دبیرستانی در شهر شفیلد انگلستان یک شبکهی IoT ایجاد کرده است تا دانش آموزان را در زمینه فناوریهای نوظهور و تغییرات اقلیمی آموزش دهد. شهرهای هوشمند توانایی کمک به نظارت بر مواردی مانند آلودگی و بهبود کیفیت زندگی ساکنین را دارند. امید است استفاده از فناوری IoT به تجربه دانش آموزان به عنوان بخشی موثر، در زمینه زندگی بهتر و کاهش اثرات زیستمحیطی کمک کند.
شبکه IoT مدارس توسط بنیاد خانوادگی دیوید و جین ریچاردز و موسسه خیریه وابسته به شرکت WANdisco ایجاد شدهاست.
دیوید ریچارد در این باره گفت: "من و جین میدانیم که جوانان چقدر مشتاق سلامت زمین هستند و ما به آنها کمک میکنیم تا محیط را اندازهگیری و تحلیل کنند. ما میخواهیم دانش آموزان را تشویق کنیم تا از قوه تخیل و خلاقیت خود استفاده کنند و آنچه را که برای منفعت جهان پیرامون خود کشف کردهاند، انجام دهند.
"ما معتقدیم که منافع زیستمحیطی، اجتماعی و اقتصادی زیادی وجود دارد و ما مشتاق هستیم که دانشآموزان علایق خود را دنبال کنند اینها یک شبکه دوربرد با دامنه وسیع بر روی پشتبام مدرسه Tapton ایجاد شد که هزاران دستگاه را قادر میسازد تا فاصله شش کیلومتری به هم متصل شوند. علاوه بر آن میکرو کامپیوترهای Raspberry Pi با سنسورهای اندازهگیری دما، فشار، سطح نور، رنگ، حرکت سه محور و قطبنما نصب شده بودند.
هر دستگاه قادر به اندازهگیری ۲۰ هزار پارامتر در روز برای ایجاد شناخت عمیق در مورد شهر است. دانش آموزان برای درک چگونگی استفاده از دادههای برخط برای نظارت بر مناطق با استیو جاب مدیر فنی پروژه تحقیقاتی جریانهای شهری در دانشگاه را ملاقات کردند.
آقای جاب در این باره اظهار کرد: "ما از همکاری با دانش آموزان که عطش واقعی برای دانش و درک را نشان دادند، لذت بردیم. آینده محیطزیست ما در دست آنها قرار خواهد گرفت و ما بسیار خوشحالیم تا به آنها چگونگی تأثیر زندگی شهری در جهان اطراف ما را نشان دهیم."
درسهایی پیرامون تغییرات اقلیمی و IoT از سوی دانشآموختگان آکادمی مدیریت مهندسی شفیلد در دانشگاه شفیلد ارائه شده است. برنامه تحصیلی گستردهای توسط بنیاد خانواده دیوید و جین ریچاردز برای سراسر مدارس تدوین شدهاست. این برنامه تحصیلی به دانش آموزان ایجاد تیم و گروه، دادهها و پیشبینیها، آمار و تحلیلهای ورزشی، الگوریتمها، حریم خصوصی، مقررات، تجسم ، فیلتر کردن و بسیاری موضوعات مرتبط و کاربردی را آموزش میدهد.