Nobka_Smart Park.jpg

پارک های هوشمند

در شهرهای مدرن، پارک ها و دیگر فضاهای عمومی وارد حیطه ی هوشمندسازی شده اند. با توجه به فرصت های زیادی که پارک ها برای سرگرمی و تجارب مختلف افراد در اختیار آن ها قرار می دهند، مدیریت آن ها می تواند سخت باشد.

شهر هوشمند

هدف پارک های هوشمند، ایجاد ارتباط بین شهروندان، شوراها و کسب و کارها با پارک ها و فضاهای عمومیست. ما در نبکا با صرف هزینه ی کمتر، صرفه جویی در مصرف برق، و به کارگیری سنسورهای تشخیص فعالیت های بی سیم، در این راستا قدم برداشته ایم.

سنسورها در بخش هایی از زمین بازی پارک مثل تاب و سرسره استفاده می شوند که زمان استفاده از این وسایل و داده های ایجاد شده توسط بازدید کنندگان را فراهم می کنند.
اطلاعات مربوط به زمان و مکان استفاده از تجهیزات، به رایانش ابری پارک های هوشمند منتقل می شوند و با تحلیل این داده ها و فراهم آوردن پرتال های کلیدی برای شوراها، شهروندان و کسب و کارها می توانند به اطلاعات مربوطه دسترسی داشته باشند.

استفاده از سنسورها برای مکان هایی که برای نصب دوربین مناسب نیستند.

سنسورها به منظور مشخص شدن میزان استفاده از تجهیزات و نحوه ی فعالیت ها در پارک و فضاهای باز، نصب می شوند. این سنسورها می توانند در مکان هایی که دوربین ها نمی توانند نصب شوند قرار بگیرند و با مصرف برق کمتر و نصب آسان تر، زیرساخت موجود را تکمیل کنند. با یک بار نصب، سنسورها می توانند سال ها با استفاده از باتری یا انرژی خورشیدی کار کنند.

تحلیل کلان داده ها

مجموعه اطلاعات آنلاین، به طور خودکار الگوی مصرفی را برای تصمیم گیری شوراها در جهت ارائه ی خدمات بهتر به شهروندان، ارائه می کند:

  • مشخص شدن میزان محبوبیت پارک در بین مردم با استفاده از داده ها.
  • ایجاد برنامه های تعمیر و نگهداری برای بهبود امنیت پارک و صرفه جویی در هزینه ها.
  • اعلان هشدارهای به هنگام از فعالیت های مخربی که در پارک ها روی می دهند.

ایجاد امکانات بهتر برای شهروندان

  • بچه ها و والدین می توانند پارک های ایمن، سالم و مناسب با سن خود را پیدا کنند.
  • با استفاده از داده ها، بچه ها و والدین می توانند با دیگر خانواده ها آشنا شوند و تعاملات اجتماعی خود را بهبود بخشند.
  • ایجاد فضای سرگرم کننده برای کودکان از طریق پارک های هوشمند.
  • ارائه ی پیشنهاد بازدید از پارک ها بر اساس تلفیق فاکتورهای محیطی و اجتماعی یا علایق و فعالیت های مورد نظر.

راه اندازی کسب و کارهای کوچک

با فراهم کردن نقشه ای از فعالیت های پارک کسب و کارهای کوچک می توانند فضاهای تبلیغاتی جدید را برای مکان هایی که بالقوه سود آور هستند تشخیص دهند.