۲۵ شرکت برتر IoT در سال ۲۰۱۹

۲۵ شرکت برتر IoT در سال ۲۰۱۹

بر اساس گزارش Crunchbase حدود 26.792 استارتاپ، اینترنت اشیا را به عنوان یکی از فناوری‌های اصلی خود قرار داده‌اند که برای راه‌اندازی محصولات، سرویس‌دهی و پشتیبانی از مدل‌های جدید کسب‌وکار به پلتفرم متکی هستند.

بر اساس گزارش Crunchbase حدود 26.792 استارتاپ، اینترنت اشیا را به عنوان یکی از فناوری‌های اصلی خود قرار داده‌اند که برای راه‌اندازی محصولات، سرویس‌دهی و پشتیبانی از مدل‌های جدید کسب‌وکار به پلتفرم متکی هستند. 78.4 درصد از این استارتاپ‌ها دارای دو دوره مالی یا کم‌تر بوده‌اند.

بر اساس گزارش Venture Scanner بودجه استارتاپ‌های اینترنت اشیا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ به ۱۶.۷ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به سال 2017 حدود 94 درصد رشد داشته است و براساس پیش‌بینی گروه مشاوره بوستون تا سال ۲۰۲۰ حدود ۵۰ درصد از هزینه‌های IoT ناشی از تولیدات، حمل و نقل و تدارکات و خدمات خواهد بود.

موفق‌ترین استارتاپ‌های اینترنت اشیا در زمینه تجزیه و تحلیل اطلاعات، هوش مصنوعی (AI)، و سیستم‌های پایش بلادرنگ با توجه به نیاز مشتریان مشغول به فعالیت هستند.

به عنوان یک گروه، این ۲۵ استارتاپ برتر اینترنت اشیا می‌توانند پتانسیل اولیه برای ایجاد مدل‌های جدید و سودآور صنایع که اخیراً یک رشد تک رقمی را تجربه کرده‌اند، را ایجاد کنند. هر یک از این استارتاپ‌ها یک روش منحصر به فرد برای حل برخی از مهم‌ترین مشکلات شرکت‌ها اتخاذ می‌کنند و در نتیجه با ایجاد پتنت‌های جدید به تثبیت و رشد IoT می‌پردازند.

این استارتاپ‌ها در مورد چگونگی ایجاد کاتالیزور رشد برای شرکت‌ها با طراحی یکپارچه AI و پلتفرم تمرکز دارند.

در لیست زیر ۲۵ استارتاپ برتر IoT بر اساس توانایی آنها در جذب متقاضی جدید، رشد درآمد جاری، ارزش و پتانسیل فعلی و موقعیت آنها در بازارهای منتخب مورد بررسی قرار خواهند گرفت:

1.    Armis Security

این شرکت یک رویکرد منحصر به فرد برای مشاهده دستگاه‌های فعال IoT در یک شبکه را می‌دهد. راهکارهای این شرکت هر دستگاه IoT را به عنوان یک سطح خطر تلقی می‌کند و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا بر اساس دستورالعمل‌های امنیتی دسترسی به تجهیزات IoT در شبکه را ممنوع کنند. یکی دیگر از جنبه‌های منحصر به فرد این شرکت، رویکرد به استقرار سریع است که توانایی استفاده از زیرساخت‌های موجود شرکت برای راه‌اندازی سریع را فراهم می‌کند.

Armis Security در سال ۲۰۱۵ میلادی تأسیس‌ شده و دارای مشتریان فعال در صنایع مالی، بهداشت، تولید، و صنایع فناوری پیشرفته می‌باشد. این شرکت در مجموع ۴۷ میلیون دلار از بودجه خود را با جذب سرمایه در ۳ دوره تأمین کرده است. آخرین دوره جذب سرمایه این شرکت در ۹ آوریل سال ۲۰۱۸ است که مجموع ۳۰ میلیون دلار و از شرکت‌های Bain Capital Ventures و Red Dot Capital Partners تأمین کرده است. Crunchbase پیش‌بینی می‌کند که این شرکت سالانه ۲.۱ میلیون دلار درآمد خواهد داشت و با شرکت‌های DigiCert ، Skybox Security و Aruba Networks رقابت می‌کند.

