Nobka_Smart city technologies are set to drive the economic development.jpg

چرا رشد اقتصادی تکنولوژی های هوشمند در دهه ی آینده به " تریلیون" می رسد؟

بر اساس گزارش ABI Research، فناوری های شهر هوشمند منجر به رونق و توسعه اقتصادی شهرها به بیش از 5 درصد می شود و این روند تا سال 2026 بیش از 20 تریلیون دلار از مزایای اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

بر اساس گزارش ABI Research، فناوری های شهر هوشمند منجر به رونق و توسعه اقتصادی شهرها به بیش از 5 درصد می شود و این روند تا سال 2026 بیش از 20 تریلیون دلار از مزایای اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

گزارشی با عنوان " نقش‌ شهرهای هوشمند در توسعه اقتصادی " توسط InterDigital به نمایندگی از تجارت شهرهای هوشمند ارائه شد که در آن به سرمایه‌گذاری بر مزایای اقتصادی و شروع به آماده سازی شهرها برای فراهم آوردن بستر مناسب رشد اقتصادی، تاکید شده است.

جیم نولان ، معاون مدیر اجرایی Chordant در InterDigital می گوید: " یافته‌های اخیر بر اهمیت تکنولوژی به عنوان محرکی برای توسعه اقتصادی در شهرهای هوشمند آینده ،تاکید می‌کنند . سرمایه گذاری تریلیون ها دلار، به طور قابل‌ توجهی روش زندگی و چگونگی عملکرد شهرها را تغییر می‌دهد و منافع زیادی به همراه دارد. اما باید توجه داشت که گسترش تکنولوژی به مفهوم ماندگاری آن نیست، شهرها باید در شیوه ی به کارگیری تکنولوژی های هوشمند برای حداکثر بهره وری ، استراتژیک شوند ."

تکنولوژی‌های شهر هوشمند قرار است سه بعد را به طور عمده در طول دهه آینده تحت‌تاثیر قرار دهند:

  1. قوانین داده های باز که با رشد بالقوه تولید ناخالص داخلی، تا تقریبا ۱ تریلیون دلار بدون سرمایه‌گذاری در زیرساخت فیزیکی، رشد اقتصادی به همراه خواهند داشت.
  2. سرمایه‌گذاری های عمومی که تاثیر ۱۰ برابری دارند و رشد بالقوه تولید ناخالصی را تا 10 تریلیون دلار افزایش می دهند و
  3. ساختار رشد اقتصادی هوشمند شهری، که انتظار می رود تا سال 2026، به خاطر پیشروی تکنولوژی های نسل بعد مثل هوش مصنوعی و blockchain (بلاک چین)، 2.8% افزایش داشته باشد.

به طور مشابه، سیسکو هم روی نوآوری های شهرهوشمند کار می کند. این شرکت در ماه نوامبر مبلغ 1 میلیارد دلار برای برنامه تسریع تامین بودجه زیرساخت های شهری، که در آن سیسکو در کنار مشاوران آلفای دیجیتال، شرکت سرمایه گذاری خصوصی و سرمایه گذاران صندوق سرمایه گذاری، مدیریت سرمایه را به هم مرتبط کرده بود، اختصاص داد. در این بین، سیسکو یک قابلیت جدید را به نام Cisco Kinetic به پلتفرم دیجیتالی شهرها اضافه کرده است.