Nobka_research_connected_cars_125_million.jpg

125 میلیون خودروی هوشمند تا سال 2022

بر اساس آخرین گزارش ها انتظار می رود که تعداد وسایل نقلیه ی هوشمند به میزان قابل توجهی طی چهار سال آینده افزایش یافته و با رشد 27 درصدی تا سال 2022 به بیش از 125 میلیون برسد.

بر اساس آخرین گزارش ها، انتظار می رود که تعداد وسایل نقلیه ی هوشمند به میزان قابل توجهی طی چهار سال آینده افزایش یافته و با رشد 27 درصدی تا سال 2022 به بیش از 125 میلیون برسد. شرکت هایی مثل جنرال موتورز، BMW، آئودی و مرسدس بنز از سال 2017 به کارگیری تکنولوژی های هوشمند در اتومبیل های خود را آغاز کرده اند.

تمام وسایل نقلیه ای که از آوریل 2018 در اروپا فروخته می شوند باید به تکنولوژی eCall مجهز باشند تا در مواقع ضروری و در صورت بروز حادثه، اتومبیل به طور خودکار بتواند با مراکز امداد رسانی ارتباط برقرار کند. این عامل باعث می شود تمام خودروهایی که در اروپا قرار است به فروش برسند حداقل یک ویژگی هوشمند داشته باشند.

Hanish Bhatia تحلیلگر ارشد IoT، می گوید: در حال حاضر آلمان، انگلستان و ایالات متحده رهبری این بازار را با فروش بیشترین درصد از وسایل نقلیه ی هوشمند در سال 2017 بر عهده دارند. بنابراین انتظار می رود که تکنولوژی eCall در اروپا نفوذ بیشتری در بازار فروش اتومبیل ها داشته باشد و استفاده از آن در اروپا فراگیر شود.

خدمات خودروهای هوشمند در حال حاضر به طور عمده از شبکه های 2G/ 3G استفاده می کنند اما به زودی شبکه های 4G جایگزین آن خواهند شد.

Neil Shah، مدیر تحقیقاتی Counter point Research، اظهار داشت: انتظار می رود تا سال 2022، تقریبا 90 درصد از اتومبیل های هوشمند از شبکه های 4G LTE استفاده نمایند و با اینکه شبکه های 5G از سال 2020 در اتومبیل ها استفاده خواهند شد اما فراگیری کمتری تا 2022 خواهند داشت. علاوه بر این، راه اندازی 5G NR یک نقطه عطف مهم برای تجاری سازی خودروهای هوشمند در دهه آینده خواهد بود.

رقابت تولید کننده های خودروهای هوشمند باعث می شود که مشتریان برای استفاده از تکنولوژی های جدید رغبت پیدا کنند. وقتی از مشتریان درباره ی انتظاراتشان از یک اتومبیل بپرسید درباره ی " ایمنی" و " مصرف سوخت بهینه" صحبت می کنند. بنابراین تولید کنندگان باید توجه ویژه ای به این دو جنبه در تولید خودروهای هوشمند داشته باشند.