قوانین جدید برای تولید کنندگان ماشین‌های خودران

قوانین جدید برای تولید کنندگان ماشین‌های خودران

سخنگوی دولت انگلیس در آخرین نشست خبری تایید کرد در صورتی که اتومبیل‌های خودران باعث ایجاد خسارت در هر سطحی شوند، سازندگان آن با زندان مواجه خواهند شد.

Baroness Buscombe سخنگوی دولت انگلیس در آخرین نشست خبری تایید کرد در صورتی که اتومبیل‌های خودران باعث ایجاد خسارت در هر سطحی شوند، سازندگان آن با زندان مواجه خواهند شد. وی ادعا کرد که قانون سلامت و ایمنی موجود " به هوش مصنوعی و نرم‌افزار یادگیری ماشین" اعمال می‌شود.

این پاسخ، حوزه‌ی مسئولیت‌های هوش مصنوعی را در تولید ماشین‌های خودران مشخص می‌کند. اگرچه برخی معتقدند که ترس از پیگرد قانونی ممکن است مانع از توسعه‌ی وسایل نقلیه‌ی خودران شود، با این حال اجرای این قوانین منجر به نظم بیشتر می‌شوند.

تولیدکنندگانی که مجرم شناخته شوند، با توجه به قانون بهداشت و ایمنی سال 1974 به دو سال زندان محکوم می‌شوند. قانون و مقررات وضع شده در این زمینه بسیار سنگین است زیرا یک مدیر نیاز به پیوند مستقیم با سیستم دارد.

به جای اجرای حکم زندان پرداخت جریمه‌های سنگین به صورت مالی نیز قابل اجرا است در این صورت ، یک شرکت با درآمد بیش از 50 میلیون پوند با هیچ محدودیتی روبرو نیست. در چنین شرایطی شفاف سازی بیشتری درباره‌ی نحوه‌ی اجرای جریمه‌ها وجود خواهد داشت که باید به مرور زمان به همه‌ی ابعاد آن توجه شود.

مطالب مرتبط

راه اندازی سیستم پارک اتوماتیک خودرو در چین

به تازگی کمپانی‌های بوش و دایملر با همکاری یکدیگر موفق به راه اندازی سیستم پارک اتومبیل به صورت اتوماتیک در چین شدند.

همکاری بوش و دایملر برای توسعه سیستم‌های خودران

شرکت‌های Bosch و Daimler برای توسعه سیستم‌های خودران در کالیفرنیا باهم همکاری می‌کنند.

همکاری CommuniThings و Orange برای راه‌اندازی پارکینگ هوشمند

 شرکت‌های CommuniThings و Orange برای راه‌اندازی اولین پارکینگ هوشمند مبتنی بر فناوری NB-IoT همکاری می‌کنند.

اخیرا استارتاپ اتومبیل‌های اتوماتیک ، ویدیویی از اتومبیل‌های خودران Drive.ai که در اطراف شهر در حرکت هستند و نحوه‌ی عملکرد آنان منتشر کرده است. ویدیو‌ی منتشر شده Drive.ai رانندگی اتومبیل‌های خودران را در اتوبان‌ها و خیابان‌های کوچک نشان می‌دهد. سیستم تشخیص چهره در این اتومبیل وسایل نقلیه‌ی دیگر، عابران پیاده ، دوچرخه سواران و مسیرهای اطراف آنان را به راحتی و با اطمینان کامل تشخیص می‌دهد.

بر اساس آخرین گزارش ها انتظار می رود که تعداد وسایل نقلیه ی هوشمند به میزان قابل توجهی طی چهار سال آینده افزایش یافته و با رشد 27 درصدی تا سال 2022 به بیش از 125 میلیون برسد.

تحقیقات نشان می دهد مردم اتومبیل های هوشمند را به اتومبیل های خودران ترجیح می دهند.