فواید استفاده از اینترنت اشیا در توسعه وب و اپلیکیشن‌های تلفن همراه

فواید استفاده از اینترنت اشیا در توسعه وب و اپلیکیشن‌های تلفن همراه

اینترنت از اشیا به یکی از مهم‌ترین فناوری عصر حاضر در سال‌های اخیر تبدیل شده است. این تجهیزات هوشمند به لطف این فناوری قادر به برقراری ارتباط و تعامل با یکدیگر هستند و می‌توانند مزیت‌هایی را در صنایع مختلف از فروشگاه‌های خرده‌فروشی در یک واحد تولیدی گرفته تا تأسیسات حمل‌ونقل ایجاد کنند.

اینترنت اشیا IoT

اینترنت از اشیا به یکی از مهم‌ترین فناوری عصر حاضر در سال‌های اخیر تبدیل شده است. این تجهیزات هوشمند به لطف این فناوری قادر به برقراری ارتباط و تعامل با یکدیگر هستند و می‌توانند مزیت‌هایی را در صنایع مختلف از فروشگاه‌های خرده‌فروشی در یک واحد تولیدی گرفته تا تأسیسات حمل‌ونقل ایجاد کنند. به لطف مزایای گسترده و تأثیر هوشمندانه اینترنت اشیا در تمام مراحل زندگی، دستگاه‌های IoT و اکوسیستم متصل آنها نیز توسط مشاغل موجود در وبسایت‌ها و اپلیکیشن تلفن همراه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در حال حاضر بسیاری از بخش‌ها و صنایع از اینترنت اشیا (IoT) برای فعالیت‌های خود از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. برخی از این صنایع که تأثیر IoT در آنها قابل توجه است شامل خرده‌فروشی ، انرژی، مراقبت‌های بهداشتی، کشاورزی، تولید، حمل‌ونقل زمینی و هوایی و بسیاری دیگر می‌باشد. شرکت نرم‌افزاری Square Root مستقر در ایرلند راه‌حل‌های پیشرو در تولید راهکارهای و برنامه‌های اینترنت اشیا برای صنایع مختلف محسوب می‌شود. از دستگاه قهوه ساز متصل گرفته تا سیستم‌های برقی هوشمند در خانه و اتومبیل‌های متصل به چراغ‌های راهنمایی متصل.

از این نظر باید اعتراف کنیم که اکثریت قریب به اتفاق این پیاده‌سازی‌های IoT در زندگی روزمره ما از طریق اپلیکیشن‌های موبایل IoT امکان‌پذیر شده است. تلفن‌های هوشمند رایج‌ترین واسطه بین دستگاه‌های متصل و تجهیزات در همه نوع محسوب می‌شود.

در ادامه این مطلب در مورد اینکه چگونه IoT از وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های تلفن همراه بهره می‌برد را توضیح خواهیم داد:

دانستن رفتار مشتری

یكی از بزرگترین شرطها برای موفقیت در هر شغلی در این زمان تلاش برای رقابت، شناخت بهتر مشتریان و ارزیابی بهتر نیازهای آنها است. برای شناخت مشتریان، یک تجارت می‌تواند به سرعت داده‌های تعامل مشتری را در میان ابزارهای مختلف و دستگاه‌های مورد استفاده آنها بگیرد.

برنامه‌های IoT می‌توانند به سرعت به یک کسب و کاری کمک کنند تا رفتار مشتری را ارزیابی کند و بینش در مورد تعامل با مشتری را بدست آورد. با استفاده از داده‌های اینترنت اشیا (IoT) ، شرکت‌ها به راحتی می‌توانند رفتار و پاسخ‌های مشتری را با دقت بیشتری پیش‌بینی کنند و بر همین اساس می‌توانند مراحل کاری و برنامه بازاریابی خود را برنامه‌ریزی کنند.

نظارت فوری مشتری

فناوری Internet of Things (IoT) با اپلیکیشن‌های تلفن همراه، نظارت لحظه‌ای یا واقعی را بر دستگاه تضمین می‌کند. نظارت در زمان واقعی به یک کسب و کار کمک می‌کند تا برنامه‌های بازاریابی را با مسئولیت‌پذیری بیشتری انجام دهد و از طرف دیگر بازخورد نظارت بر زمان واقعی به مشاغل کمک می‌کند تا خطرات امنیتی ناشی از تعامل با مشتری را کاهش دهند.

ردیابی در زمان واقعی و خودکار از رفتار و تعامل کاربر در برخی از مکانها می‌تواند بهره‌وری را تا حد زیادی افزایش دهد. بازخورد داده‌ها و تعامل در زمان واقعی به مدیران تولید می‌تواند کمک کند تا بر زمان تولید به طور واقعی نظارت کنند و بر همین اساس برای رفع مشکلات و کاستی‌ها قدم بردارند.

