همکاری دو شرکت‌ بریتانیایی برای راه‌اندازی شبکه هوشمند آبرسانی

همکاری دو شرکت‌ بریتانیایی برای راه‌اندازی شبکه هوشمند آبرسانی

شرکت BT قرارداد همکاری با Northumbrian Water منعقد کرده ‌است تا شبکه آبرسانی این شرکت را با استفاده از فناوری IoT بهبود بخشد.

شرکت BT قرارداد همکاری با Northumbrian Water منعقد کرده ‌است تا شبکه آبرسانی این شرکت را با استفاده از فناوری IoT بهبود بخشد. در این پروژه از حدود ۱۵۰ سنسور در سرتاسر شبکه استفاده خواهند شد تا بر جریان، کیفیت و فشار شبکه آبرسانی نظارت شود. این سنسورها از طریق یک شبکه LoRaWAN با توان مصرفی پایین، شبکه‌ای با دامنه و محدوده گسترده، داده‌ها را به پلتفرم اینترنت اشیا این شرکت منتقل خواهند کرد.

Chris Sims، مدیر قسمت استراتژی، بازاریابی و دیجیتال شرکت BT در این باره می‌گوید: "ما واقعاً هیجان‌زده هستیم که پلتفرم IoT و شبکه LoRaWAN را برای ارائه ارتباط و بینش مورد نیاز برای عرضه یک شبکه هوشمند آبرسانی برای Northumbrian Water فراهم کنیم. این یک نمونه عالی از چگونگی استفاده از اینترنت اشیا برای ارائه تجربه بهتر به مشتریان است. استفاده از 5G در آینده، که مزایایی مانند زمان تأخیر کمتر، سرعت بیشتر و قابلیت اطمینان بیشتری را ارائه می‌دهد، ما هیجان‌زده هستیم تا با یکی از نوآورانه‌ترین شرکت‌های آبرسانی در انگلستان همکاری کنیم و از مزایای IoT بهره‌برداری کنیم."

با استفاده از پلتفرم Water Northumbrian ، IoT دسترسی به نمای کلی و بصری از کل شبکه خواهد داشت. هر گونه مسائل بالقوه می‌تواند به سرعت برای کاهش هزینه و جلوگیری از اختلال در خدمات برای مشتریان مورد توجه قرار گیرد.

استفاده از شبکه LoRaWAN و حسگرهای کم مصرف با عمر طولانی باطری‌ها، تضمین نظارت طولانی بر زیرساخت‌های گسترده آبرسانی شرکت Northumbrian Water را فراهم می‌کند.

Nigel Watson، مدیر روابط عمومی شرکت Northumbrian Water نیز در این باره اظهار داشت: "ما خوشحالیم که در این پروژه آزمایشی در ساندرلند کار می‌کنیم و این تنها نمونه دیگری از نوآوری در کار روزمره ما است و نشان‌دهنده یک گام واقعی به سمت شبکه هوشمند آبرسانی در آینده که سطح بینش ما را به عملیات این شبکه و بهبود راندمان برای مشتریان تغییر می‌دهد."

این پروژه در سه منطقه مجزا از ساندرلند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط

کمپانی سیسکو یک مزرعه هوشمند IoT را با استفاده از شبکه 5G راه‌اندازی کرد

کمپانی Cisco یک مزرعه هوشمند IoT را با استفاده از شبکه 5G راه‌اندازی کرده است که کاربر می‌تواند از طریق گوشی هوشمند و انتخاب زبانه مورد نظر موقعیت دام را آنلاین پیگیری کند.

بهره‌برداری از IoT با هدف بهبود مهارت‌های رانندگی

بهبود مهارت‌های رانندگی در جاده‌ها یکی از اصلی‌ترین نیازها برای کاهش میزان تصادفات و صدمات ناشی از آن است. در این راستا، یک استارت اپ استرالیایی به نام GoFar مبلغ یک میلیون دلار برای تحقق این هدف سرمایه‌گذاری نموده است.

اوراکل از راهکار خود برای افزایش امنیت دستگاه‌های IoT رونمایی کرد

اخیراً شرکت Oracle آخرین نسخه از Java Card خود را که به حفظ امنیت بسیاری از دستگاه‌های حساس کمک می‌کند، راه‌اندازی نمود.

شرکت امنیتی Trend Micro از پلتفرم IoT Security 2.0 خود رونمایی کرد

شرکت Trend Micro اعلام کرد که پلتفرم (IoT Security 2.0 (TMIS را برای کمک به تولید کنندگان و ارائه کنندگان خدمات امنیتی و بهبود اکوسیستم‌های گسترده اینترنت اشیا ارائه کرده است.