2.    Crate.io

پایگاه داده SQL منبع باز است که ویژگی‌های جستجوی یکپارچه برای ذخیره و تجزیه و تحلیل داده‌های ماشین در زمان واقعی را ارائه می‌دهد. این شرکت در سال 2013 با هدف ارائه برنامه توسعه دهندگان با پایگاه داده منبع باز SQL برای ذخیره، تجزیه و تحلیل و مدیریت یادگیری ماشین (ML) و داده‌های مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) تأسیس شد. CrateDB یک پایگاه داده توزیع شده با منبع باز است که مقیاس‌پذیری و عملکرد NoSQL را با قدرت و سهولت استاندارد SQL ارائه می‌دهد. CrateDB Cloud for Azure IoT یک پایگاه داده توزیع شده منبع باز است که به عنوان یک سرویس ابری در Azure ارائه می‌شود که امکان توسعه سریع‌تر پلتفرم‌های IoT و کارخانه‌های هوشمند داده محور را ممکن می‌سازد.

اکثر مشتریان CrateDB از آن برای تجزیه و تحلیل حجم‌ کاری، انجام سری‌های زمانی سریع، جستجوی جغرافیایی، جستجوی متنی، نمایش پرس و جوها در زمینه جریان‌های داده‌ها و اطلاعات در همه صنایع، شهر هوشمند و زیرساخت‌های ساختمان ، ردیابی ناوگان خودرو و تجزیه و تحلیل مدیریت و بازاریابی استفاده می‌کنند. این شرکت در4 دور جذب سرمایه مبلغ 17.9 میلیون دلار بدست آورده است.

3.    Dragos

این شرکت متخصص در صنعت (ICS / IIoT) است. پلتفرم مبتنی بر ابر این شرکت به طور خودکار موجودی و دارایی، پیش‌بینی خطر از طریق تجزیه و تحلیل رفتار ، عملیات‌های امنیتی و پاسخ‌دهی را تشخیص می‌دهد. این شرکت همچنین دارای یک مرکز عملیاتی در مواجهه با خطر را داراست که دسترسی مشتریان به پاسخ‌های تصادفی ICS و خدمات شناسایی تهدید و همچنین گزارش اطلاعات خاص صنعتی درباره نقاط ضعف، تهدیدها و رویدادهای اجتماعی را فراهم می‌کند. این شرکت در3 دور جذب سرمایه مبلغ 48.2 میلیون دلار بدست آورده است.

4.    Drayson Technologies

این شرکت یک پلتفرم IoT را ارائه می‌کند که ترکیبی از فناوری شارژ بی‌سیم و نرم‌افزار یادگیری ماشین (ML) برای ایجاد شبکه‌های حسگر هوشمند که انرژی بیشتری را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. Drayson با تخصص خود در جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های IoT با صرفه و مقرون به صرفه شناخته شده است که همچنین به توانایی مشتریان خود برای کاهش هزینه‌های استفاده، مدیریت و اجرای شبکه‌های IoT کمک می‌کند.

5.    Element Analytics

این شرکت به سرعت در حال مطرح کردن خود به عنوان استارتاپ برتر در زمینه مواد شیمیایی و پالایش، تولید، فلزات و معدن، خمیر و کاغذ، و صنایع بالادست از جمله نفت و گاز است. پلتفرم این شرکت به سازمان‌های صنعتی کمک می‌کند تا به آسانی و سریع از داده‌های سری صنعتی برای کارایی تولید و کیفیت محصول استفاده کنند. پلتفرم آنها مجموعه داده‌های سری زمانی را فراهم می‌کند و آن را با زمینه‌های تحلیلی مربوطه ترکیب می‌کند و بینش‌های متنی بیشتری را فراهم می‌سازد. پلتفرم Element Analytics نیز مدل‌سازی یادگیری ماشین را به قابلیت اطمینان، بهره‌وری و پایداری برای عملیات ممکن می‌سازد. این شرکت در 3 دور جذب سرمایه مبلغ 22 میلیون دلار بدست آورده است.

