Nobka_chinese-school-installs-facial-recognition-cameras-to-monitor-students.jpg

مدارس چین به دوربین‌های هوشمند مجهز می‌شود

به گفته‌ی خبرگزاری رویترز ، دانش آموزان چین باید نسبت به رفتار خود در کلاس درس دقت بیشتری داشته باشند ، چرا که دوربین‌های هوشمند با قابلیت تشخیص چهره رفتار آن‌ها را نظارت خواهند کرد.

به گفته‌ی خبرگزاری رویترز ، دانش آموزان چین باید نسبت به رفتار خود در کلاس درس دقت بیشتری داشته باشند ، چرا که دوربین‌های هوشمند با قابلیت تشخیص چهره رفتار آن‌ها را نظارت خواهند کرد.

مدرسه‌ی راهنمایی Hangzhou No. 11 یک "سیستم مدیریت هوشمند رفتار در کلاس "را نصب کرده است که حالات و رفتار دانش آموزان را ضبط کرده و آن‌ها را با کلان داده‌ها تجزیه و تحلیل می‌کند تا از توجه دانش آموزان به درس در کلاس‌ها اطمینان حاصل شود. 

این استراتژی نشان می‌دهد که چطور هوش مصنوعی و ابزار تشخیص چهره به طور فزاینده‌ای در چین برای موارد مختلف از تایید پرداخت مالیات و دستگیری مجرمان تا جذب مشتری در رویدادهای بزرگ و سرگرمی‌ها ، کاربرد دارند.

با این حال این دوربین‌ها که بخشی از بزرگترین شهرهای چین را به خود اختصاص داده‌اند ، باعث نگرانی شهروندان در حفظ حریم خصوصی خود شده‌اند.

معاون مدرسه Zhang Guanqun می‌گوید : " این سیستم فقط حالات صورت و اطلاعات رفتاری دانش آموزان را جمع آوری می کند و می‌تواند رابطه‌ی بین معلم و دانش آموزان را بهبود بخشد. " 

این سیستم می‌تواند تشخیص دهد که آیا دانش آموزان به درس توجه دارند یا نه، همچنین بر اساس حالات چهره‌ی آنان ترس و وحشت ، شادی، غم ، خشم و یا گستاخی آن‌ها را تشخیص می‌دهد. این سیستم نمره‌ی انضباظ دانش آموزان را به صورت به هنگام روی صفحه‌ی نمایش معلم نمایش می‌دهد.

این سیستم توسط Hikvision Digital Technology ، یکی از بزرگترین تولید کنندگان دوربین‌های امنیتی طراحی شده است که هوش مصنوعی منحصر به فرد خود را توسعه می‌دهد. 

این روش نظارتی از مدت‌ها قبل در کشور چین برای جلوگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است با این حال بسیاری از شهروندان این کشور عقیده دارند که این نظارت‌ها برای ردیابی شهروندان و جلوگیری از شکل گیری تجمعات مخالف حکومت است. 

Hangzhou معاون مدیر مدرسه اظهار داشت ، دانش آموزان پس از یک دوره‌ی آموزشی شروع به پذیرش نظارت کرده و رفتار خود را بهبود بخشیده‌اند. اما همچنان بعضی از مردم از این وضعیت ناراضی هستند و عقیده دارند دانش آموزان نباید تحت رفتارهای دیکتاتوری قرار بگیرند.