گزارشات اخیر روند رو به رشد سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در زمینه دیجیتال‌سازی را نشان می‌دهد

گزارشات اخیر روند رو به رشد سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در زمینه دیجیتال‌سازی را نشان می‌دهد

یکی از مطالعات جدید نشان می‌دهد که بیش ۳۷ درصد از شرکت‌ها با اندازه متوسط با بازدهی بالاتر از میانگین، تکنولوژی‌های اینترنت اشیا (IoT) و هوش مصنوعی (AI) را به عنوان بخش مهمی از برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری خود در نظر دارند.

یکی از مطالعات جدید نشان می‌دهد که بیش از ۳۷ درصد شرکت‌ها با اندازه متوسط و بازدهی بالاتر از میانگین، تکنولوژی‌های اینترنت اشیا (IoT) و هوش مصنوعی (AI) را به عنوان بخش مهمی از برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری خود در نظر دارند. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که تنها 18 درصد از شرکت‌ها با بازدهی برابر یا کمتر از حد میانگین، این موضوعات را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

شرکت Creditshelf طراح تأمین مالی SMEهای حوزه دیجیتال، همراه با دانشکده فنی Darmstadt، تعداد 200 نفر از تصمیم‌گیرندگان مالی را از شرکت‌های متوسط صنعتی، تجاری و خدماتی مورد بررسی قرار دادند. پروفسور دیرک شویرک مدیر بخش امور مالی دانشکده فنی Darmstadt نیز مزایای یک شرکت فعال را به صورت دیجیتالی می‌بیند و بیان می‌دارد که پروژه‌های دیجیتالی کردن برای سال‌ها فرصت بیشتری را برای خود به ارمغان آورده است: "در 72 درصد از شرکت‌هایی که مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، اهمیت دیجیتال‌سازی مهم یا بسیار مهم در برنامه‌های سرمایه‌گذاری فعلی آنهاست."

بررسی‌های انجام‌شده توسط شرکت تحقیقاتی Metova منجر به کشف روند تمایلات مصرف‌کنندگان و نظرات بیش از ۱۰۰۰ مصرف‌کننده را در مورد اینترنت اشیا (IoT) و تکنولوژی‌های مرتبط با خانه هوشمند شد. بر اساس این نظرسنجی، کم‌تر از ۲۵ درصد از پاسخگویان فکر می‌کردند که درک مناسبی از اینترنت اشیا (IoT) دارند درحالی‌که حدود ۷۵ درصد گفته‌اند که حداقل یک دستگاه IoT دارند. علاوه بر این، ۸۵ درصد نیز خواهان نظارت به‌هنگام بر کاربرد ابزارها و دستگاه‌های متصل و همچنین ایجاد مزیت رقابتی برای کمک به انتخاب میان ارائه‌کنندگان خدمات مناسب بر اساس آن قابلیت‌ها هستند.

مطالب مرتبط

جمع‌بندی نتایج نظرسنجی از کاربران اینترنت اشیا

شرکت Metova مستقر در ایالات‌متحده نتایج دومین نظرسنجی سالیانه خود را منتشر کرده است بیش از ۱۰۰۰ مصرف‌کننده در رابطه با اینترنت اشیا (IoT) و تکنولوژی‌های مرتبط با خانه هوشمند و آخرین گرایشات مصرف‌کنندگان در این نظرسنجی شرکت نمودند. بسیاری از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی علی‌رغم اینکه از این تکنولوژی‌ها با عنوان "موج آینده" یاد می‌کنند، اما همچنان نگران حریم خصوصی و دستگاه‌های متصل هستند.

سازمان‌ها همچنان به درک مزایای اینترنت اشیا نیاز دارند

نظرسنجی صورت گرفته از اکثریت سازمان‌ها و افرادی که در حال حاضر پروژه‌های IoT را اجرا می‌کنند، نشان می‌دهد که هنوز یافتن مزایای این فناوری برای کسب‌وکارها دشوار است.

هزینه‌های جهانی اینترنت اشیا تا سال ۲۰۲۳ از ۱ تریلیون دلار عبور خواهد کرد

آخرین گزارش IDC پیش‌بینی می‌کند که سرمایه‌گذاری جهانی اینترنت اشیا (IoT) در سال 2022 از 1 تریلیون دلار عبور می‌کند و تا سال 2023 به 1.1 تریلیون دلار خواهد رسید.

رهبران تجاری اروپا خواستار اولویت‌بندی فناوری‌های مرتبط با اتوماسیون هستند

در نظرسنجی صورت گرفته از شرکت‌های قدرتمند اروپایی، رهبران این شرکت‌ها از اتحادیه اروپا درخواست کردند که فناوری‌های مرتبط با اتوماسیون نظیر شبکه (5G) و هوش مصنوعی (AI) را اولویت‌بندی و پشتیبانی کند.