دستگاه‌های اینترنت اشیا به سوپر کامپيوتر تبدیل می‌شوند

دستگاه‌های اینترنت اشیا به سوپر کامپيوتر تبدیل می‌شوند

شرکت نرم‌افزاری Sisense، اخیراً موتور شناسایی داده‌ها با نام "Sisense Hunch" که هدف آن تبدیل سنسورها، تلفن‌ها و دستگاه‌های پوشیدنی به سوپر کامپیوتر است را راه‌اندازی کرده است.

شرکت نرم‌افزاری Sisense، اخیراً موتور شناسایی داده‌ها با نام "Sisense Hunch" که هدف آن تبدیل سنسورها، تلفن‌ها و دستگاه‌های پوشیدنی به سوپر کامپیوتر است را راه‌اندازی کرده است. این موتور نشان دهنده یک کلاس جدید از تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ و موتورهای شناخت داده است که نحوه‌ی عملکرد با مقدار زیادی از مجموعه داده‌ها را می‌آموزد و قادر به تولید پاسخ‌های تحلیلی میلی‌ثانیه‌ای برای پرس و جو با دقت 99 درصد و با صرف کمترین مقدار هزینه و ذخیره‌سازی است.

Amir Orad، مدیر اجرایی Sisense، می‌گوید: "Sisense Hunch غیرممکن را ممکن می‌کند، مجموعه‌ای از داده‌های بزرگ را به وجود می‌آورد که نیاز به حجم گسترده‌ای از محاسبات و ذخیره‌سازی دارند و آنها را با دستگاه IoT و رایانش لبه قابل تجزیه و تحلیل می‌نماید. هنگامی که یک شبکه عصبی Sisense Hunch اطلاعاتی را می‌آموزد، به دسترسی مستمر به مجموعه داده‌های پایه نیاز ندارد و به این ترتیب می‌تواند پاسخ‌های پرس و جو سریع و تحلیلی را با حداقل هزینه‌ها و نگهداری از حریم خصوصی داده‌ها حفظ کند. این چیزی است که می‌تواند "سوپر کامپیوتر" را به سمت "رایانش لبه" سوق دهد و دستگاه‌های IoT را از جمع کننده داده‌ها به دستگاه‌های تجزیه و تحلیل هوشمند تبدیل کند. "

در حال حاضر، راهکار ابتدایی با تعدادی از مشتریان شرکت آزمایش می‌شود. بر اساس گزارشات Crypto Quantique در بریتانیا، آنچه که به عنوان پیشرفته‌ترین محصول امنیتی جهان برای دستگاه‌های IoT شناخته شده است، با لبه کوانتومی عرضه می‌شود. فناوری‌های پشت این راهکار شامل اولین تراشه امن با کوانتوم (QDSC) در سیلیکون است که در ترکیب با API های رمزنگاری، امنیت بسیار بالا ، برنامه‌ریزی آسان برای پیاده‌سازی بدون مشکل را برای هر دستگاه متصل فراهم می‌کند. این راهکار امروزه انواع دستگاه‌های امنیتی را در بازار پشتیبانی می‌کند.
 

مطالب مرتبط

تولید تجهیزات اینترنت اشیا بدون نیاز به باتری

Atmosic Technologies تولید کننده تجهیزات نیمه‌رسانا در کالیفرنیا، بلوتوث نسل پنجم را به عنوان کم‌مصرف‌ترین تولید این شرکت معرفی کرده است که شامل مجموعه‌های M2 و M3 می‌شود و برای فعال کردن دستگاه‌های IoT در هر نقطه بدون نیاز به باتری قابل استفاده است.

تولید تراشه امنیتی مبتنی بر کوانتوم برای دستگاه‌های اینترنت اشیا

شرکت بریتانیایی Crypto Quantique اولین تراشه امنیتی مبتنی بر کوانتوم را برای استفاده در دستگاه‌های IoT معرفی کرد.

معرفی سیم‌کارت‌های جدید اینترنت اشیا

شرکت Twilio سیم‌کارت جدیدی را با نام "super SIM" معرفی کرده است که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد با اطمینان بیشتری دستگاه‌های IoT را در سطح جهانی به‌کار گیرند.

شرکت AG Software و Eurotech برای ارائه راهکارهای جدید اینترنت اشیا باهم همکاری می‌کنند

شرکت Software AG و شرکت طراحی و توسعه Eurotech برای ادغام پلتفرم Everyware Software Framework با نرم‌افزار Cumulocity IoT همکاری می‌کند.

اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در جهت پیشبرد منابع درآمدی شرکت‌های نیمه هادی

به گزارش Accenture با ادغام تکنولوژی بلاک چین و هوش مصنوعی، صنعت نیمه رسانا از پیشروترین صنایع در جهان به شمار می‌آید.

همکاری Standard Chartered و Huawei در زمینه راهکارهای اینترنت اشیا

Standard Chartered و Huawei برای یافتن یک راهکار مبتنی بر اینترنت اشیا (IoT) که به طور کامل می‌تواند نحوه ارتباط شرکت‌های بزرگ با بانک‌ها برای تأمین مالی یا پرداخت را تغییر دهد، همکاری می‌کنند.

معرفی یک روتر سازمانی  برای IoT توسط Sierra Wireless 

Sierra Wireless یک روتر IoT به نام AirLink LX40 را معرفی کرد و مدعی شد که این روتر به عنوان جمع و جورترین روتر در این صنعت می‌باشد. این روتر در دو مدل متفاوت برای شبکه های LTE-M/NB-IoT و LTE Cat-4 به بازار عرضه می‌شود.

 همکاری Arm و Treasure Data در زمینه اینترنت اشیا

Arm و Treasure Data برای ارتقا خدمات CDP و کمک به ایجاد کسب و کارهای IoT در سراسر جهان باهم همکاری می‌کنند.