Sprint هماهنگ‌سازی پلتفرم شهر هوشمند خود با شبکه 5G را اعلام کرد

Sprint هماهنگ‌سازی پلتفرم شهر هوشمند خود با شبکه 5G را اعلام کرد

Sprint در نمایشگاه CES 2019 اعلام کرد که هماهنگ‌سازی پلتفرم شهر هوشمند (Curiosity IoT) خود را با شبکه 5G و اتومبیل‌های خودران در مقیاس آزمایشگاهی انجام داده است.

Sprint در نمایشگاه CES 2019 اعلام کرد که هماهنگ‌سازی پلتفرم شهر هوشمند (Curiosity IoT) خود را با شبکه 5G و اتومبیل‌های خودران در مقیاس آزمایشگاهی انجام داده است. این اپراتور پلتفرم خود را در شهر گرین ویل در کارولینای جنوبی به عنوان اولین شهر بزرگ راه‌اندازی خواهد کرد.

تکنولوژی Massive MIMO بر یک شبکه اصلی اختصاصی و توزیع شده IoT که قادر به پشتیبانی از AI، رباتیک، رایانش لبه، اتومبیل‌های خودران و دیگر سیستم‌های IoT است که نیاز به زمان کم و پهنای باند بالا دارند، مستقر خواهد شد.

ناکس وایت، شهردار گرینویل، میگوید: "در حال حاضر برای سرمایه‌گذاری در شهرها از جاده‌ها، راه‌آهن و فرودگاه‌ها استفاده میشود اما زیرساخت‌های مربوط به آینده برای جذب سرمایه‌گذاری دیجیتال است. گرینویل با پلتفرم شهر هوشمند Sprint و شبکه 5G در حال آماده‌سازی برای آینده است."
همچنین Sprint یک بستر آزمایشی برای اتومبیل خودران در شهر Peachtree Corners، جورجیا راه‌اندازی میکند. این مکان به فناوری‌های متحرک هوشمند اجازه میدهد تا در شرایط رانندگی واقعی مورد آزمایش و ارزیابی قرار گیرد. این آزمایشگاه در ۱.۵ مایلی شهر Peachtree Corners قرار دارد.

Ivo Rook معاون بخش اینترنت اشیا و توسعه محصول Sprint میگوید: "این آزمایشگاه به عنوان یک مرکز آزمایشی پیشرفته اتومبیل‌های خودران خواهد بود. امکانات این آزمایشگاه بیش از اتومبیل خودران است، Sprint پلتفرم Curiosity IoT و micropositioning و HD mapping را کنار هم قرار میدهند که همه آن‌ها در بستر شبکه 5G فعال شده‌اند تا پیشرفته‌ترین تکنولوژیها در این صنعت را توسعه و آزمایش کنند."

پلتفرم Curiosity IoT و شبکه 5G، به شرکت‌ها این امکان را میدهد که ارتباطات ماشین با ماشین و ارتباطات زیربنایی و هشدارها را در سطح بالایی بررسی کنند.

Ivo Rook میگوید: "Sprint با استفاده از پلتفرم Curiosity IoT و micropositioning و HD mapping ، که همه با استفاده از شبکه 5G تلفن همراه پیش میرود، برای توسعه و آزمایش پیشرفته‌ترین فناوریهای موجود در این صنعت است.

برایان جانسون، از مدیران شهری Peachtree Corners در این رابطه اظهار داشت: " تنها Sprint دارای یک پلتفرم باورنکردنی است که هم IoT و هم 5G را ترکیب میکند که به ما این امکان را میدهد تا اهداف جدید در این عصر دیجیتال درک کنیم."

Sprint همچنین در نمایشگاه CES 2019 یک «تکنولوژی نقشه برداری دقیق» را با استفاده از Mapbox عرضه کرد. این سیستم دقت لازم برای تصمیم‌گیری ایمن واکنش سریع نسبت به تغییر شرایط جاده‌ای را اتخاذ میکند.

Ivo Rook میگوید: "خدمات هوشمند مبتنی بر ماشین باید بتوانند تصمیمات مربوط به حرکت را مشابه راننده میتوانند نسبت به ترافیک و یا سایر موانع در یک خیابان واکنش نشان دهند.
این داده‌ها از صدها میلیون حسگر حاصل میشود و از هوش مصنوعی برای ساخت نقشه‌های دقیق زمان واقعی استفاده میکند.

مطالب مرتبط

NVIDIA اولین پلتفرم اتومبیل‌های خودران سطح +2 را راه‌اندازی می‌کند

شرکت NVIDIA اعلام کرده است که اولین پلتفرم اتومبیل‌های خودران "سطح +2" را با نام "DRIVE AutoPilot" در سطح جهانی راه‌اندازی می‌کند. این شرکت در نمایشگاه CES 2019 سال جاری مدعی شده است که پلتفرم پیشگامش چندین تکنولوژی AI را ادغام می کند.

اتومبیل‌های خودران ماهانه 300,000 تهدید امنیتی دریافت می‌کنند

آخرین گزارش‌های به دست آمده ازKaramba Security حاکی از افزایش حملات سایبری در ماشین‌های خودران و در پی آن نگرانی‌های ذینفعان در این رابطه است.

هیوندای از سیستم پارکینگ هوشمند و ایستگاه شارژ اتومبیل خودران خود رونمایی کرد

در آینده ای نزدیک و با استفاده از تکنولوژی های خودکار (autonomous)، اتومبیل‌های آینده نه تنها قادر خواهند بود بدون راننده مردم را به مقصد خود برانند، بلکه قادر خواهند بود وظایف خود را بدون کمک انسان‌ها انجام دهند.

ردیابی اطلاعات مالکین اتومبیل‌های هوشمند در چین

خبرهای اخیر حاکی از آن است که دولت چین استفاده‌ای فراتر از میزان مجاز داده‌های شخصی ارائه شده توسط اتومبیل‌های هوشمند افراد را دارد.