شش گام مؤثر برای به دست آوردن داده‌های صحیح اینترنت اشیا و اهمیت ساختار سازمانی

شش گام مؤثر برای به دست آوردن داده‌های صحیح اینترنت اشیا و اهمیت ساختار سازمانی

گزارش جدیدی از شرکت Alooma ارائه دهنده شبکه زیرساخت اطلاعات منتشر شده است که شش گام مؤثر برای سهولت ادغام ابزارهای ابری و داده‌های IoT را ارائه می‌دهد.

گزارش جدیدی از شرکت Alooma ارائه دهنده شبکه زیرساخت اطلاعات منتشر شده است که شش گام مؤثر برای سهولت ادغام ابزارهای ابری و داده‌های IoT را ارائه می‌دهد. سازمان‌ها اکنون بیش از پیش متوجه شده‌اند که دنیای اطلاعات محور کلیدی را در حال حاضر و آینده ایفا می‌کند. بااین‌وجود، گام‌های قابل‌توجهی برای تحقق این پتانسیل لازم است. سال گذشته، Maciej Kranz، معاون شرکت سیسکو، یک دفترچه راهنمای اضافی را همراه با پرفروشترين دستگاه‌های IoT در سال 2016 منتشر کرد. وی در مصاحبه‌ای، خاطرنشان کرد که چگونه اطلاعاتی موردنیاز است تا به ساختار، شفافیت و ترتیب منطقی IoT کمک کند.

همانطور که Alooma اشاره می‌کند، هیچ چوب جادویی برای تبدیل حجم عظیم داده‌ها به مفاهیم معنی‌دار برای تسریع فرایندهای کسب‌وکار وجود ندارد. در واقع، اگر سازمان شما به زیرساخت آن‌ها ابر، بهینه‌سازی نشده است، باید یک تغییر جدی در معماری داشته باشد تا از دست رفتن داده‌ها جلوگیری کنید.

این گزارش اشاره می‌کند: " با به‌کارگیری ابزارهای مدیریت برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارهای مدیریت داده‌ها ، شرکت‌ها می‌توانند به داده‌های فعلی خود رسیدگی کنند و برای دریافت داده‌های جدید و هدایت آن به سوی ابر آماده شوند و بتوانند با یکدیگر همکاری کنند و بینشی منسجم و عملی ارائه دهند.
بنابراین این شش گام، بر روی یک رویکرد جامع و قابل‌توجه تمرکز دارد:

  1. یک منبع اطلاعات یا فهرست منابع داده‌ها را بکار ببرید: لازم به ذکر است که بسیاری از شرکت‌ها با توجه به GDPR باید این موضوع را در ذهن خود داشته باشند و بررسی هر تیم برای به دست آوردن دیدگاه جامع از اطلاعات حیاتی است.
  2. شناسایی مرتبط‌ترین منابع داده‌ها: برای اولویت دادن به منابع اطلاعات IoT، قبل از شناسایی منابع خاص داده‌های جدید که می‌توانند در اطلاعات فعلی گنجانده شوند، باید اهداف تجاری آن مشخص شوند.
  3. آنالیز ابزارهای تجزیه و تحلیل: این گزارش استدلال می‌کند که داده‌های IoT ممکن است به یک سیستم قوی‌تر از ابزارهای هوشمند کسب و کار نیاز داشته باشند و همچنین ممکن است برای شرکت‌ها لازم باشد تا برخی ابزارهای تحلیلی موجود را با سیستم‌های که با اهداف سازمانی و سیاست‌های مدیریت اطلاعات هماهنگ می‌شوند جایگزین کنند.
  4. برجسته کردن آسیب‌پذیری‌های امنیتی جدید و یا مسائل مربوط به سازگاری: همانطور که برای افراد متخصص و علاقه‌مندان مطالب IoT روشن است، عدم توجه به مسائل امنیتی موجب نفوذ به ابزارهای IoT می‌شود.
  5. تهیه یک برنامه‌ای برای یکپارچه‌سازی داده‌ها: به این دلیل که داده‌های IoT در یک سیلوی جداگانه وجود ندارد، به معنای ادغام برخی از داده‌ها نیست. این کار شامل جستجوی انبار داده‌های مبتنی بر ابر و ابزارهای ETL (استخراج، بارگذاری و تبدیل) است.
  6. تعریف اهداف و اهداف تحلیلی: مرحله نهایی این است که پارامترهایی که باید تجزیه و تحلیل انجام شود را تعریف می‌کنیم. هدف شرکت‌ها باید ایجاد الگوریتم‌هایی باشد که تشخیص‌های مثبت یا منفی کاذب را کاهش داده یا حذف کنند و به جای پردازش پیمانه‌ای سنتی بینشی را در زمان واقعی به دست آورند.

Tasha Reasor معاون بخش بازاریابی Alooma می‌گوید: " ما می‌بینیم که شرکت‌ها هر روز راهکارهای جدیدی برای استفاده از اینترنت اشیا پیدا می‌کنند که منجر به بهبود خدمات به مشتریان، کنترل هزینه‌ها یا کارآمدتر شدن می‌شود، اما پیاده‌سازی هر یک از این سازوکارها بدون استفاده از ابزار و تکنیک‌های مناسب که منجر به دسترسی سازمانها به اطلاعات می‌شود، دشوار است."

مطالب مرتبط

امنیت اینترنت اشیا یک ضرورت اجتناب ناپذیر

اینترنت اشیا یک از فناوری‌های برجسته‌ای است که جهان و زندگی روزمره ما را تحت تاثیر قرار می دهد. ما از این تکنولوژی روزانه استفاده می‌کنیم و در حال حاضر دستگاه‌های متصل به آن بیشتر از افراد موجود در جهان وجود دارد و این امر منجر به ضرورت توجه به مسئله امنیت IoT می‌شود.

شیوع بدافزارهای مخرب اینترنت اشیا

تحقیقات تکان‌دهنده‌ی اخیر از McAfee Labs نشان‌دهنده افزایش شیوع نرم‌افزارهای مخرب IoT است، این شرکت 480 تهدید امنیت سایبری جدید را در هر دقیقه شناسایی کرده است.

اینترنت اشیا، تنها گزینه‌ی مناسب دستگاه‌های پوشیدنی

بازار دستگاه‌های پوشیدنی در شش سال گذشته به شدت افزایش یافته و از سال 2012 تا امروز از 750 میلیون دلار در به حدود 6 میلیارد دلار رسیده است. در این راستا شبکه‌های LTE-M و NB-IoT بسیار گسترده شده‌اند و بازارهای فزاینده‌ای بیشتر از IoT سلولی به عنوان تنها گزینه بلندمدت برای اتصال اکثریت وسیع برنامه‌های در حال ظهور استفاده می‌کنند.

امنیت یکی از چالش‌های مهم در فناوری‌های نوین نظیر اینترنت اشیا است. بسیاری از کاربران سیستم‌های IoT نگران امنیت داده‌ها و حفاظت از آن جهت جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی هستند. چالشی که راهبران این صنعت باید به آن حساس بوده و راهکارهای جامعی برای این چالش ارائه دهند.