کنترلر جدید شرکت Omron برای کاربردهای اینترنت اشیا صنعتی معرفی شد

کنترلر جدید شرکت Omron برای کاربردهای اینترنت اشیا صنعتی معرفی شد

شرکت Omron ارائه دهنده راهکارهای اتوماسیون صنعتی اخیرا از انتشار کنترلر جدید سری CP2E خود خبر داده که کنترل پیشرفته‌ای را برای ارتباط دستگاه‌های اینترنت اشیا صنعتی IIoT فراهم می‌کند. این کنترلر باعث می‌شود با استفاده از برنامه نویسی، بهره‌وری و کیفیت تولید افزایش یابد.

شرکت Omron ارائه دهنده راهکارهای اتوماسیون صنعتی اخیرا از انتشار کنترلر جدید سری CP2E خود خبر داده که کنترل پیشرفته‌ای را برای ارتباط دستگاه‌های اینترنت اشیا صنعتی IIoT فراهم می‌کند. این کنترلر باعث می‌شود با استفاده از برنامه نویسی، بهره‌وری و کیفیت تولید افزایش یابد.

تولیدکنندگان دائما نیاز دارند فرایندهای خود را با راه‌اندازی ماشین‌های پیشرفته و بهره‌برداری و تعمیر و نگهداری تغییر دهند. استفاده بهتر از داده‌های تولیدی برای تجسم عملکرد دستگاه و جلوگیری از خاموشی و خرابی غیر منتظره ضروری است. با این حال برآورده کردن این خواسته‌ها دشوار است زیرا آنها اغلب به یک کنترلر گران قیمت برای ساخت یک سیستم آماده IIoT احتیاج دارند.

کنترلر CP2E ارتباط اینترنت اشیا صنعتی (IIoT) را برای دستگاه‌های مقرون به صرفه فراهم می‌کند. این کنترلرها داده‌های عملکرد دستگاه را جمع‌آوری کرده و اطلاعات لازم را با شبکه‌های سازمانی به اشتراک می‌گذارد. این داده‌ها، به طور چشمگیری زمان مورد نیاز برای برنامه نویسی، آزمایش، اشکال زدایی و نگهداری را کاهش می‌دهند.

علاوه بر این محدوده دمای عملیاتی CP2E آن را به گزینه‌ای قابل اطمینان برای ماشین‌آلات در صنایع غیر تولیدی نظیر زیرساخت‌ها و کشاورزی که تقاضا برای کنترل کننده‌ها افزایش می‌یابد، تبدیل می‌کند. این صنایع به طور معمول از کنترلرهای غیر استاندارد استفاده می‌کنند که مشتریان باید با استفاده از تخصص خودشان را مدیریت و حفظ کنند زیرا مقاومت در برابر محیط زیست و همچنین IIoT بسیار مهم است.

ویژگی ها و مزایای اصلی:

• اتصال اترنت و سریال CP2E دارای دو درگاه اترنت با عملکرد سوئیچ اترنت، اتصال میزبان و HMI. حداکثر سه پورت سریال برای اتصال باز به دستگاه‌های سریال در دسترس است.

• کاهش تلاش برای راه‌اندازی ماشین‌های پیچیده – بلوک‌های فانکشن‌ها باعث دستیابی به عملکرد موقعیت‌یابی 4 محوره با درون‌یابی خطی می‌شوند. همچنین CP2E یک کنترل PID را با استفاده از بلوک فانکشن autotuning برای کنترل دمای پایدار فراهم می‌کند.

• عیب‌یابی ساده – شاخص‌های LED ترمینال ورودی/خروجی CP2E شناسایی سریع و آسان علت ریشه را تضمین می‌کند. توانایی کنترل کننده به طور خودکار و تشخیص و بازیابی خطا باعث افزایش راندمان دستگاه و جلوگیری از توقف CPU می‌شود.

• افزایش آرامش خاطر- CP2E یک راهکار قابل اعتماد برای نصب و پیاده سازی در شرایط محیطی است زیرا دمای عملیاتی طولانی آن باعث افزایش قابلیت اطمینان در کاربردهای خاص و کاهش هزینه‌های عملیاتی می‌شود.

مطالب مرتبط

شرکت Insight SiP ماژول هوشمند مینیاتوری جدیدی را برای کاربردهای اینترنت اشیا معرفی کرد

شرکت Insight SiP ارائه دهنده ماژول‌های RF مینیاتوری، اخیراً ماژول سازگار با بلوتوث نسخه 5.0 با دامنه بلند را در یک بسته SIP مینیاتوری معرفی کرده است که بطور ویژه برای کاربردهای اینترنت اشیا IoT طراحی شده است.

کیت توسعه اینترنت اشیا سازگار با آردوینو معرفی شد

Frame.IoT یک کیت توسعه سازگار با آردوینو است که با هدف کمک به کاربران در پروژه‌های اینترنت اشیا (IoT) طراحی و تولید شده است.

ادغام سیستم‌های آنالوگ با سیستم‌های اینترنت اشیا صنعتی

با پیچیده‌تر شدن موضوع امنیت در صنایع، متخصصان می‌توانند کنترلرهای آنالوگ سنتی را برای مدیریت ریسک با سیستم‌های اینترنت اشیا ادغام کنند.

درآمد حاصل از فروش تجهیزات اینترنت اشیا بطور قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت

بر اساس آخرین گزارش شرکت Navigant پیش‌بینی می‌شود درآمد سالانه حاصل از فروش تجهیزات اینترنت اشیا تا سال 2028 به 35.6 میلیارد دلار برسد و شاخص نرخ رشد ترکیبی سالیانه (CAGR) به میزان 28 درصد افزایش یابد.