حملات IoT می‌تواند 1 میلیارد پوند به اقتصاد بریتانیا ضربه وارد کند

تهدید 1 میلیارد پوندی امنیت IoT در اقتصاد بریتانیا

تحقیقات اخیر شرکت Irdeto حاکی از آن است که حملات IoT ممکن است برای اقتصاد بریتانیا بیش از ۱ میلیارد پوند در سال به علت ضعف امنیتی هزینه داشته باشد.

تحقیقات اخیر شرکت Irdeto حاکی از آن است که حملات IoT ممکن است برای اقتصاد بریتانیا بیش از ۱ میلیارد پوند در سال به علت ضعف امنیتی هزینه داشته باشد.

سازمان‌های بریتانیایی در صنایع مهم و حیاتی نظیر مراقبت‌های بهداشتی، حمل‌ونقل و تولید توسط این شرکت امنیتی مورد ارزیابی قرار گرفتند. 

استیو هوین، معاون شرکت Irdeto در این باره گفت:

"تجهیزات ناامن IoT و برنامه‌های مرتبط با آن اساساً آسان‌ترین راه دسترسی برای مجرمان سایبری است که به طور فزاینده‌ای به دنبال یافتن راه‌های جدید و خلاقانه برای تبدیل وابستگی تکنولوژیکی ما به مقاصد مجرمانه خودشان هستند. واضح است که اگر امنیت تجهیزات IoT موردتوجه قرار نگیرد می‌تواند زیان مالی وسیعی در اقتصاد انگلستان ایجاد کند. با در نظر گرفتن بسیاری از تجهیزاتی که وارد بازار شده و در کسب‌وکارهای مهم مستقر می‌شوند، بدون شک نیاز به بهبود اقدامات امنیتی وجود دارد."

رایج‌ترین راه نفوذ به تجهیزات از طریق حمله malware است. بیش از نیمی از کسب‌وکارهای نظرسنجی شده از یک حمله مرتبط با IoT متضرر شده‌اند.

هوین در ادامه افزود: "تولیدکنندگان تجهیزات متصل باید از طرز فکر سنتی خود دور شوند و اطمینان حاصل کنند که دستگاه‌ها از نظر طراحی ایمن بوده و شامل چندین لایه امنیتی، بازرسی منظم و به‌روزرسانی نرم‌افزاری هستند."

ممكن است حملات IoT با در نظر گرفته قوانين سخت گیرانه نظیر GDPR منجر به هزینه‌های غیرمستقیم شود، 41 درصد اطلاعات مربوط به مشتریان در این حملات به خطر افتاده‌است که می‌تواند جریمه‌های سنگینی به همراه داشته باشد.

خسارات ناشی از دست رفتن اعتماد مشتریان در پی نفوذ در داده‌های آن‌ها هزینه‌های جاری در بر دارد. یک سوم (۳۳ درصد) این کسب‌وکارها گزارش داده‌اند که مشتریان خود را از دست داده‌اند و ۲۹ درصد ادعا می‌کنند که به اعتبار نام تجاری آن‌ها خدشه وارد شده است.

تجهیزات IoT بیشتر با اپلیکیشن‌های کاربر نهایی و در حوزه‌های حساس نظیر مراقبت‌های بهداشتی و حمل‌ونقل مورد استفاده قرار می‌گیرند. ۲۸ درصد از سازمان‌ها حمله‌ای را که امنیت کاربر نهایی به خطر افتاده است را گزارش کردند.

قوانین جدید پیشنهاد شده توسط دولت بریتانیا می‌تواند به حفاظت از تجهیزات IoT کمک کند.

مطالب مرتبط

رونمایی از قوانین جدید امنیت سایبری با هدف حفاظت از تجهیزات IoT توسط بریتانیا

دولت بریتانیا قوانین جدیدی را با هدف محافظت از تجهیزات IoT در برابر حملات سایبری وضع کرده است. مارگوت جیمز وزیر صنایع دیجیتال دولت بریتانیا با هدف کاهش رشد حملات سایبری که دستگاه‌های متصل را هدف قرار می‌دهند، از این تمهیدات رونمایی کرد.

اینترنت اشیا و کمبود متخصص در حوزه امنیت سایبری

گزارشات اخیر Experis ادعا می‌کند که شرکت‌هایی که از متخصصین امنیت سایبری به صورت تمام‌وقت استفاده نمی‌کنند، مانع توسعه IoT می‌شوند.

رشد 100 ‌درصدی حملات سایبری IoT در سال 2018

کارشناسان امنیت سایبری شرکت F-Secure گزارشی را منتشر کرده‌اند که ادعا می‌کند ممکن است تاریخ سال 2018 را به عنوان نقطه عطفی در تهدیدات IoT به یاد بیاورد.

گزارش‌های اخیر تشدید حملات سایبری به تجهیزات IoT را نشان می‌دهد

اخیراً شرکت آمریکایی Cyxtera Technologies تحقیقات جدیدی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد تجهیزات IoT به خصوص آنهایی که که قابلیت نفوذ مستمر در طول روز را فراهم می‌کنند، مورد حملات سایبری قرار می‌گیرند.