رونمایی از چیپست موقعیت‌یابی دقیق و ایمن برای تلفن‌های همراه

رونمایی از چیپست موقعیت‌یابی دقیق و ایمن برای تلفن‌های همراه

اخیراً شرکت NXP، چیپست جدید و ایمن خود به نام SR100T را معرفی و اعلام کرده است که این نیمه‎‌هادی به گونه‌ای شده که عملکرد دقیق موقعیت‌یابی به همراه تکنولوژی UWB را برای تلفن‌های همراه به ارمغان می‌آورد.

اخیراً شرکت NXP، چیپست جدید و ایمن خود به نام SR100T را معرفی و اعلام کرده است که این نیمه‎‌هادی به گونه‌ای شده که عملکرد دقیق موقعیت‌یابی به همراه تکنولوژی UWB را برای تلفن‌های همراه به ارمغان می‌آورد. این شرکت اعلام کرده است که تلفن‌های همراه مجهز به این چیپست قادر به برقراری ارتباط با درب‌ها، نقاط ورودی، خودروها، چراغ‌ها، بلندگوهای صوتی و سایر دستگاه‌های متصل خواهند بود و کاربران می‌توانند این تجهیزات را کنترل و پیگیری کنند.

این چیپست جدید به منظور تقویت ساختار ارتباطات شرکت NXP، اکوسیستم موبایل و معماری امنیتی موجود در بسیاری از دستگاه‌های محبوب امروزی با قابلیت پرداخت تلفن همراه با سخت‌افزار NFC و SE طراحی‌شده است. بر اساس گزارش‌ها این فناوری همچنین از فناوری زاویه ورود (AoA) برای نشان دادن جهت دقیق سیگنال استفاده می‌کند.

رافائل ستومایور معاون شرکت و مدیر بخش موبایل NXP در این باره گفت: "فناوری UWB یکی از مهمترین تحولات در ارتباطات است و NXP اولین شرکتی است که تجربیات یکپارچه و متقابل را با یک راهکار همه‌جانبه برای دستگاه‌های تلفن همراه به ارمغان می‌آورد. امروزه قابلیت‌های NXPمیلیون‌ها مصرف‌کننده در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داده است. چیپست SR100T تکاملی از فناروی اینترنت اشیا در بستری ایمن است و برای تکمیل استانداردهای موجود نظیر بلوتوث و وای‌فای طراحی‌شده است. این یک گام بزرگ رو به جلو است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تجربیات UWB را به مردم در سراسر جهان ارائه دهند."

مطالب مرتبط

مرکز نوآوری اینترنت اشیا ایران و چین در پکن افتتاح شد

مرکز نوآوری اینترنت اشیا ایران و چین در حاشیه‌ کنگره‌ اینترنت اشیا پکن و در مراسمی با حضور رئیس گروه الکترونیک و رباتیک مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و دبیرکل اتحادیه‌ اینترنت اشیا Zpark پکن رونمایی شد.

اینترنت اشیا حفاظت از تجهیزات را مدارس آسان می‌کند

اخیراً شرکت HSB از یک راهکار جدید اینترنت اشیا (IoT) که برای مدارس و با هدف محافظت از ساختمان‌ها و تجهیزات در برابر نشت آب، انجماد لوله‌ها و فرسایش مواد طراحی‌شده است، رونمایی کرده است.

کاربردهای ماهواره‌ای اینترنت اشیا می‌تواند چندین برابر شوند

بسیاری از شرکت‌ها در ساخت زیرساخت‌های ماهواره‌ای اینترنت اشیا (IoT) متمرکز شده‌اند. یکی از اولین پروژه‌های اینترنت اشیا، یک دستگاه Coke machine متصل در دانشگاه کارنگی ملون بود که در دهه‌ 1970 یا 1980 ساخته شد. دانشجویان و اساتید کامپیوتر پروژه‌ای را انجام دادند که می‌توانست محتویات دستگاه را کنترل کند و همچنین مشخص کند که آیا بطری‌ها سرد هستند یا خیر.

سنسورهای اینترنت اشیا چگونه می‌توانند بناهای تاریخی را حفظ کنند

در سال 2016 مقامات فلورانس نگران این بودند که یک سوراخ ممکن است پونته وکیو را تهدید کند، آنها تصمیم گرفتند از سنسورهای IoT برای رفع این نگرانی‌ها استفاده کنند.