بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط شرکت بینالمللی IDC، سرمایهگذاری بازار چین در واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (VR/AR) تا سال 2023 از مرز 65.21 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت. این سرمایهگذاری یک جهش بزرگ از هزینههای پیشبینی شده در سال2019 این کشور در راستای فناوری AR/VR را نشان میدهد.
از سال 2018 تا 2023، نرخ رشد سالانه ترکیبی (CAGR) هزینههای بخش واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) در چین 84.6 درصد است که 78.3 درصد بالاتر از نرخ میانگین در بازار جهانی ست. چین بزرگترین سرمایهگذاری در AR/VR را دنبال خواهد کرد و ایالاتمتحده در رتبه دوم قرار دارد و این دو کشور با هم سهچهارم سرمایهگذاری جهانی را تا سال 2023 در این زمینه تشکیل میدهند.
افزایش در هزینههای جهانی عمدتاً ناشی از کشش شدید و موج عظیم تقاضا از بخشهای مختلف است.
طبق گزارش IDC، سه کاربرد برتر تجاری واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) برای آموزش کارمندان، نگهداری صنعتی و خردهفروشی است.
تجارت الکترونیک و خردهفروشی به دلیل افزایش رقابت، هزینههای بازار AR / VR را به سمت بالاتری سوق میدهند. برای همه مشاغل خردهفروشی الزامی است که اکنون از فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی استفاده کنند زیرا غولهای خردهفروشی باعث ایجاد تحول در خرید آنلاین با استفاده از فناوری واقعیت مجازی شدهاند.
صنعت آموزشوپرورش و مراقبتهای بهداشتی تقاضای قابلتوجهی را نیز برای این فناوری ایجاد کردهاند.
علاوه بر این مصرفکنندگان خواستار بازیهای بیشتر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و فیلمهای واقعیت مجازی هستند. بر اساس IDC، هزینههای مصرفکننده برای بازی و سرگرمی تا سال 2023 به 9.59 میلیارد دلار خواهد رسید.
رشد ستارهای بازار واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) همچنین به افزایش تقاضای نمایشگرهای هدفون و هدستهای واقعیت مجازی نسبت داده میشود.
ورود فناوری 5G دلیل دیگری برای افزایش هزینههای بازار است. بسیاری از مشاغل و سازمانها در حال استفاده از فناوریهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای افزایش مشتری و خدمات خود هستند.