به زودی Screensavers VR هنری و کاملاً نوستالژیک منتشر خواهد شد

اسکرین سیورهای واقعیت مجازی به زودی منتشر خواهد شد

صرفه‌جویی انرژی در مانیتورها از دیرباز مطرح بوده است، Screensavers VR هم به دنبال این واقعیت است تا از این طریق کاربران واقعیت مجازی را به دهه 90 برگرداند، عصری که پیکسل مانیتورهای CRT به دلیل روشن ماندن دچار سوختگی می‌شد.

صرفه‌جویی انرژی در مانیتورها از دیرباز مطرح بوده است، Screensavers VR هم به دنبال این واقعیت است تا از این طریق کاربران واقعیت مجازی را به دهه 90 برگرداند، عصری که پیکسل مانیتورهای CRT به دلیل روشن ماندن دچار سوختگی می‌شد. محافظ صفحه نمایش یک بخش ضروری برای کار کرد درست مانیتورهاست و از معروف‌ترین محافظ صفحه نمایش در عصر جدید می‌توان به محافظ‌های Screensavers VR اشاره کرد که به زودی منتشر می‌شود.

توسعه‌دهنده FLOAT LAND در بیانیه مطبوعاتی اخیر، Screensavers VR را نوعی ادای احترام به مسئله زیبایی شناسی در فناوری می‌خواند. علاوه بر این به نظر می‌رسد که این عنوان صرفاً یک تحقق سه‌بعدی از چند محیط یکپارچه‌سازی شده با سیستم عامل نیست، این محیط به گونه ایست که قابل تعامل است و کاربر می‌تواند اشیا را به صورت واقعی دستکاری کند یا تغییراندازه دهد.

ویژگی‌های زیر برای محافظ صفحه نمایش برگرفته از واقعیت مجازی ذکر شده است:

  • می‌توان دستان خود را به محافظ صفحه نمایش بچسبانید و حرکت و تغییر اشیا را مشاهده کنید.
  • دنیای دیجیتال را با دستان خود دستکاری کنید! می‌توانید تمام اشیا و ذرات را از طریق پارامترها و جلوه‌های VR تغییر مقیاس دهید.
  • در این شبیه‌سازی می‌توانید به سیستم‌های کامپیوتری دهه‌ی 90 برگردید!
  • میان ستارگان حرکت کنید! با کیفیت HD ستارگان را می‌توانید مشاهده کنید و تجسم اینکه گویی در حال حرکت بین ستارگان هستید، غیرممکن نخواهد بود!
  • لوله‌ها و پیچ و تاب‌ها خیلی واقعی هستند طوری که فرد اطمینان دارد که اشیا با او برخورد می‌کنند.

توسعه دهنده Screensavers VR وعده داده است که در آینده گزینه‌ها و قابلیت‌های چندگانه بیشتری راه‌اندازی خواهد کرد. اینکار با کمک هنرمندان معاصر و مجله‌های انیماتور در ساخت VR های جدید میسر خواهد بود.

قیمت این محافظ صفحه نمایش، 5 دلار است و برای دارندگان Oculus Rift ، HTC Vive ، Valve Index و Windows MR در Steam در دسترس خواهد بود. به زودی نسخه قابل اجرای آن در Oculus ، Viveport ، Itch.io و Google Play نیز منتشر خواهد شد.

مدیر این پروژه در مصاحبه خود ادامه داد: "این پروژه برای اولین بار در نمایشگاه هنری کافه سایبر گلیچ سیتی در نمادین Cinefamily در سال 2014 به نمایش گذاشته شد. پس از وقفه چند ساله، تیم Irrational Exuberance و Liminal Realities نسخه جدیدی از این پروژه را در غرفه E3 IndieCade در سال 2018 راه‌اندازی کردند و انعکاس خوبی از بازخودرهای خبری BBC News ، Hollywood Reporter و Venture Beat دریافت کرد."

Screensavers VR بخشی از تجربه چند رسانه‌ای است که با مقاله‌ها ، نثرها و داستان‌های قدیمی، انیمیشن‌های جالب و المان‌های قابل تعامل با انسان شکل گرفته است.

مطالب مرتبط

واقعیت مجازی به کاهش اضطراب در هنگام اهدای خون کمک می‌کند

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که واقعیت مجازی (VR) چگونه می‌تواند باعث کاهش اضطراب افراد در هنگام اهدای خون شود.

چگونه ایمنی کارکنان با واقعیت مجازی بهبود می‌یابد

بررسی جدیدی از دانشگاه ناتینگهام نشان می‌دهد که واقعیت مجازی (VR) پتانسیل بسیار خوبی را برای بهبود ایمنی کارکنان در محیط‌های کاری دارد.

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ابزاری در خدمت برند سازی

مطالعه‌ی جدید انجام‌شده توسط شرکت تحقیقاتی و استراتژیست Magid نشان می‌دهد که تکنولوژی‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) می‌توانند نقش مهمی در افزایش ادراک برندهای تجاری داشته باشند.

روند صعودی بهره‌برداری از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در صنعت خرده‌فروشی

شرکت Khronos توسعه‌دهنده استانداردهای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (OpenXR) اعلام کرده‌است با گروه قابل‌توجهی از خرده‌فروشان و شرکت‌های فناور برای ایجاد نسخه‌های سه‌بعدی (3D) از محصولات و مناسب برای برنامه‌های کاربردی AR و VR و همچنین دیگر پلتفرم‌های خرید آنلاین سه‌بعدی همکاری خواهد کرد.