6.    FogHorn

پلتفرم IoT این شرکت شامل موتور نرم‌افزاری CEP است که با کارایی بالا در رایانش لبه، تجزیه و تحلیل داده‌ها، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در ابعاد تجاری و صنعتی (IIoT) است. این شرکت در 4 دور جذب سرمایه مبلغ 47.5 میلیون دلار بدست آورده است.

7.    GEM

این شرکت متخصص در ارائه سیستم‌های IoT، تجزیه و تحلیل، و سیستم‌های یادگیری ماشین و راهکارهای صنعت تولید، با تمرکز ویژه‌ای در اثربخشی کلی تجهیزات (OEE) و نگهداری پیشگیرانه است. این شرکت توانسته است مشتریان خود را در زمینه انرژی، خرده‌فروشی و GEM به دست آورد و بر اساس توانایی آنها افزایش سطح OEE تولیدکنندگان از طریق بینش در زمان واقعی فراهم کند.

8.    IoTium

این شرکت که به خاطر تکنولوژی انحصاری در ارتباطات امن بین شبکه را به عنوان سرویس (NaaS)، میراث سیستم‌های موجود در محل و برنامه‌های مبتنی بر ابر را فراهم می‌کند. این شرکت در 2 دور جذب سرمایه مبلغ 22 میلیون دلار بدست آورده است.

9.    InfluxData

پلتفرم منبع‌باز این شرکت به طور خاص برای تحلیل معیارها و رویدادها (داده‌های سری زمانی) برای DevOps و برنامه‌های اینترنت اشیا طراحی شده است. توسعه دهندگان را قادر می‌سازد تا برنامه‌های نظارت، تجزیه و تحلیل و IoT را در مقیاس مختلف بسازند و قابلیت اندازه‌گیری سرعت کسب و کار را فراهم کنند. این شرکت در 4 دور جذب سرمایه مبلغ 59.9 میلیون دلار بدست آورده است.

10.    Karamba Security

این شرکت بر حل چالش‌های امنیتی وسایل نقلیه متصل تمرکز دارد. این شرکت با ارائه کنترل پایدار الکترونیکی (ECU) برای محافظت از هر وسیله نقلیه با اتصال IoT یا آدرس IP ارائه می‌دهد. این استارتاپ از پتنت‌های انحصاری برای کاهش حملات مبتنی بر IoT به وسایل نقلیه و مسدود کردن آنها به صورت خودکار استفاده می‌کند. این شرکت در 4 دور جذب سرمایه مبلغ 27 میلیون دلار بدست آورده است.

11.    MachineMetrics

این شرکت از هوش مصنوعی (AI) برای کشف بینش‌های جدید مرتبط بر داده‌های تولید کننده استفاده می‌کند تا کیفیت محصول و عملکرد تولید را بهبود ‌بخشد. این استارتاپ با ترکیب اینترنت اشیا صنعتی (IIoT) و هوش مصنوعی یک پلتفرم مقیاس پذیر برای تولید کنندگان و سازندگان تجهیزات سنگین فراهم می‌کند. این شرکت در 3 دور جذب سرمایه مبلغ 13.4 میلیون دلار بدست آورده است.

12.    MagicCube

این استارتاپ ارائه دهنده پلتفرم امنیتی IoT مستقل از دستگاه است. راهکار این شرکت تراکنش های دیجیتال را در هر وسیله‌ای، در حمل و نقل و در ابر با همان امنیت امنیتی به عنوان راهکارهای سخت افزاری دستگاه بدون پیچیدگی و هزینه مربوط به راه‌اندازی سخت افزار، تأمین می‌کند. این شرکت در 2 دور جذب سرمایه مبلغ 10.7 میلیون دلار بدست آورده است.

