همکاری شرکت‌های بزرگ برای تولید وسایل نقلیه‌ی خودران

همکاری شرکت‌های بزرگ برای تولید وسایل نقلیه‌ی خودران

اخیراً شرکت‌های بزرگ فورد و فولکس‌واگن تفاهم‌نامه (Memorandum Of Understanding) را امضا کردند تا مشارکت در زمینه‌ی خودروهای خودران را بررسی کنند.

اخیراً شرکت‌های بزرگ فورد و فولکس‌واگن تفاهم‌نامه (Memorandum Of Understanding) را امضا کردند تا مشارکت در زمینه‌ی خودروهای خودران را بررسی کنند. Elon Musk و کارکنان شرکت Tesla، یقیناً تغییرات بزرگی در صنعت خودرو ایجاد نمودند. این شرکت ویژگی‌های هوشمند مختلف با وسایل نقلیه جذاب و با کارایی بالا را معرفی کرد.

در این راستا خودروسازان سنتی تلاش کرده‌اند تا سرعت نوآوری خود را با شرکت‌های جدیدتر مطابقت دهند. عرضه‌ی وسایل نقلیه به بازار یک تلاش پرهزینه است و راه‌اندازی یک ماشین الکتریکی مستقل بسیار متفاوت از یک موتور احتراق دستی است و نیاز به بسیاری از قطعات و طرح‌های جدید دارد .حتی برای یک شرکت مانند فورد یا فولکس‌واگن، یک یا دو شکست در راه‌اندازی و ارائه‌ی خودروها می‌تواند کل شرکت را ورشکست کند.

سخنگوی شرکت فورد، Alan Hall می‌گوید: "تفاهم‌نامه ما با فولکس‌واگن، همکاری‌های بالقوه را در تعدادی از مناطق تحت پوشش قرار امکان‌پذیر می‌کند."

فرانک ویتور، مدیر مالی Volkswagen در اوایل هفته جاری تأکید کرد که فولکس‌واگن می‌تواند پلتفرم جدید خودرو خود را با Ford به اشتراک بگذارد تا به گسترش و سرمایه‌گذاری مالی در وسایل نقلیه بیشتری کمک کند.

در حال حاضر، هر دو شرکت "مذاکرات اکتشافی" دارند که می‌تواند منجر به ایجاد توسعه خودروهای خودران و الکتریکی شود. چنین همکاری می‌تواند منجر به هزینه‌ی میلیاردها دلار در راستای توسعه تکنولوژی گردد. انتظار می‌رود قبل از پایان سال، درباره اینکه آیا چنین مشارکتی می‌تواند انجام شود یا خیر، خبررسانی شود. در حال حاضر، اکثر شرکت‌ها همچنان با تأیید این تفاهم‌نامه به شدت مخالف هستند.

مطالب مرتبط

چهار راه‌های هوشمند، تکنولوژی جدید خیابان‌ها

اخیراً کمپانی هوندا از پروژه‌ی " تقاطع‌های خیابانی هوشمند" صحبت به میان آورده است که منجر به افزایش ایمنی به خصوص در عصر اتومبیل‌های خودران می‌گردد.

فولکس‌واگن با همکاری مایکروسافت سیستم ابری اتومبیل‌های خودران راه اندازی می‌کند

فولکس‌واگن با همکاری مایکروسافت به دنبال راه اندازی سیستم ابری اتومبیل‌های خودران (Automotive Cloud) است.

قوانین جدید برای تولید کنندگان ماشین‌های خودران

سخنگوی دولت انگلیس در آخرین نشست خبری تایید کرد در صورتی که اتومبیل‌های خودران باعث ایجاد خسارت در هر سطحی شوند، سازندگان آن با زندان مواجه خواهند شد.

همکاری بوش و دایملر برای توسعه سیستم‌های خودران

شرکت‌های Bosch و Daimler برای توسعه سیستم‌های خودران در کالیفرنیا باهم همکاری می‌کنند.