مدیاتک چیپست اینترنت اشیا خود را معرفی کرد

مدیاتک چیپست اینترنت اشیا خود را معرفی کرد

مدیاتک چیپست i700 را برای اهداف مربوط به واقعیت افزوده، خانه‌های هوشمند، فروشگاه‌ها و کارخانه‌ها معرفی کرد.

مدیاتک چیپست i700 را برای اهداف مربوط به واقعیت افزوده، خانه‌های هوشمند، فروشگاه‌ها و کارخانه‌ها معرفی کرد. این چیپست قدرتمند در واقع جایگزینی برای i500 است که عمدتاً برای اهداف مربوط به اینترنت اشیا (IoT) مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) ساخته‌شده است، با این حال قابلیت استفاده در نمایشگرهای هوشمند، دوربین‌های امنیتی باکیفیت و سایر کاربردها را نیز دارد. این چیپست مجهز به یک واحد پردازشی دو هسته‌ای (NPU) است که می‌تواند فرایند تشخیص چهره را 5 برابر سریع‌تر از چیپست نسل قبلی خود (i500) انجام دهد. i700 همچنین از API شبکه‌های عصبی اندروید و اکثر چارچوب‌های یادگیری عمیق نیز پشتیبانی می‌کند.

این چیپست به دوربین‌های ۳۲ مگاپیکسلی و یا دوربین دوگانه ۲۴+۱۶ مگاپیکسلی متصل می‌شود که در پیکربندی دوربین‌های دوگانه، از موتور سنجش عمق و تخمین فاصله و ردیابی حرکتی که در واقعیت افزوده کاربرد دارد را نیز استفاده می‌کند. دوربین‌هایی که به i700 مجهز می‌شوند توانایی تشخیص سریع اشیا در حرکت را با نرخ فیلم‌برداری 120 فریم در ثانیه دارند.

چیپست i700 قابلیت اجرای سیستم‌عامل اندروید را دارد. در این چیپست از یک پردازنده هشت هسته‌ای با دو هسته Cortex-A75 و دو هسته Cortex-A55 بهره می‌برد که به ترتیب در فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 2.0 گیگاهرتز کار می‌کنند و یک واحد پردازش گرافیکی IMG PowerVR GM 9446 با فرکانس کاری ۹۷۰ مگاهرتز استفاده‌شده است. این چیپست قابلیت پشتیبانی از حافظه RAM 8 گیگابایتی از نوع LPDDR4x با فرکانس کاری ۱۸۶۶ مگاهرتز، WiFi نسخه 5، بلوتوث نسخه 5.0 و یک مودم LTE Cat.12 را دارد.

همانطور که گفته شد، این چیپست برای استفاده در بلندگوهای هوشمند بسیار قوی است و به‌گونه‌ای طراحی‌شده که برای استفاده در ساختمان‌های هوشمند، تشخیص چهره برای احراز هویت و تائید پرداخت، دستگاه‌های تناسب‌اندام و سرگرمی و وسایل نقلیه خودکار موجود در کارخانه‌ها و انبارها نظیر ربات‌ها نیز مناسب باشد. پیش‌بینی می‌شود نخستین دستگاه‌های مجهز به i700 در سال 2020 وارد بازار شوند.

مطالب مرتبط

جمع‌بندی نتایج نظرسنجی از کاربران اینترنت اشیا

شرکت Metova مستقر در ایالات‌متحده نتایج دومین نظرسنجی سالیانه خود را منتشر کرده است بیش از ۱۰۰۰ مصرف‌کننده در رابطه با اینترنت اشیا (IoT) و تکنولوژی‌های مرتبط با خانه هوشمند و آخرین گرایشات مصرف‌کنندگان در این نظرسنجی شرکت نمودند. بسیاری از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی علی‌رغم اینکه از این تکنولوژی‌ها با عنوان "موج آینده" یاد می‌کنند، اما همچنان نگران حریم خصوصی و دستگاه‌های متصل هستند.

هزینه‌های جهانی اینترنت اشیا تا سال ۲۰۲۳ از ۱ تریلیون دلار عبور خواهد کرد

آخرین گزارش IDC پیش‌بینی می‌کند که سرمایه‌گذاری جهانی اینترنت اشیا (IoT) در سال 2022 از 1 تریلیون دلار عبور می‌کند و تا سال 2023 به 1.1 تریلیون دلار خواهد رسید.

سونی تراشه جدید اینترنت اشیا خود را با برد 60 مایل معرفی کرد

شرکت سونی در نمایشگاه کامپیوتکس از تراشه جدید IoT با قابلیت استفاده در وسایل نقلیه پر سرعت و با دامنه گسترده 60 مایل (96 کیلومتر) پرده‌برداری کرد.

ارائه سیستم نظارتی مبتنی بر اینترنت اشیا برای ناوگان دریایی

شرکت حمل‌ونقل دریایی Topaz Energy and Marine قرارداد بلندمدتی را با شرکت نفت GE-owned امضا کرده است تا سیستم نظارت بر وضعیت روانکارها (VitalyX) را برای افزایش زمان نگهداری نفت و مواد روانکار در کشتی و زمانبندی برنامه حرکت ناوگان این شرکت مستقر نماید.