جدیدترین پیشرفت‌های اینترنت اشیا

جدیدترین پیشرفت‌های اینترنت اشیا

اخیراً FCC از افتتاح رادیو پهن باند CBRS) 3.5) گیگاهرتزی برای استفاده تجاری شهروندان خبر داده است. پیش‌ازاین، باند 3.5 گیگاهرتزی به حوزه اعضای وزارت دفاع امریکا یعنی سیستم‌های رادار دریایی ایالات‌متحده، اختصاص داشته است.

اینترنت اشیا IoT

1. FCC Greenlighting CBRS برای LTE خصوصی

اخیراً FCC از افتتاح رادیو پهن باند CBRS) 3.5) گیگاهرتزی برای استفاده تجاری شهروندان خبر داده است. پیش‌ازاین، باند 3.5 گیگاهرتزی به حوزه اعضای وزارت دفاع امریکا یعنی سیستم‌های رادار دریایی ایالات‌متحده، اختصاص داشته است. حرکت FCC راه‌های هیجان‌انگیزی را برای توسعه شبکه‌های LTE خصوصی از طریق مجوز سهم طیف سه‌بعدی FCC باز می‌کند. در حالیکه وزارت دفاع امریکا و سایر کاربران حقیقی دسترسی اولویت به باند 3.5 گیگاهرتز را حفظ خواهند کرد، اپراتورهای شبکه تجاری می‌توانند درخواست مجوز دسترسی خصوصی (PAL) یا مجوز دسترسی عمومی پایین (GAA) را برای استفاده از باند با افزایش 10 مگاهرتز برای 10 سال با شرایط سالیانه درخواست کنند.

این یک پیروزی مهم برای اپراتورهای بی‌سیم است تا شبکه‌های نسل پنجم اینترنت اشیا را به هم متصل سازد. گروه CBRS می‌تواند شکاف طیفی گمشده را برای ارائه‌دهندگان راهکارهای IoT که بر روی مواردی مانند ردیابی دارایی‌های داخلی کار می‌کنند، پر کنند.

در تاریخ 6 نوامبر سال جاری، اتحادیه CBRS اعلام کرد که FCC کلاس جدید AirPrime Sierra Wireless را از ماژول‌های تعبیه شده CBRS آماده کرده است.

2. ظهور تکنولوژی لبه

درحالی‌که افتتاح گروه CBRS مسائل متعدد را برای برنامه‌های نیازمند به پهنای باند بالا و زمان کم حل می‌کند، پیش فیلتر کردن و بهینه‌سازی داده‌ها قبل از استفاده از پهنای باند هوشمندانه است. محاسبات لبه با کاهش نیاز به پهنای باند بالا ، تصمیم‌گیری‌های به هنگام را افزایش می‌دهد و از این طریق به ارائه‌دهندگان راهکارهای IoT با مدل‌سازی ML به لبه‌های شبکه‌های اینترنت اشیا کمک می‌کند.

در حال حاضر تکنولوژی به سمت رایانش لبه حرکت می‌کند چراکه دستگاه‌های تلفن همراه می‌توانند حجم بار را کنترل کنند و همچنین ارائه‌دهندگان خدمات به نیازهای مشتری گوش می‌دهند تا مدل‌های AI آموزش داده شده در رایانش ابر بر روی دستگاه‌های لبه را آموزش دهند تا این دستگاه‌ها بتوانند در مأموریت شرایط بحرانی قبل از ظهور لبه عمل کنند. این دستگاه‌ها مجبور به استفاده از انرژی و زمان با ارزش برای انتقال داده‌ها به ابر، پردازش آن از طریق چند مدل و ارسال نتایج به دستگاه لبه می‌شوند تا بتواند بر اساس یک سناریو عمل کند.

3. گسترش LTE-M و NB-IoT

برنامه‌های (Narrowband-IoT (NB-IoT و (LTE-Category M1 (LTE-M در حال استفاده از موارد جدید هستند. دهه‌ی گذشته ، برنامه‌های IoT سلولی بر محدودیت‌های استفاده از توان ، بودجه برای هزینه‌های مجوز حمل و نقل، و نیازهای خاص برای پهنای باند بالا و اتصال کوتاه باقیمانده متمرکز شده است.