13.    Myriota

این شرکت پیشرفت‌های نوآورانه خود را در ارتباطات اینترنت ماهواره‌ای (satellite Internet of Things) با کمترین هزینه را ارائه می‌کند. نانو ماهواره Myriota در ماه دسامبر 2018 با موشک SpaceX Falcon 9 به فضا پرتاب شد. Myriota از نقشه دقیق ماهواره‌ای زمین (LEO) برای ارتباطات ماهواره‌ای استفاده می‌کند. این شرکت در 1 دور جذب سرمایه مبلغ 15 میلیون دلار بدست آورده است.

14.    Particle

پلتفرم IoT این شرکت سازمانها را قادر می‌سازد تا ارتباطات را با استفاده از API های مقیاس پذیر و منابع نرم‌افزار را توسعه و تنظیم کنند. این پلتفرم طراحی شده است تا به سازمان‌ها ابزارهای لازم برای راه‌اندازی نمونه‌های اولیه IoT را به سرعت و ایمن فراهم سازد. این شرکت در 7 دور جذب سرمایه مبلغ 38.5 میلیون دلار بدست آورده است.

15.    Samsara

این شرکت سیستم‌هایی را تولید می‌کند که سنسورهای بی‌سیم را با شبکه‌های از راه دور و تحلیل‌های مبتنی بر ابر ترکیب می‌کند. این شرکت در 5 دور جذب سرمایه مبلغ 230 میلیون دلار به دست آورده است.

16.    SCADAfence

این شرکت راهکارهای امنیت سایبری را برای تضمین پیوستگی عملیاتی شبکه‌های صنعتی (ICS / SCADA) فراهم می‌کند. این استارتاپ با ادغام IoT صنعتی، تجزیه و تحلیل، نظارت در زمان واقعی و اتصال ماشین به ماشین باهم راهکارهای امنیت سایبری قیاس پذیر را برای شبکه‌های تولید فراهم می‌کند. این شرکت در 3 دور جذب سرمایه مبلغ 10 میلیون دلار بدست آورده است.

17.    SequoiaDB

این شرکت یک پایگاه داده منبع باز مبتنی بر اسناد جدیدی که از پردازش تراکنش JSON و پرس و جو SQL پشتیبانی می‌کند، را می‌دهد. پایگاه داده این شرکت می‌تواند یک محصول مستقل برای ارتباط با برنامه‌های کاربردی ارائه شده با عملکرد بالا و ذخیره‌سازی و عملیات پردازش اطلاعات به صورت افقی و مقیاس پذیر باشد. این شرکت در 3 دور جذب سرمایه مبلغ 40 میلیون دلار بدست آورده است.

18.    Sight Machine

پلتفرم هوش مصنوعی این شرکت با درک بینش مبتنی بر AI در مورد چگونگی بهبود عملکردها، یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل پیشرفته برای کمک به حل مشکلات بحرانی در کیفیت و بهره‌وری تولید کنندگان کمک می‌کند. این شرکت در 5 دور جذب سرمایه مبلغ 30.5 میلیون دلار بدست آورده است.

19.    Splice Machine

راهکار این شرکت ترکیب یک پایگاه داده مقیاس پذیر SQL RDBMS با پلتفرم یادگیری ماشین است که برنامه‌های کاربردی هوشمند در زنجیره تأمین خرده‌فروشی فراهم می‌کند. این شرکت در 4 دور جذب سرمایه مبلغ 40 میلیون دلار بدست آورده است.

20.    SWIM.AI

این شرکت راهکارهای نرم‌افزاری مبتنی بر لبه را فراهم می‌کند که تجزیه و تحلیل در زمان واقعی و یادگیری ماشین را برای شرکت‌ها، تولید کنندگان تجهیزات، شهرهای هوشمند و کسب و کارهای IoT و IIoT فراهم می‌کند. این شرکت در 2 دور جذب سرمایه مبلغ 10 میلیون دلار بدست آورده است.

