NOBKA_AR_Jewellery.jpg

کاربرد واقعیت افزوده در صنعت طلا و جواهر

در سال های اخیر، تکنولوژی واقعیت افزوده در حوزه های مختلف کسب و کار از خرده فروشی تا تجارت الکترونیک به کار گرفته شده است. یکی از این صنایع که تکنولوژی واقعیت افزوده را کاربردی ساخته است، صنعت طلا و جواهر است. در این مطلب به کاربردهای AR در صنعت طلا و زیور آلات پرداخته خواهد شد.

در سال های اخیر، تکنولوژی واقعیت افزوده در حوزه های مختلف کسب و کار از خرده فروشی تا تجارت الکترونیک به کار گرفته شده است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی در کسب و کار، اتخاذ رویکردهای جدید در فروش محصولات حیاتی هستند. برندهای منحصر به فرد مانند Tacori، Forevermark، De Beers و Boucheran در حال حاضر از مزایای واقعیت افزوده در صنعت طلا و جواهر بهره می برند. 

دلایل استفاده از واقعیت افزوده در صنعت طلا و جواهر

بازاریابی

هر کمپین تبلیغاتی با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده، تجارب منحصر به فردی را برای مشتریان به ارمغان می آورد و منجر به آگاهی بیشتر از یک نام تجاری می شود. یکی از قدیمی ترین انواع تبلیغات در صنعت طلا و جواهر ، انتشار کاتالوگ محصولات است. در این راستا، اپلیکیشن واقعیت افزوده برای گوشی های هوشمند می تواند هر ایتم در کاتالوگ را به صورت مدل 3D متحرک نمایش دهد.

در خرید و فروش جواهرات، چیدمان ویترین بسیار مهم است. با استفاده از AR می توان ویترین را متناسب با بودجه و طبق سلیقه ی خود همراه با اطلاعاتی مثل وزن هر جواهر طراحی کرد. مردم با نشانه گرفتن دوربین های هوشمند خود به سمت ویترین می توانند از قیمت و دیگر اطلاعات مربوط به جواهرات آگاه شوند.

اهمیت ویترین فروشگاهها در حدی است که برای مثال شرکت Tissot سوئیس، امتحان کردن مدل سه بعدی ساعت را در مقابل فروشگاه خود امکان پذیرنمود و بدین ترتیب بوتیک Tissot Selfridges در نیجه ی این کمپین، 85% افزایش فروش داشت.

nobka AR for Jewellery

افزایش سطح رضایت مشتریان

یکی از ویژگی های برجسته قرن بیست و یکم این است که خرده فروشی از خیابان ها به دستگاه های تلفن همراه منتقل شده است. اکثر مردم خرید وسایل از مغازه ها را متوقف کرده و به فروشگاه های آنلاین روی آورده اند و بزرگترین مانع برای فروشگاه های آنلاین طلا و جواهر این است که امکان امتحان کردن محصولات وجود ندارد. خرید حلقه، گردنبند و جواهرات دیگر تنها با استفاده از تصویر دو بعدی آن ها امکان پذیر نیست چرا که تصویر نمی تواند حس واقعی اندازه، ظاهر و دیگر جزئیات را به فروشنده القا کند. اپلیکیشن AR می تواند این مشکل را بر طرف نماید.

تکنولوژی AR می تواند فروش در فروشگاه ها هم تحت تاثیر قرار دهد. وسایل جانبی مثل آینه یا حتی اتاق پرو همگی می توانند در یک اپلیکیشن AR قرار بگیرد که استفاده از آن راحت تر است و خرید را برای مشتریان جذاب تر می کند.

بازده کسب و کار

افزایش تعداد کاربران گوشی های هوشمند و در پی آن مشتریان بالقوه و دسترسی به آن ها در هر زمان و هرجا منجر به ایجاد فرصتی بی نظیر برای کسب و کار گشته است. بسیاری از فروشگاه ها با وجود اجاره های بالایی که می پردازند در این رقابت از کسب و کارهای آنلاین عقب افتاده اند.

تجارت الکترونیک در کاهش هزینه های تبلیغاتی نقش مؤثری دارد. اپلیکیشن ها می توانند مخاطبان بیشتری نسبت به تبلیغات متداول در بیلبوردها، تلویزیون، رادیو و .. جذب نمایند. اگرچه استفاده از این روش ها منسوخ نیست اما AR گزینه ی بهتری برای افزایش میزان فروش است.

چگونگی فروش جواهرات با استفاده از تکنولوژی AR 

یکی از بهترین و عملی ترین نمونه های استفاده ازواقعیت افزوده در جواهرات واحدهای نمایش برای فروش است که در نمایشگاه های تجاری نیز وجود دارند. راهکارهای دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • اپلیکیشن های AR در گوشی های هوشمند برای تجارت الکترونیک
  • کاتالوگ محصولات با AR 
  • سیستم عامل لمسی مجازی
  • شناسایی تصویر برای اشیا دیجیتال

در نهایت مطالعات مختلف نشان می دهد که اکثر خریداران مایل به استفاده از واقعیت افزوده در خرده فروشی هستند و 55% بیان کردند که AR در خرید مناسب به آن ها کمک کرده است. علاوه بر ارائه ی تجربیات جدید به مشتریان با اپلیکیشن های طلا و جواهر AR ، با استفاده از این تکنولوژی ها کسب و کار شما از رقبایتان متمایز خواهد بود.