تنها 13٪ از شرکتها فکر میکنند بودجه کافی برای حمایت از فرآیندهای تجزیه و تحلیل دادهها را دارند، اما سرمایه گذاری در این بخش پربازده باید شروع شود. امروزه اهمیت داشتن تجارتی دادهمحور در محافل رسانهای مرتبط با فناوریهای نوین biz-tech مرتباً مورد بحث میباشد و این توجه زیاد به علم داده یک نشانه است. در سازمانهایی که به طور چشمگیری دیجیتالی می شوند، بیش از هر زمان دیگری اطلاعات جمعآوری میگردد و با استفاده از این اطلاعات میتوان باعث آگاهی بیشتر و تغییر رویکردهای سازمان در داخل و خارج از کسب و کار شد. خواه یادگیری در مورد ترجیحات مشتری باشد یا چگونگی سادهسازی فرآیند استخدام، در نهایت میتواند باعث پیشتازی تجارت و رهبری یک بازار گردد.