21.    Tulip

این استارتاپ توسط یک تیم مهندسان از آزمایشگاه رسانه MIT راه‌اندازی شد. پلتفرم ارائه شده توسط این شرکت که بر اساس بیش از 10 سال تحقیق در زمینه تولید دیجیتال است، شامل سنسورهای سخت‌افزاری هوشمند، بینایی کامپیوتری، رابط کاربری ساده و استفاده در یادگیری ماشین است که سراسر صنایع مختلف از جمله الکترونیک، هوا فضا و دفاع، تجهیزات پزشکی، کفش، داروسازی کاربرد دارد.

22.    Tuya Smart

این شرکت با ادغام IoT و AI یک پلتفرم در مقیاس جهانی را ارائه می‌دهد که ارتباط سریع هوشمند بین تولید کنندگان، مصرف کنندگان، زنجیره تأمین، خورده فروشی‌ها برقرار می‌کند. این شرکت در 3 دور جذب سرمایه مبلغ 200 میلیون دلار بدست آورده است.

23.    Uptake

پلتفرم این شرکت تجزیه و تحلیل داده‌ها از داخل یک شرکت و از منابع شخص ثالث برای پیش‌بینی و جلوگیری از خرابی، کشف سود پنهان و کشف فرصت‌های جدید در زمینه مراقبت‌های بهداشتی، بیمه، لوکوموتیو، ساخت و ساز، تولید و سایر صنایع، نظارت بر تجهیزات، عیب‌یابی تشخیصی، پیش‌بینی وضعیت، مدیریت وظیفه برای بهبود زمان بیکاری را ارائه می‌دهد.

24.    VDOO

این شرکت راهکارهای ارتباطی امن و قابل اعتماد (end-to-end) را برای کمک به افزایش امنیت ارتباط تجهیزات IoT به سازندگان ارائه می‌دهد. این شرکت در 1 دور جذب سرمایه مبلغ 13 میلیون دلار بدست آورده است.

25.    Xage Security

این شرکت خدمات غیر متمرکز امنیتی را برای شرکت‌های تولید و توزیع صنعتی شامل نفت و گاز، حمل و نقل و آب و برق فراهم می‌کند. معماری ارائه شده این شرکت بر پایه blockchain است. این شرکت در 2 دور جذب سرمایه مبلغ 16 میلیون دلار بدست آورده است.

مطالب مرتبط

بهره‌برداری از IoT با هدف بهبود مهارت‌های رانندگی

بهبود مهارت‌های رانندگی در جاده‌ها یکی از اصلی‌ترین نیازها برای کاهش میزان تصادفات و صدمات ناشی از آن است. در این راستا، یک استارت اپ استرالیایی به نام GoFar مبلغ یک میلیون دلار برای تحقق این هدف سرمایه‌گذاری نموده است.

موسسه تحقیقاتی IDC، آسیا و اقیانوسیه را رهبران سرمایه‌گذاری جهانی IoT در سال ۲۰۱۹ پیش‌بینی می‌کند

موسسه تحقیقاتی IDC به تازگی گزارشی 6 ماهه از روند سرمایه‌گذاری جهانی در زمینه اینترنت اشیا منتشر کرده است. در این گزارش منطقه آسیا و اقیانوسیه به استثنای ژاپن (APEJ) حدود 36.9 درصد از کل سرمایه‌گذاری جهانی در زمینه IoT به خود اختصاص داده‌اند، ایالات‌متحده و اروپای غربی با 26.1 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

توسعه یک راهکار امنیتی برای شبکه‌های IoT و رایانش لبه

Extreme Networks، ارائه دهنده راهکارهای شبکه در پی توسعه یک محافظ (Deffender) است که به سازمان‌ها در پیاده‌سازی اینترنت اشیا و رایانش لبه (Edge) به صورت امن کمک کند.

نگرانی دولت ژاپن از هک شدن دستگاه‌های IoT در المپیک 2020

اخیراً ژاپن یک اصلاحیه قانون را امضا کرده است که به مقامات دولتی اجازه می‌دهد تا دستگاه‌های مرتبط با اینترنت اشیا را هک کنند.