Nobka_augmented-reality-shopping.jpg

استفاده از اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی و افزوده در خرید

VR، AR و MR فرصت‎های بی‎شماری برای تجارت ارائه می‎دهند، این تکنولوژی توانایی انتقال ما به یک دنیای مجازی و فوق العاده‎ای را دارد که در آن هر چیزی امکان پذیر است.

VR، AR و MR فرصت‎های بی‎شماری برای تجارت ارائه می‎دهند. این تکنولوژی توانایی انتقال ما به یک دنیای مجازی و فوق العاده‎ای را دارد که در آن هر چیزی امکان پذیر است. به طور طبیعی یکی از زمینه‌هایی که VR می‌تواند بیشترین تاثیر را داشته باشد در خرید و خرده فروشی است. VR بیش از ارائه‌ی یک تجربه‌ی فراموش نشدنی برای خریداران ، توانایی ساده‌تر کردن نحوه‌ی خرید را دارد. تصور کنید که بدون وارد شدن به یک فروشگاه لباس را امتحان کنید، یا بدون بازدید از نمایندگی رانندگی کردن با یک ماشین را امتحان کنید.

Lowe VR Holoroom

یکی از چشمگیرترین موارد استفاده از واقعیت‌مجازی در خرید را می‌توان در اپلیکیشن Lowe VR Holoroom یافت. با توجه به تعداد فروشگاه‌های استفاده کننده از این تکنولوژی ، افراد می توانند از یک هدست Oculus Rift استفاده کنند تا آشپزخانه یا حمام رویایی خود را از نزدیک ببینند.

استفاده از اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی و افزوده در خرید lowes-vr-holoroom

Lowe’s Holoroom به عنوان یک ابزار قدرتمند دیجیتالی، راهکاری کامل است که مشتریان را قادر می سازد اتاق خود را با استفاده از ابزارهای آنلاین طراحی کنند و دنیای مجازی را با استفاده از موقعیت Lowes ببینند.

این اپلیکیشن یک مثال فوق العاده از شیوه‌هایی است که واقعیت‌مجازی می تواند خرید را ساده‌تر کند. نقشه‌های طراحی شده توسط نرم افزار CAD تنها می‌توانند طرحی از یک اتاق را به ما بدهند اما ، با تکنولوژی واقعیت‌مجازی می‌توان در آن فضا وارد شد، حرکت کرد و تمام جزئیات موجود را با دقت بررسی نمود.

Holoroom یکی از اولین نمونه‌های اپلیکیشن اجتماعی VR است. با توجه به محبوبیت و دسترسی ویدیوهای 360 درجه در یوتیوب ، Lowe ترکیبی از تکنولوژی واقعیت‌ مجازی و ویدیو های 360 درجه را همزمان ارائه می‌دهد. آنها می‌توانند مشتری‌های خود را به یک سفر فراموش نشدنی در دنیای مجازی ببرند ، و در عین حال تعاملات اجتماعی را به اشتراک بگذارند تا مشتریان آن را به دوستان خود معرفی کنند.

Arch VIZ

Arch VIZ محصول توسعه داده شده توسط شرکت نبکا مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی است و امکان مشاهده یک تجربه عینی را فراهم می آورد. این محصول ویژه معماران و پیمانکاران ساختمانی بر اساس جدیدترین متدهای طراحی فضاهای داخلی و خارجی تولید شده و به آنها اجازه می دهد دید بهتری نسبت به فضای تمام ‌شده ساختمان داشته باشند و علاوه بر بازدید از تمامی قسمت‌های ساختمان، این تجربه عینی را با مشتریان خود به اشتراک بگذارند.

Arch VIZ

برای دریافت اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

آینه‌ی آرایشی AR
 
تکنولوژی واقعیت‌ افزوده کاربرد مؤثری در خرید دارد. تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی Shiseido، که محصولات خود را در فروشگاه‌های بزرگی مانند Macy's و Sephora می فروشد ، مشکل قدیمی انتخاب آرایش مناسب را به شیوه‌ای منحصر به فرد حل کرده است.

آینه‌ی آرایشی AR shiseido-ar-makeup-mirror

کمپانی محصولات آرایشی Shiseido ، توانسته است مشاوره زیبایی مجازی را از سال 2011 به صدها هزار مشتری ارائه دهد، بدین ترتیب که شبیه‌ساز به طور خودکار از چهره مشتری عکس می‌گیرد و با استفاده از یک الگوریتم تشخیص چهره پیشرفته ، نرم افزار به صورت دیجیتالی آرایش را به عکس اعمال می‌کند و به مشتری اجازه می‌دهد تا طیف گسترده‌ای از محصولات Shiseido را بدون اینکه واقعا مصرف شوند، امتحان کنند.

