فناوری جدید آئودی به رانندگان در انتخاب هوشمندانه مسیر کمک می‌کند

فناوری جدید آئودی به رانندگان در انتخاب هوشمندانه مسیر کمک می‌کند

فناوری جدید شرکت Audi با اتصال به زیرساخت شهری به رانندگان در انتخاب سرعت مناسب و مسیر بهینه و کمک کند تا مسیر بهینه را از نظر چراغ‌های راهنمایی انتخاب کنند.

فناوری جدید شرکت Audi با اتصال به زیرساخت شهری به رانندگان در انتخاب سرعت مناسب و مسیر بهینه و کمک کنند تا مسیر بهینه را از نظر چراغ‌های راهنمایی انتخاب کند. این فناوری که (GLOSA ، (Green Light Optimized Speed Advisory نامیده می‌شود به رانندگان کمک می‌کند تا ترافیک را دور بزنند. این سیستم حجم و اطلاعات مرتبط با ترافیک را رصد و بهترین مسیر را از نظر حجم ترافیک و چراغ‌های راهنمایی ارزیابی کرده و به رانندگان در انتخاب مسیر بهینه و سرعت اتومبیل کمک می‌کند.

فناوری جدید Audi با نظارت بر موقعیت اتومبیل، سرعت فعلی و محدودیت جاده ها متمرکز است. با برقراری ارتباط با زیرساخت شهری تا زمانی که یک چراغ راهنمایی در حال تغییر است، سیستم محاسبه می‌کند که آیا راننده می‌تواند با افزایش سرعت تا زمانی که چراغ سبز است به آن برسد یا نه.
این فناوری علاوه بر کاهش خستگی‌های راننده و تجربه لذت‌بخش‌تر از رانندگی، مزایای زیست‌محیطی نیز به همراه دارد. جلوگیری از توقف‌های ترافیکی موجب کاهش مصرف سوخت و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌گردد.

Mark Del Rosso، مدیر منطقه آمریکا شرکت آئودی در این باره گفت:

"آئودی متعهد به افزایش سهم خود در بازار آمریکا از راه‌های مختلف از جمله از طریق پیشرفت‌های مرتبط با صنعت خودرو و راهکارهای حمل و نقل است. امروزه اتومبیل‌ها نه تنها از فناوری‌های مرتبط با زیرساخت نظیر GLOSA سود می‌برند، بلکه گام‌هایی اساسی وجود دارد که باید برای دستیابی به سیستم‌های خودکار و خودران بپیماییم."

Audi در سال ۲۰۱۷ ، نسخه اولیه این سیستم "Trafflic Light Information" را عرضه کرد که این سیستم به رانندگان اطلاع داد که چه مدت باید در پشت چراغ‌های قرمز منتظر بمانند، اما اطلاعاتی در مورد نحوه اجتناب از آن‌ها را ارائه نمی‌داد.

در حال حاضر 13 شهر و بیش از 4700 تقاطع وجود دارد که این سیستم از آن پشتیبانی می‌کند.

این غول خودروسازی معتقد است که این ویژگی می‌تواند توسعه یابد و شاهد ادغام آن با عملکردهای مختلف خودرو از جمله شروع و توقف، مسیریابی بهینه و دیگر خدمات پیش‌بینانه خواهیم بود.

مطالب مرتبط

اتومبیل‌های خودران؛ یک راه‌حل احتمالی برای کاهش هزینه‌های ترافیک در انگلستان

شرکت خدماتی اتومبیل‌های خودران Inrix، آخرین تحلیل خود را از ترافیک بریتانیا منتشر کرده ‌است که هزینه در حدود 8 میلیارد پوند در سال را نشان می‌دهد.

چالش‌های بزرگ اتومبیل‌های خودران

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا سال ۲۰۵۰ صنعت خودرو خودران (AV) به ارزش ۷ تریلیون دلار می‌رسد که تقریباً دو برابر حجم کل اقتصاد آلمان است.

بوش مجوز آزمایش اتومبیل‌های خودران را در ویکتوریا استرالیا دریافت کرد

Bosch نخستین شرکت گیرنده مجوز آزمایش اتومبیل‌های خودران در طرح جدید ویکتوریا استرالیا با نام (ADS) شده است.این مجوز به عنوان بخشی از طرح سیستم جدید اتومبیل‌های خودران ویکتوریا (ADS) صادر شده است.

NVIDIA اولین پلتفرم اتومبیل‌های خودران سطح +2 را راه‌اندازی می‌کند

شرکت NVIDIA اعلام کرده است که اولین پلتفرم اتومبیل‌های خودران "سطح +2" را با نام "DRIVE AutoPilot" در سطح جهانی راه‌اندازی می‌کند. این شرکت در نمایشگاه CES 2019 سال جاری مدعی شده است که پلتفرم پیشگامش چندین تکنولوژی AI را ادغام می کند.