تکنولوژی ساختمان هوشمند در هتل‌ها

تکنولوژی ساختمان هوشمند در هتل‌ها

صنعت هتلداری یکی از مهمترین مؤلفه‌های صنعت گردشگری و میهمان نوازی است که پیش‌بینی می‌شود با ورود تکنولوژی ساختمان هوشمند به این بخش در بین سال‌های 2020 تا 2026 ، 24 درصد رشد داشته باشد.

بازار فناوری ساختمان هوشمند در هتل داری گرم شده است. بین سال‌های 2020 تا 2026 ، بخش هتل داری هوشمند با توجه به پیش‌بینی‌ها و گزارش‌ها و داده‌ها ، 24 درصد گسترش خواهد یافت.

دانیل نیومن از تحلیلگران Futurum در این باره می‌گوید: "انتظارات مصرف‌کننده عامل اصلی این تحولات است."

کریس کوچر بنیانگذار شرکت مشاوره گری هرون نیز در این باره اظهار کرد: فناوری‌هایی نظیر بلندگوهای هوشمند متصل ، قفل درب هوشمند و سیستم‌های چک هوشمند "آینده صنعت هتلداری" هستند.

ساختمان‌های جدید نیاز به مقاوم‌سازی دارند تا از استانداردهای گسترده بهره‌وری انرژی استفاده کنند، درحالی‌که مطابق قوانین شهر نیویورک ساختمان‌های بزرگ نیاز دارند تا سال 2030 ، 20 درصد مصرف انرژی را کاهش دهند. به‌عنوان‌مثال سیستم‌های تهویه هوا و روشنایی می‌توانند به صاحبان ساختمان کمک کنند تا این شرایط را برآورده سازند.

ماهیت منابع فشرده صنعت هتلداری نیز علاقه به چنین استراتژی‌هایی در زمینه اینترنت اشیا (IoT) را افزایش می‌دهد. به گفته Kshitish Soman مدیر بخش اینترنت اشیا در شرکت Katerra ، یکی از بزرگترین فشارها به سمت اتوماسیون مبتنی بر IoT است. سیستم‌هایی که می‌توانند خودکار خاموش کردن چراغ‌ها و تنظیم ترموستات را بعد از خروج مهمان از اتاق را کنترل کنند، می‌تواند موجب صرفه‌جویی در بخش قابل‌توجهی از انرژی در هتل‌ها شوند.

افزون بر این، هتل‌هایی که از استراتژی‌های فناوری اینترنت اشیا استفاده می‌کنند بهره‌وری انرژی را تقویت می‌کنند و می‌توانند راهی جدید برای رقابت پیدا کنند.

اگرچه تعداد کمی از صاحبان هتل در استفاده از فناوری ساختمان هوشمند به بلوغ رسیده‌اند اما فناوری‌های مختلف به بازار آسیب می‌رسانند. به‌عنوان‌مثال با تشخیص میزان اشغال اتاق با سنسورهای بی‌سیم، کارکنان هتل می‌توانند به جای اینکه درب بزنند، به داده‌های سنسور تکیه کنند تا مشخص شود آیا اتاق آماده تمیز کردن است یا خیر. چنین سیستم‌هایی همچنین می‌توانند چراغ را خاموش کرده و گرمایش یا سرمایش را بعد از ترک مهمان از اتاق تنظیم کنند.

گرانت پترسون از مدیران Inncom می‌گوید سنسورهای اشغال نیز می‌توانند به مدیران هتل نشان دهد که چگونه میهمانان هتل در شب می‌خوابند. با ردیابی داده‌های سنجش حرکتی در ساعات معمولی خواب همراه با تنظیم ترموستات می‌توان به شناسایی و بهبود خواب مهمان کمک کرد.

نمونه دیگر اینکه سیستم‌های هوشمند هتل چگونه می‌توانند راندمان خود را کنترل کنند، استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف است. یک سیستم روشنایی هوشمند می‌تواند به محض نزدیک شدن لامپ به پایان عمر خود ، یک اعلان ارسال کند.

اجرای این نوع برنامه‌ها بسته به نوع هتل و محل آن متفاوت خواهد بود. هزینه‌ای برای این به‌روزرسانی‌ها وجود دارد اما بسیاری از مواقع سود به دست آمده می‌تواند ضمن ایجاد یک تجربه بهتر، هزینه‌ها را با گذشت زمان کاهش دهد. در نتیجه استفاده از این فناوری و ایجاد پایداری در محیط هتل می‌تواند ترکیبی قوی برای بهبود کیفیت اقامت ، بهبود قیمت و سطح رضایت ایجاد کند.

مطالب مرتبط

آپارتمان‌های هوشمند

بازار خانه‌های هوشمند داغ است اما آپارتمان‌های هوشمند چطور؟ ماه گذشته شرکت SmartRent یک سرمایه‌گذاری استراتژیک از صندوق آمازون Alexa دریافت کرد که به وسیله آن می‌توان بینش عمیق‌تری از پلتفرم خانه هوشمند خود برای مدیران املاک و بنگاه‌های اجاره املاک در اکوسیستم آمازون فراهم کند.

تویوتا شهر هوشمند می‌سازد

تویوتا در حال ساخت یک شهر هوشمند با ظرفیت 2000 نفر برای آزمایش هوش مصنوعی، ربات‌ها و اتومبیل‌های خودران است.

ایکیا یک واحد تجاری برای توسعه خانه‌های هوشمند ایجاد می‌کند

IKEA شرکت سوئدی و چندملیتی است که در زمینه فروش تخت‌خواب، میز و سایر لوازم اصلی و فرعی منزل فعالیت می‌کند. اکنون مشخص است که این شرکت در مورد فناوری خانه هوشمند جدی است و می‌خواهد برنامه خود را با عرضه بلندگوی هوشمند Sonos-powered آغاز کند.

خانه‌های هوشمند باید با انعطاف‌پذیری بیشتری در برابر قطع اینترنت ساخته شوند

یکی از نگرانی‌ها برای مالکان خانه هوشمند و مدرن، قطع ارتباط اینترنتی است. همانند برق و آب، اتصال اینترنت به یک ابزار مهم و مدرن تبدیل شده ‌است که ارتباط ما را با دنیای مدرن دیجیتال اطراف خود برقرار می‌کند.