سرمایه‌گذاری 7 میلیون دلاری در ماهواره های اینترنت اشیا

سرمایه‌گذاری 7 میلیون دلاری در ماهواره‌های اینترنت اشیا

شرکت استارتاپی Fleet Space Technologies مقدار 7.35 میلیون دلار (۵.۹۵ میلیون پوند) برای راه‌اندازی نسل بعدی نانو ماهواره‌ها که هدف آن ارائه ارتباطات اینترنت اشیا (IoT) به مشتریان در سراسر جهان است، جمع‌آوری کرده است.

شرکت استارتاپی Fleet Space Technologies مقدار 7.35 میلیون دلار (۵.۹۵ میلیون پوند) برای راه‌اندازی نسل بعدی نانو ماهواره‌ها که هدف آن ارائه ارتباطات اینترنت اشیا (IoT) به مشتریان در سراسر جهان است، جمع‌آوری کرده است. گفته می‌شود این ماهواره‌ها به اندازه جعبه‌های کفش هستند و در مقایسه با ماهواره‌های سنتی ارتباطات جغرافیایی از قیمت ارزان و راه‌اندازی آسان بهره می‌برند.

این شرکت در نظر دارد یک صورت فلکی از نانو ماهواره‌های خود در سراسر جهان برای ردیابی دارایی‌ها و تجهیزات ساخت‌وساز، نظارت بر خطوط لوله و سایر زیرساخت‌های کاربردی و موارد دیگر ایجاد و پشتیبانی کند. این شرکت در حال حاضر چهار نانو ماهواره آماده خود را در دو موشک سازمان تحقیقات فضایی هند و SpaceX قرار داده است.

ناوگان کنونی این شرکت بخش کوچکی از صورت فلکی خود را تامین می‌کند اما یک تقاضای بی‌سابقه که بیش از سه میلیون دستگاه سازگار برای پیوستن به شبکه آن‌ها را دربر دارد، ثبت شده است.

در ماه ژانویه ABI Researchگزارشی با عنوان "ماهواره‌های در IoT: شبکه‌های ماهواره‌ای جدید و موج جدید سرمایه‌گذاری در اینترنت اشیا" منتشر کرد که استدلال می‌کند تا سال 2024 تعداد 24 میلیون اتصال IoT از طریق ماهواره وجود خواهد داشت که منجر به ارتباطات یکپارچه جهانی می‌شود. با توجه به این مطالعه انتظار می‌رود بخش‌های کشاورزی، ردیابی دارایی‌ها، ردیابی دریایی و ردیابی حمل‌ونقل هوایی رشد قابل‌توجهی داشته باشند.

ماه گذشته نیز همکاری دو استارتاپ فعال در زمینه نانو ماهواره Myriota و Optus Business که قصد ارائه ارتباطات منطقه‌ای و از راه دور را برای دستگاه‌ها و برنامه‌های IoT در سراسر استرالیا دارند، خبرساز شد. به عنوان بخشی از این مشارکت، شبکه ملی و قابلیت‌های دیجیتالی شرکت Optus با فناوری اتصال مستقیم ماهواره‌ای Myriotaادغام خواهند شد تا ارتباطات کم‌هزینه را برای تجهیزات اینترنت اشیا در مناطق دوردست استرالیا ارائه دهند.

مطالب مرتبط

تحقیقات جدید شرکت ارزیابی مستقل امنیتی (ISE) نشان می‌دهد که 125مورد آسیب پذیری در 13 دستگاه IoT مختلف وجود دارد.

درآمد حاصل از فروش تجهیزات اینترنت اشیا بطور قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت

بر اساس آخرین گزارش شرکت Navigant پیش‌بینی می‌شود درآمد سالانه حاصل از فروش تجهیزات اینترنت اشیا تا سال 2028 به 35.6 میلیارد دلار برسد و شاخص نرخ رشد ترکیبی سالیانه (CAGR) به میزان 28 درصد افزایش یابد.

Palo Alto Networks شرکت Zingbox را با هدف بهبود امنیت اینترنت اشیا خریداری می‌کند

شرکت Palo Alto Networks اعلام کرده است که شرکت ارائه‌دهنده راهکارهای امنیتی اینترنت اشیا، Zingbox را به برای بهبود امنیت IoT و به مبلغ 75 میلیون دلار خریداری می‌کند.

10 استراتژی برتر برای ایمن‌سازی تجهیزات اینترنت اشیا

یک شرکت امنیت سایبری مستقر در اوهایو فهرستی از 10 استراتژی برتر را برای سازمان‌ها در جهت استفاده ایمن از تجهیزات IoT منتشر کرده است.