سرمایه گذاری آمازون، گوگل و دیگر شرکت ها در زمینه ی هوش مصنوعی و دستیارهای دیجیتال، برای شهر هوشمند

بر اساس آخرین گزارش از Navigant Research، شمار زیادی از متصدیان تکنولوژی مثل گوگل، آمازون، اپل، سامسونگ و مایکروسافت در زمینه ی هوش مصنوعی (AI) و دستیارهای دیجیتال برای خانه های هوشمند سرمایه گذاری کرده اند؛ چرا که دریافته اند این زمینه از تکنولوژی پتانسیل خوبی برای جذب سرمایه و ایجاد کسب و کار خواهد داشت.

این گزارش با عنوان " دستیارهای دیجیتال و هوش مصنوعی در خانه"، پیشروهای اصلی در بازار خانه های هوشمند، موانع و روندهای تکنولوژیکی مرتبط با  هوش مصنوعی را به خوبی شرکت های پیشرو و دستیارهای دیجیتال ، ارزیابی کرده است. همچنین نقش دستیارهای دیجیتال را در اکوسیستم تکنولوژی و اپلیکیشن هایی که هوش مصنوعی در اختیار خانه ی هوشمند قرار می دهد، بررسی می کند.


پیاژه لوچنر، تحلیلگر این تحقیق می گوید: " تکنولوژی های هوش مصنوعی رایج، در زمینه های مختلفی مثل خودکارسازی وظایف، تشخیص روند مصرف و دستیارهای دیجیتال انسان نما استفاده می شوند تا زندگی را راحت تر، امن تر و کارآمدتر کنند. تکنولوژی هوش مصنوعی فقط درباره ی ساخت ربات های انسان نما که در رسانه ها دیده می شوند، نیست بلکه درباره ی ایجاد پیشرفت تاثیرگذار و قابل توجهی که به مصرف کنندگان ارزش می دهد، می باشد."


آمازون و گوگل تمام تلاش خود را برای افزایش فروش گوینده ی هوشمند خود با پایین آوردن نرخ فروش آن در تعطیلات به کار گرفتند. دلیل اصلی این حرکت " از خود گذشته" افزایش فروش گوینده ی هوشمند بود که طبق جدول منتشر شده توسط " استاتیستا" افرادی که گوینده ی هوشمند داشتند تمایل بیشتری برای خریدن دیگر محصولات خانه ی هوشمند داشتند. بر این اساس آمازون قیمت گوینده های Eco Dot خود را به 29.99 دلار کاهش داد. 


گزارش اخیر ComScor نشان می دهد تعداد خانه های امریکا که گوینده ی هوشمند داشته اند از 8.1% در ماه ژوئن به 11% در ماه اکتبر رسیده است. این گزارش بیان می کند :" گوینده ی هوشمند دروازه ی ورود خانه ی هوشمند است."