Nobka_spacex_satellite internet.jpg

ماهواره های اینترنتی SpaceX به فضا پرتاب شد.

شرکت SpaceX درتاریخ 22 فوریه سال جاری دو ماهواره ی آزمایشی را از پایگاه نیروی هوایی وادنبرگ کالیفرنیا، به فضا فرستاد و یک قدم به ارائه اینترنت پهن باند همگانی از طریق ماهواره ها نزدیک تر شد.

شرکت SpaceX پس از پرتاب موفقیت آمیز Falcon Heavy، دومین موشک خود را به فضا فرستاد و هدف ایلان ماسک برای ارائه ی اینترنت با سرعت بالا در سراسر جهان به واقعیت نزدیک تر شد.

SpaceX، آزمایش ماهواره ها را به طور گسترده ای تحت پوشش قرار داده و تصمیم به تمرکز روی راه اندازی اولیه یک ماهواره ی امنیتی برای دولت اسپانیا به نام PAZ را گرفته است.

ماسک در توییتر خود تائید کرد که ماهواره های اینترنتی، که همراه با PAZ حرکت می کنند، منجر به قرار گرفتن آن در مدار چرخش اطراف زمین می شوند. او اضافه کرد که این دو ماهواره با نام مستعار TintinA و TintinB، تلاش خواهند کرد تا عبارت " سلام دنیا" را در هنگام عبور از لس آنجلس انتشار دهند. 

بلند پروازی های شرکت SpaceX برای ارائه ی اینترنت، تحت حمایت رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال Agit Pai قرار دارد. در تاریخ 14 فوریه، Pai Agit خواستار تصویب طرح گسترده ی SpaceX برای ارائه ی خدمات اینترنت پهن باند با سرعت بالا به مردم در هر نقطه از ایالات متحده و در سراسر جهان شد.

در نهایت SpaceX قصد دارد بیش از 10000 ماهواره ی کوچک را در مدار زمین قرار دهد. این ماهواره ها مسافت 335 تا 1325 کیلومتر بالای سطح زمین را طی خواهند کرد.
میلیاردها نفر از مردم در سراسر دنیا هنوز به اینترنت دسترسی ندارند، بنابراین شرکت ها در حال رقابت برای پیدا کردن راهی برای در دسترس قرار دادن اینترنت ازطریق ماهواره ها هستند.