همکاری مایکروسافت و BMW برای توسعه کارخانه‌های هوشمند

همکاری مایکروسافت و BMW برای توسعه کارخانه‌های هوشمند

مایکروسافت و BMW برای پشتیبانی از توسعه کارخانه‌های هوشمند یک پلتفرم منبع‌باز راه‌اندازی می‌کنند.

مایکروسافت و BMW اعلام کرده‌اند که ابتکار جدیدی را در نمایشگاه فناوری Hannover Messe با هدف توانمندسازی سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر در بخش تولید ارائه خواهند کرد.

تولید سیستم‌های پیچیده و انحصاری که موجب ایجاد سیلوهای اطلاعاتی و کند شدن بهره‌وری لازم می‌شوند، تولید و سودآوری را به تأخیر می‌اندازند. پلتفرم تولید منبع‌باز (OMP) برای درهم شکستن این موانع بر پایه یک چارچوب فناوری منبع‌باز و جامع صنعتی طراحی شده ‌است و انتظار می‌رود که این طرح از توسعه راهکارهای هوشمند صنعتی که توسط شرکت‌های استفاده کننده از این پلتفرم در بخش‌های تولید خودرو و همینطور سایر تولیدکنندگاهن در مقیاس وسیع حمایت کند.

Open Manufacturing Platform یا به اختصار (OMP) یک پلتفرم ابری توسعه داده شده بر پایه پلتفرم IoT ابری مایکروسافت Azure ساخته شده ‌است و قصد دارد تا یک معماری مرجع همراه با مؤلفه‌های متن‌باز و بر اساس استانداردهای صنعتی متن‌باز در کنار یک مدل داده متن‌باز فراهم کند.
گروه BMW که در حال حاضر دارای بیش از 3000 ماشین‌آلات، ربات‌ها و سیستم‌های حمل و نقل مستقل مرتبط با پلتفرم IoT است و بر روی پلتفرم IoT ابری مایکروسافت همراه قابلیت هوش مصنوعی AI ساخته شده است و اکنون مشارکت جدی در برنامه‌های مربوط به جامعه OMP را دارد.

در تولید اتومبیل‌های خودران، همواره یک رقابت بین فروشندگان فناوری و تولید کنندگان خودرو بوده ‌است. در یک نظرسنجی که از ۱۰۰۰ نفر در سراسر انگلستان انجام شد، ۴۶.۷ درصد از پاسخ دهندگان شرکت هیوندای را به عنوان برند مورد اعتماد خود در تمام بخش‌ها رتبه اول را انتخاب کردند و پس از آن شرکت‌های اپل با ۳۱.۳ درصد در رتبه دوم و تسلا با ۲۶.۶ درصد رتبه سوم را کسب کردند. ۶۲ درصد از کسانی که در نظرسنجی شرکت کردند گفته‌اند که اتومبیل‌های خودران ساخته ‌شده توسط برند مورد اطمینان اعتماد خواهند کرد، در حالی که ۳۱ درصد گفته‌اند که بیشتر شرکت‌های فناوری را مورد اعتماد می‌دانند و تنها ۶ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که آن‌ها به شرکت‌های تاکسیرانی برای این کار اعتماد می‌کنند.

مطالب مرتبط

اولین عمل جراحی مغز از راه دور در جهان با استفاده از پتانسیل اینترنت اشیا و شبکه 5G

یک بیمار پارکینسون در چین اولین عمل جراحی مغز از راه دور را با استفاده از پتانسیل مراقبت‌های بهداشتی IoT دریافت کرده ‌است.

اختلال در شبکه اتومبیل‌های خودران توسط هکرها

اخیراً محققان سناریویی را در رابطه با هک شدن 20 درصد اتومبیل‌های خودران در منهتن مطرح نموده‌اند که برای ذینفعان خبر خوشایندی نیست.

آزمایش شبکه 5G و اتومبیل‌های خودران برای حل مشکلات ترافیکی کلان‌شهرها

شرکت LG Uplus با همکاری دانشگاه Hanyang در حال آزمایش اتومبیل‌های خودران بر روی بستر شبکه 5G در راستای حل مشکلات ترافیکی در شهر سئول است.

راه‌اندازی یک مدرسه کسب‌وکار تخصصی برای هوش مصنوعی توسط مایکروسافت

مایکروسافت مدرسه کسب و کار هوش مصنوعی (AI Business School) خود را که مجموعه‌ای از مطالعات موردی و فیلم‌های آموزشی رایگان را برای کمک به اجرای موفقیت‌آمیز راهبرد AI برای مدیران در سازمان‌ها ارائه می‌دهد، راه‌اندازی نمود.