آنچه Shiseido موفق به انجام آن شده با موفقیت سالن‌های زیبایی برابری می کند. با انجام این کار، این کمپانی نام تجاری خود را معتبر ساخته ، سطوح بالایی از کیفیت را در همه مکان‌های خرده فروشی خود ارائه می‌دهد و خریداران را قادر می‌سازد در یک محیط سرگرم کننده این تکنولوژی را مورد استفاده قرار دهند.

Shiseido با استفاده از تکنولوژی واقعیت‌افزوده در آینه‌های آرایشی ، مسیری جدید برای استفاده از لوازم آرایش ایجاد کرد. شبیه ساز آرایشی دیجیتال موفقیت بزرگی بوده و توسط برندهای دیگر نیز استفاده شده است.

فروشگاه‌های واقعیت افزوده Yihaodian

در سمت دیگر خرید با استفاده از واقعیت‌افزوده، فروشگاه مواد غذایی آسیایی به نام Yihaodian قرار دارد که از این تکنولوژی استفاده می‌کند.

فروشگاه‌های واقعیت افزوده Yihaodian

Yihaodian به عنوان یک سایت خرید آنلاین ، به طور جدی در تلاش برای شناساندن نام تجاری خود و در دست گرفتن سهام بازار است. در سال 2012، این شرکت توانست واقعیت افزوده را وارد زنجیره‌ی کاری خود کند و از مزایای آن برای تامین اهداف خود استفاده نماید.

در اکتبر 2012 ، این شرکت اعلام کرد 1000 فروشگاه مجازی افتتاح کرده است. این فروشگاه‌ها در مکان‌های فیزیکی نشانه‌گذاری می‌شوند. با این حال، آنها تنها در دنیای مجازی وجود دارند و تنها از طریق اپلیکیشن Yihaodian قابل دسترسی هستند.

برای بازدید از یکی از این فروشگاه‌ها ، مشتریان باید به صوت فیزیکی به محل یکی از نشانه گذاری‌ها رفته و دوربین گوشی تلفن همراه خود را در مقابل آن قرار دهند. بدین ترتیب قفسه‌های فروشگاه با محصولات مختلف ظاهر می‌شوند. کاربران احساس می‌کنند درون فروشگاه قرار دارند و حتی می‌توانند از میان راهروهای قفسه‌ها عبور کنند و به منظور سفارش آن‌ها روی آیتم‌ها ضربه بزنند. محصولات سفارش داده شده با استفاده از اکانت مشتریان در Yihaodian به محل کار یا منزل آن‌ها منتقل می‌شوند.

اگرچه رفتن مشتریان به یک مکان فیزیکی برای سفارش آنلاین محصولات بیهوده به نظر می‌رسد، با این حال این فروشگاه‌های مجازی جالب و سرگرم کننده هستند.

Apparel AR App 

استفاده از اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده در زمینه‌ی خرید که روی گوشی‌های هوشمند موجود هستند در حال افزایش است. این اپلیکیشن‌ها برای برندهای جدیدتر تقریبا یک نیاز محسوب می‌شود و اگر به مشتریان چنین اپلیکیشن‌هایی را ارائه دهند، آن‌ها شگفت زده خواهند شد.

Apparel AR App اپلیکیشن‌ واقعیت افزوده

اپلیکیشن American Apparel اولین و برجسته‌ترین تکنولوژی در این زمینه است که با استفاده از آن می‌توان در فروشگاه‌های لباس حرکت کرد و با اسکن بارکد روی محصولات رنگ‌ها و طیف محصولات را مشاهده نمود. این برنامه همچنین به آموزش‌های ویدئویی و تصاویری همچون روش‌های پوشیدن کمک می‌کند و گزینه‌های به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی نیز در آن فعال است.

امروزه افراد با تلفن‌های همراه خود ارتباط نزدیکی دارند و وجود اپلیکیشن‌هایی مانند American Apparel می‌تواند به فروش بیشتر کمک کند. با پذیرش تکنولوزی‌های واقعیت افزوده به جای تلاش برای از بین بردن چنین ابزارهایی و استفاده از روش‌های قدیمی مانند چاپ کاتالوگ کاغذی و ارسال نامه‌ها، میزان فروش لباس‌ها به اندازه‌ی فروش مواد غذایی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای افزایش می‌یابد.