BlackBerry به کنسرسیوم OmniAir می‌پیوندد

BlackBerry به کنسرسیوم OmniAir می‌پیوندد

بلک‌بری به‌عنوان یک عضو اجرایی برای کمک به پیشبرد آزمایشات، صدور گواهینامه و استقرار فناوری وسایل نقلیه و سیستم‌های حمل و نقل هوشمند به کنسرسیوم OmniAir می‌پیوندد.

در ماه می 2018، BlackBerry موفق به ارائه گواهی‌های V2X خود در OmniAir MotorCity PlugFest شد. سیستم مدیریت اسناد امنیتی (SCMS)، که ارتباطات وسایل نقلیه را با یکدیگر و با تجهیزات کنار جاده‌ای تضمین می‌کند، در پاییز سال 2018 در دسترس خواهد بود. SCMS امنیت را به دو روش ارائه می‌کند: امضاهای دیجیتال، که پیام‌ها را از دستکاری‌ها محافظت می‌نماید، و گواهینامه‌هایی که فرستنده را شناسایی می‌کنند.

SCMS به OEM تا، تأمین‌کنندگان، سازندگان زیرساخت شهری و تولیدکنندگان تجهیزات جانبی اجازه می‌دهد تا پروتکل‌های امنیتی V2X را در سیستم‌های جاسازی شده خودرو خود اجرا کنند. اطلاعات و سرگرمی‌های BlackBerry و فناوری‌های امنیتی توسط Jaguar Land Rover در وسایل نقلیه متصل به آن تحت قرارداد چندساله‌ی امضا شده توسط هر دو شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌عنوان بخشی از این قرارداد، سازنده اتومبیل بریتانیایی مجوز شرکت QNX و Certicom شرکت نرم افزاری کانادا را دریافت خواهد کرد. علاوه بر این، یک تیم اختصاصی از مهندسان BlackBerry از فرمول سازی ماژول‌های واحد کنترل الکترونیکی (ECU) پشتیبانی می‌کنند.

این یکی از اقداماتی است که BlackBerry در ماه‌های اخیر در مورد قابلیت‌های اتومبیل‌های خودران راه اندازی کرده است. در ماه مارس، این شرکت مجموعه‌ای گسترده از قابلیت‌های نرم افزاری جدید را برای کاربران سازمانی، مدیران فناوری اطلاعات و توسعه دهندگان راه اندازی کرد. با BlackBerry Secure شرکت‌ها می‌توانند نقطه نهایی دیجیتالی خود را به یکدیگر وصل کنند.

سال گذشته، BlackBerry همکاری استراتژیک خود با Qualcomm را توسعه داد تا پلتفرم پیشرفته‌ای را برای خودروهای هوشمند عرضه کند. پلتفرم سخت افزاری انتخابی Qualcomm ، برای استفاده در کنترل کننده‌های مجازی کابین خلبان (VCC) ،درگاه‌های کنترل الکترونیکی، ابزارهای دیجیتال و سیستم‌های اطلاعاتی است.

این پلتفرم همچنین برای اطمینان از عملکرد نرم افزار (BlackBerry Over-the-Air (OTA و (BlackBerry (SCM در مودم Qualcomm Snapdragon بهینه سازی ‌شده است.