هوشمندسازی خودروهای فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)

هوشمندسازی خودروهای فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)

شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و ایرانسل، همزمان با نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تله‌کام، تفاهم‌نامه اجرای سامانه مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل در این شهر را امضا کردند.

شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و ایرانسل، همزمان با نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی (ایران تله‌کام ۲۰۱۸)، تفاهم‌نامه اجرای سامانه مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل در این شهر را امضا کردند.

این پروژه در راستای تحقق برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور در بخش شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) طراحی شده و در فاز نخست آن، بالغ بر 70 خودروی این شهر فرودگاهی به سامانه هوشمند مجهز می‌شوند. در فازهای بعدی نیز حدود 400 خودرو به این مجموعه اضافه خواهد شد.

این سامانه راهکاری جامع و یکپارچه بر مبنای اینترنت اشیا (IoT) است که برای جمع آوری و تحلیل داده‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. خودروهای هوشمندسازی شده از دو فناوری GPS و GSM برای ارسال اطلاعات به مرکز استفاده می‌کند.

در این سامانه، اطلاعات مکانی، میزان نیازمندی به تعمیرات، تحلیل رفتار رانندگان، سوخت مصرفی و دیگر شاخصه‌های خودروها را جمع‌آوری و تحلیل می‌کند و سازمان می‌تواند بر اساس این تحلیل، تصمیمات کارآمد اتخاذ کند.

مطالب مرتبط

وای‌فای رایگان برای شهروندان تهران

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از آغاز نصب کیوسک‌های هوشمند در پایتخت به عنوان یکی از پروژه‌های برنامه «تهران هوشمند» خبر داد.

چهار راه‌های هوشمند، تکنولوژی جدید خیابان‌ها

اخیراً کمپانی هوندا از پروژه‌ی " تقاطع‌های خیابانی هوشمند" صحبت به میان آورده است که منجر به افزایش ایمنی به خصوص در عصر اتومبیل‌های خودران می‌گردد.

قوانین جدید برای تولید کنندگان ماشین‌های خودران

سخنگوی دولت انگلیس در آخرین نشست خبری تایید کرد در صورتی که اتومبیل‌های خودران باعث ایجاد خسارت در هر سطحی شوند، سازندگان آن با زندان مواجه خواهند شد.