در 3GPP و چشم‌انداز حمل و نقل بی‌سیم، شبکه‌های 5G به ایجاد پهنای باند بالا و کاهش زمان، خدمت می‌کنند. CBRS شبکه‌های خصوصی LTE را تسهیل می‌کند. در این راستا، آخرین نسل NB-IoT و LTE-M به اکثریت نیازهای دیگر IoT، به ویژه LPWAN ها، خدمت می‌کنند.

مزیت بزرگ LTE-M برای شبکه‌های LPWAN جلوگیری از افزایش حداکثر پهنای باند سیستم در 1.4 مگاهرتز می‌باشد، که در آن LPWAN کلاسیک برای انتقال بسته‌های داده کوچک با نرخ انتقال کم و طول عمر باتری طولانی‌تر عمل می‌کند. علاوه بر این، شبکه LTE-M می‌تواند با زیرساخت LTE موجود با یک نرم‌افزار ساده ارتباط برقرار کند در حالیکه دیگر راهکارهای LPWAN که در طیف اغلب نیاز به ساخت زیرساخت‌های اختصاصی شبکه مانند دروازه‌های LoRaWAN و غیره دارند. در مقایسه با LTE-M، NB-IoT پهنای باند کمتری دارد (200 کیلوهرتز در مقایسه با 1.4 مگاهرتز LTE-M)، و این باعث می‌شود که گزینه‌ای عالی برای LPWAN های کم قدرت باشد که می‌توانند در خارج از گروه LTE کار کنند.

مطالب مرتبط

اینترنت اشیا یکی از روندهای مهم تکنولوژی در چند سال اخیر و همینطور سال‌های آینده خواهد بود و در حال حاضر یکی از مطرح‌ترین تکنولوژی‌هایی است که شرکت‌های بزرگ برای پروژه‌های مرتبط با آن، سرمایه گذاری میلیاردی کرده‌اند. IoT تا به حال تغییرات زیادی در راستای نزدیک شدن به سبک زندگی انسان‌ها کرده است. در ادامه شش روند کلیدی اینترنت اشیا که پیش‌بینی شده است در سال 2019 بیش از سایر حوزه‌ها مورد توجه خواهند بود، بررسی می‌شوند.

تکنولوژی‌هایی که آینده را تحت تأثیر قرار می‌دهند (قسمت اول)

در طول قرن‌ها، انسان‌ها جهش‌های بزرگی را در مسیر ساخت، تعامل و برقراری ارتباط با یکدیگر و جهان انجام داده‌اند. در حال حاضر ما به میزان قابل‌توجهی از دانش نامحدود تکنولوژی‌های روز دست یافته‌ایم.

چشم‌انداز و پیش‌بینی آینده اینترنت اشیا (اینفوگرافی)

اینترنت اشیا یک واژه عمومی یا اصطلاح چتری برای بسیاری از اشیایی است که به اینترنت متصل می‌گردند. IoT به زودی آینده جهان و ‌سبک ‌زندگی ما را دچار تغییر‌ و تحولاتی خواهد نمود. در اینفوگرافی زیر برخی از پیش‌بینی‌های مربوط به آینده و چشم انداز اینترنت اشیا (IoT) که در سال‌های نه چندان دور آینده شاهد آن خواهیم بود، آمده است

پیش بینی آینده اینترنت اشیا بر اساس مشاهدات سال 2018

طبق پیش‌بینی‌های اوليه Gartner، می‌بایست در حدود 4/8 ميليارد شي متصل به شبكه تا ابتداي سال 2017 وجود می‌داشتند در حاليكه هم‌اكنون در سال 2018 اين آمار به مرز 20 ميليارد شي رسيده است و اين نشاندهنده نقش كليدي IoT در اهداف آتي سال 2018 می‌باشد.