رونمایی از اولین سخت‌افزار ارتباطی 5G جهان برای صنعت خودروسازی توسط Huawei

رونمایی از اولین سخت‌افزار ارتباطی 5G جهان برای صنعت خودروسازی توسط Huawei

شرکت Huawei در روز گذشته اولین سخت‌افزار ارتباطی مبتنی بر تکنولوژی 5G جهان را در صنعت خودروسازی به بازار معرفی کرد که نشان از چشم‌انداز این شرکت برای تبدیل‌شدن به یک تأمین‌کننده کلیدی در بخش فناوری‌های خودران است.

شرکت Huawei در روز گذشته اولین سخت‌افزار ارتباطی مبتنی بر تکنولوژی 5G جهان را در صنعت خودروسازی به بازار معرفی کرد که نشان از چشم‌انداز این شرکت برای تبدیل‌شدن به یک تأمین‌کننده کلیدی در بخش فناوری‌های خودران است. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که ماژول MH5000 مبتنی بر تراشه نسل پنجم Balong 5000 است که در ماه ژانویه عرضه شد. بر این اساس Huawei اولین تراشه 5G جهان را با بهترین کیفیت و بالاترین سرعت توسعه داده است.

این شرکت ماژول جدید خود را در نمایشگاه Autoshow شانگ های در معرض نمایش عموم قرار داد.

Huawei در این باره گفت: "به عنوان یک محصول ارتباطی مهم برای آینده خودروهای هوشمند و خودران، این تراشه، صنعت خودروسازی را به سوی دوران 5G هدایت خواهد کرد."

در این بیانیه‌ آمده‌است که این ماژول به شروع بهره‌برداری و تجاری‌سازی تکنولوژی 5G در صنعت خودروسازی در نیمه دوم سال جاری کمک خواهد کرد.

این شرکت در سال‌های اخیر برای تست این تکنولوژی در اتومبیل‌های خودران و هوشمند در برخی از شهرهای چین مانند شانگ های، شنزن و ووسی، قرارداد همکاری با خودروسازانی نظیر FAW، Dongfeng و Changan امضا کرده است.

این شرکت همچنین بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات مخابرات جهان نیز می‌باشد و تلاش می‌کند که جامعه جهانی را به شبکه‌های نسل بعدی سوق دهد اما تحت فشارهای شدید واشنگتن قرار گرفته است که ادعا می‌کند تجهیزات هواوی می‌تواند برای اهداف جاسوسی بکار گرفته شوند. این در حالیست که هواوی بارها این اتهامات را بی‌اساس خوانده است.

مطالب مرتبط

آزمایش شبکه 5G و اتومبیل‌های خودران برای حل مشکلات ترافیکی کلان‌شهرها

شرکت LG Uplus با همکاری دانشگاه Hanyang در حال آزمایش اتومبیل‌های خودران بر روی بستر شبکه 5G در راستای حل مشکلات ترافیکی در شهر سئول است.

سه بخش از صنایع که با ظهور 5G متحول خواهند شد

5G اینجاست، در حال حاضر چیپ‌ست‌، مودم و دیگر دستگاه‌های 5G وجود دارند. این تغییر پارادایم در فناوری و نحوه زندگی ما است که یک سطح قابل‌توجهی از منافع اقتصادی و اجتماعی در ارائه خدمات را فراهم می‌کند و مدل‌های تجاری کاملاً جدیدی را ایجاد می‌کند و بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

کمپانی سیسکو یک مزرعه هوشمند IoT را با استفاده از شبکه 5G راه‌اندازی کرد

کمپانی Cisco یک مزرعه هوشمند IoT را با استفاده از شبکه 5G راه‌اندازی کرده است که کاربر می‌تواند از طریق گوشی هوشمند و انتخاب زبانه مورد نظر موقعیت دام را آنلاین پیگیری کند.

Gemalto نخستین سیم‌کارت 5G جهان را برای نیمه اول سال 2019 عرضه می‌کند

دو ماه پس‌ازآنکه انجمن صنایع سلولی SIMalliance خواستار استاندارد جدید و امن سیم‌کارت‌های 5G شده بود، شرکت Gemalto اعلام کرد که اولین سیم‌کارت 5G جهان که با استفاده از یک راهکار امن توسعه داده شده است را در نیمه اول سال جاری عرضه خواهد کرد.