سرمایه گذاری 116 میلیون دلاری در ماهواره‌های اینترنت اشیا

سرمایه‌گذاری 116 میلیون دلاری در ماهواره‌های اینترنت اشیا

شرکت Skylo Technologies ارائه‌دهنده راهکارهای اینترنت اشیا (IoT) با همکاری اپراتور SoftBank در مرحله دوم جذبه سرمایه میزان 103 میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرده است.

شرکت Skylo Technologies ارائه‌دهنده راهکارهای اینترنت اشیا (IoT) با همکاری اپراتور SoftBank در مرحله دوم جذبه سرمایه میزان 103 میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرده است.

پیش‌ازاین نیز شرکتی مستقر در کالیفرنیا در مرحله اول جذب سرمایه 13 میلیون دلار را جمع‌آوری کرده بود. حال که شرکت Skylo با جذب سرمایه 116 میلیون دلاری قصد دارد پروژه ارتباطات IoT را به میلیون‌ها دستگاه، سنسور و دستگاه حتی در دورترین جغرافیای زمین راه‌اندازی کند.

این شرکت همچنین ادعا می‌کند که اولین شرکت IoT در جهان است که از پروتکل NB-IoT بهره می‌برد و از طریق اتصالات ماهواره‌ای ارتباط میلیاردها سنسور و ماشین‌آلات در مناطق دور افتاده را به یکدیگر متصل کند. این شبکه ماهواره‌ای جدید با استفاده از ماهواره‌های موجود برای ایجاد ارتباطی قابل‌اعتماد و بدون نیاز به اضافه کردن زیرساخت‌های جدید در فضا بنا شده است.

پارتساراتی تریودی بنیانگذار و مدیرعامل شرکت Skylo در این باره گفت: "Skylo دنیایی را در نظر می‌گیرد که اتصال دستگاه‌ها، سنسورها و تجهیزات در همه جای آسمان ممکن باشد و تحولی در کل صنایع ایجاد کند."

در اوایل ماه گذشته، شرکت‌های نرم‌افزاری Teraki و Machfu به ترتیب 11 میلیون دلار و 16.3 میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کردند. Teraki از این بودجه برای بهبود موج تقاضای داده در قطعات الکترونیکی مورد استفاده در سیستم‌های اتومبیل استفاده می‌کند، درحالی‌که Machfu از بودجه خود برای پیشرفت بیشتر در شبکه‌های هوشمند و نفت و گاز استفاده می‌کند و آن را گسترش می‌دهد.

در ماه نوامبر نیز شرکت IOTech Systems مستقر در انگلیس با همکاری Dell Technologies Capital میزان 7.5 میلیون دلار در مرحله اول جذب سرمایه جمع‌آوری کردند. این شرکت قصد دارد تا طیف گسترده‌ای از نیازهای رایانش لبه (Edge) سخت و نرم و در زمان واقعی را در چندین دامنه بازار IIoT از طریق یک مدل اجرایی کسب‌وکار منبع‌باز که باعث تقویت پذیرش اینترنت اشیا (IoT) در سراسر جهان می‌شود، برطرف سازد.

مطالب مرتبط

کاربردهای ماهواره‌ای اینترنت اشیا می‌تواند چندین برابر شوند

بسیاری از شرکت‌ها در ساخت زیرساخت‌های ماهواره‌ای اینترنت اشیا (IoT) متمرکز شده‌اند. یکی از اولین پروژه‌های اینترنت اشیا، یک دستگاه Coke machine متصل در دانشگاه کارنگی ملون بود که در دهه‌ 1970 یا 1980 ساخته شد. دانشجویان و اساتید کامپیوتر پروژه‌ای را انجام دادند که می‌توانست محتویات دستگاه را کنترل کند و همچنین مشخص کند که آیا بطری‌ها سرد هستند یا خیر.

سرمایه‌گذاری 7 میلیون دلاری در ماهواره های اینترنت اشیا

شرکت استارتاپی Fleet Space Technologies مقدار 7.35 میلیون دلار (۵.۹۵ میلیون پوند) برای راه‌اندازی نسل بعدی نانو ماهواره‌ها که هدف آن ارائه ارتباطات اینترنت اشیا (IoT) به مشتریان در سراسر جهان است، جمع‌آوری کرده است.

تحقیقات جدید شرکت ارزیابی مستقل امنیتی (ISE) نشان می‌دهد که 125مورد آسیب پذیری در 13 دستگاه IoT مختلف وجود دارد.

درآمد حاصل از فروش تجهیزات اینترنت اشیا بطور قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت

بر اساس آخرین گزارش شرکت Navigant پیش‌بینی می‌شود درآمد سالانه حاصل از فروش تجهیزات اینترنت اشیا تا سال 2028 به 35.6 میلیارد دلار برسد و شاخص نرخ رشد ترکیبی سالیانه (CAGR) به میزان 28 درصد افزایش یابد.