تقویت بهره‌وری و افزاریش بازدهی

از آنجا که کاربران برنامه‌های IoT می‌توانند با چندین دستگاه متصل تعامل برقرار کنند، در نهایت با هر دستگاه بیشتر از حد معمول کار خود را انجام می‌دهند. این در نهایت منجر به استفاده بهینه از منابع و بهبود بهره‌وری می‌شود. به لطف ادغام IoT با اپلیکیشن‌های تلفن همراه و سرویس‌های تحت وب، کارهای مختلفی را می‌توان به صورت خودکار انجام داد تا دامنه خطاهای کمتری را شامل شود. علاوه بر این همگام‌سازی زمان واقعی داده‌ها در دستگاه‌ها و رابط‌های برنامه به خروجی عملکرد بهتر کمک می‌کند.

نوآوری در مشاغل

اینترنت اشیا (IoT) به روش‌های زیادی واقع به دنبال رویکردهای نوآورانه در تجارت در بخشها است. به عنوان مثال، به لطف اتومبیل‌های متصل، صحنه حمل و نقل در سرتاسر جهان دگرگون شده است و تعداد بیشتری از این تحولات در حال انجام است. به طور مشابه اپلیکیشن‌های تلفن همراه مبتنی بر IoT که اتصال به اینترنت و زمان واقعی را در بین ابزارها و خدمات نیز تسهیل می‌کنند، تعداد زیادی از خدمات مبتنی بر برنامه تلفن همراه را بر اساس تقاضا تسهیل می‌کنند.

مشاغل مرتبط با برنامه‌های IoT تلفن همراه به برندها کمک می‌کنند تا به عنوان راهکارهای غیرقابل انکار ظاهر شوند. برنامه‌هایی نظیر Uber از اکوسیستم متصل استفاده می‌کنند تا نوآوری‌ها را در حمل و نقل عمومی سوق دهند به‌گونه‌ای که باعث رونق کل کسب و کار شود و خدمات تقاضا را ایجاد کند. داده‌های جمع‌آوری شده از این برنامه‌های IoT به کسب و کارها نیز کمک می‌کند تا نوآوری در صنایع مربوطه را تحت فشار قرار دهند.

از آنجا که اینترنت اشیاء (IoT) کمک می‌کند تا چندین نقطه لمسی را در یک سیستم واحد و یکپارچه جمع کنید، اپلیکیشن‌های تلفن همراه به عنوان نقطه اتصال در میان این نقاط لمسی ظاهر شده‌اند. این امر در واقع به ایجاد یک فضای باز بیشتر برای مشاغل با اندازه‌ها و مقیاس‌های مختلف کمک می‌کند. بسیاری از مشاغل کوچک و نوپا در ایرلند از این فرصت که توسط برنامه‌های اینترنت اشیا (IoT) ایجاد شده است، استفاده می‌کنند.

مطالب مرتبط

اینترنت اشیا صنعتی و تحول در بخش صنایع سنگین

اینترنت اشیا صنعتی (IIoT) شامل سنسورهای صنعتی و سایر دستگاه‌های دیجیتالی است که از طریق اینترنت اطلاعات ارسال و دریافت می‌کنند. این فناوری تأثیرات قابل‌توجهی را در بخش صنایع سنگین ایجاد خواهد کرد.

10 فناوری برتر و نوظهور اینترنت اشیا که باید بشناسید!

فناوری‌های اینترنت اشیا (IoT) تأثیر بسیار گسترده‌ای در سازمان‌ها خواهد داشت و روی استراتژی تجارت، مدیریت ریسک و طیف گسترده‌ای از زمینه‌های فنی نظیر معماری و طراحی شبکه تأثیر می‌گذارد.

فرصت‌ها و موانع اصلی پیش روی اینترنت اشیا

در چند دهه اخیر چشم‌انداز دیجیتالی ما به سرعت توسعه یافته است و روشهای غیرمنتظره‌ای برای ادغام علوم رایانه در فضاهای کاری، تفریحی و خانوادگی کشف کرده‌ایم. واقعاً حیرت‌انگیز است که چقدر اینترنت اشیا (IoT) در دنیای ما جا پیدا کرده است. این تکنولوژی هرچه بیشتر در دسترس قرار گیرد، چالش‌های بیشتری را رفع می‌کند.

ازآنجاکه پیش‌بینی می‌شود میزان مصرف انرژی در جهان طی 25 سال آینده 40 درصد افزایش داشته باشد، نیاز به راهکارهای هوشمندانه جهت مصرف انرژی به بالاترین اهمیت خود رسیده است.