR) هستند.

75 درصد از رهبران کسب‌وکارها از اینترنت اشیا استفاده می‌کنند

در گزارشی که توسط شرکت ARM منتشر شده مشخص شده است که 75 درصد از رهبران مشاغل بطور جدی در حال تحقیق در مورد فرصت‌های ایجاد شده توسط اینترنت اشیا (IoT) هستند.