اپلیکیشن‌های اینترنت اشیا در نگهداری از حیوانات خانگی

اپلیکیشن‌های اینترنت اشیا در نگهداری از حیوانات خانگی

کاربردهای وسیع اینترنت اشیا در سال‌های اخیر بر کسی پوشیده نیست و گسترش اپلیکیشن‌های IoT در ردیابی وسایل نقلیه، نظارت بر سطوح مخازن آب و یا ردیابی اتومبیل‌های خودران انکار ناپذیر است.

اینترنت اشیا IoT

کاربردهای وسیع اینترنت اشیا در سال‌های اخیر بر کسی پوشیده نیست و گسترش اپلیکیشن‌های IoT در ردیابی وسایل نقلیه، نظارت بر سطوح مخازن آب و یا ردیابی اتومبیل‌های خودران انکار ناپذیر است. امروزه افراد بیشتری به نگهداری از حیوانات خانگی علاقه‌مند شده‌اند. نگهداری از آن‌ها علاوه بر اینکه سرگرم کننده است، دردسرها و چالش‌های خاص خود را به همراه دارد. به نظر می‌رسد تکنولوژی اینترنت اشیا همه‌ی جوانب مرتبط با نگهداری حیوانات را در نظر گرفته و اپلیکیشن‌هایی جهت رفاه صاحبان حیوانات خانگی طراحی کرده است. در ادامه چند نمونه از این اپلیکیشن‌ها بررسی می‌شوند:

ردیابی حیوانات خانگی

هنگامی که یک حیوان خانگی گم می‌شود، چیزی که بیشتر از همه صاحب آن را ناراحت می‌کند، نگرانی در رابطه با سلامتی حیوان است. سؤالاتی از قبیل : آیا آنها از خانه دور شدند و نمی‌توانند راه خود را پیدا کنند؟ آیا آنها با ماشین برخورد کرده‌اند؟ برای کسی که عاشق حیوان خانگی خود است می‌تواند آزار دهنده باشد.

حلقه‌های هوشمند برای حل این مشکل طراحی شده‌اند. حلقه‌ی هوشمند دورگردن حیوان خانگی قرار می‌گیرند و شامل تکنولوژی ردیابی GPS همراه با Wi-Fi یا داده‌های تلفن همراه هستند که به صاحبان حیوانات اجازه می‌دهند موقعیت مکانی حیوان خانگی خود را بر روی یک اپلیکیشن دسکتاپ یا تلفن همراه مشاهده کنند.

پیدا کردن حیوانات گمشده

اگر یک حیوان خانگی را که سرگردان در خیابان‌ها شده است را پیدا کرده و آن را به پناهگاه ببرند، چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر سگ یا گربه شما فرار کرده است، بدترین کابوس شما این است که نتوانید آن را در پناهگاه حیوانات خانگی پیدا کنید و یا اینکه حیوان خانگی شما از آنجا خارج شود.

تشخیص حیوانات خانگی یک گام جدید در پیوند دادن حیوانات با صاحبانشان است. Finding Rover با پناهگاه نجات و مراقبت حیوانات کار خود را آغاز کرده است و با استفاده از الگوریتم‌های کامپیوتری هوشمند برای شناسایی حیوان خانگی از یک پایگاه داده با عکس‌های حیوان خانگی آپلود شده است.

صاحبان، یک عکس از حیوانات از دست رفته را روی برنامه آپلود می‌کنند، به چند سؤال درباره ظاهر فیزیکی حیوانات پاسخ می‌دهند و سپس عکس‌هایی از حیوانات خانگی را پیدا می‌کنند که بهترین آنها را مطابقت می‌دهد. در آزمایشات اولیه، این اپلیکیشن در شناسایی حیوان خانگی در 98 درصد عکس‌ها درست بوده است. از سال 2013، Finding Rover به پیدا کردن 15،000 حیوان خانگی کمک کرده است.

مراقبت از حیوانات

با اینکه ممکن است حیوان خانگی شما در خانه باشد اما همچنان نگرانی‌های درباره‌ی نگهداری صحیح از آن‌ها وجود دارد.

شرکت‌هایی مانند Wagz با استفاده از فیدرهای هوشمند، این نگرانی‌ها را کاهش می‌دهند. هنگامی که تایمر خاموش می‌شود، دستگاه Wagz Servive Smart Feeder هشدار صوتی را که زمان تغذیه حیوان خانگی است به شما نشان می‌دهد. یک مانیتور با دوربین HD از محل کار شما این امکان را ایجاد می‌کند که حیوانات خانگی خود را مشاهده کنید و از سلامت آن‌ها مطمئن شوید.

حیوانات خانگی بیشتر از همیشه حیوانات مهم و ارزشمند در خانه محسوب می‌شوند. آنها می‌توانند باعث ایجاد شادی و کاهش استرس در زندگی شما باشند. راهکارهای IoT در این راستا در حال پیشرفت هستند تا از مراقبت هر چه بیشتر این حیوانات اطمینان حاصل شود.

مطالب مرتبط

کاربردهای اینترنت اشیا صنعتی و صنعت تدارکات و پشتیبانی

اینترنت اشیا صنعتی در بخش‌های مختلف فناوری از صنعت تدارکات جمله نقش کلیدی دارد. به همین منظور، در ادامه برخی از نکات تاثیرگذار در پذیرش IIoT در تدارکات بررسی می‌شوند. توجه به این نکته که تعامل این دو تکنولوژی منجر به کاهش کمبود غذا در سطح جهانی می‌گردد، حائز اهمیت است.

اپلیکیشن‌های اینترنت اشیا و در مدیریت هوشمند دفع زباله

برنامه‌های کاربردی مدیریت پسماند شهروندان مبتنی بر IoT، شیوه‌های مدیریت زباله‌ها در شهرها را پایدارتر می‌کنند. بهینه‌سازی مسیرهای جمع‌آوری زباله بر اساس میزان ‌پرشدن سطل های زباله که توسط سنسورها اندازه‌گیری می‌شود، یکی از این کاربردهای کاملاً تأثیرگذار است.

تحلیل احساسات و عوطف در اپلیکیشن‎های اینترنت اشیا (قسمت اول)

فرصت‌های جدید هوش مصنوعی به نفوذ در رفتار کاربران تکنولوژی منجر می‌شود. برنامه نویسان وب اکنون می‌توانند از این فرصت‌ها استفاده کنند و برنامه‌های تأثیرگذاری برای دستگاه‌های IoT طراحی نمایند.

چشم‌انداز و پیش‌بینی آینده اینترنت اشیا (اینفوگرافی)

اینترنت اشیا یک واژه عمومی یا اصطلاح چتری برای بسیاری از اشیایی است که به اینترنت متصل می‌گردند. IoT به زودی آینده جهان و ‌سبک ‌زندگی ما را دچار تغییر‌ و تحولاتی خواهد نمود. در اینفوگرافی زیر برخی از پیش‌بینی‌های مربوط به آینده و چشم انداز اینترنت اشیا (IoT) که در سال‌های نه چندان دور آینده شاهد آن خواهیم بود، آمده است