ارائه‌ی واژه‌نامه‌ی صنعتی برای کنسرسیوم اینترنت اشیا

ارائه‌ی واژه‌نامه‌ی صنعتی برای کنسرسیوم اینترنت اشیا

موسسه تحقیقات بازار J.D Power و Avis Budget Group به کنسرسیوم اینترنت اشیا یا IoTC پیوستند. IoTC یک سازمان توسعه کسب ‌و کار است که بر ارتباطات رهبران فکری و شرکت‌هایی که تعاملات و همکاری‌های لازم درزمینه‌ی اینترنت اشیا را هدایت می‌کنند، متمرکز شده است.

اخیراً موسسه تحقیقات بازار J.D Power و Avis Budget Group به کنسرسیوم اینترنت اشیا یا IoTC پیوستند. IoTC یک سازمان توسعه کسب ‌و کار است که بر ارتباطات رهبران فکری و شرکت‌هایی که تعاملات و همکاری‌های لازم درزمینه‌ی اینترنت اشیا را هدایت می‌کنند، متمرکز شده است.

J.D.Power با پیوستن به کنسرسیوم اینترنت اشیا در میان بیش از 70 سازمان مشهور مثل ADT، FOX، T-Mobile، Nestle و غیره قرار گرفت.
در همین راستا، کنسرسیوم اینترنت اشیا صنعتی (IIC) گزارشی از واژگان صنعتی خود را ارائه داده است که هدف آن ارتقاء پذیرش اینترنت اشیا صنعتی یا IIoT است. نسخه جدید، سردرگمی در بازار را با ارائه مجموعه‌ای از تعاریف برای اصطلاحات IIoT مورداستفاده در تمامی اسناد IIC، کاهش می‌دهد. این تعاریف برای اصطلاحات استفاده شده در مدیریت داده‌ها، رایانش لبه (edge computing)، همگرایی IT / OT، اتصالات و ارتباطات و قابلیت همکاری ارائه ‌شده‌اند.

Anish Karmarkar، رئیس گروه تدوین واژگان و مدیر ارشد استراتژی و معماری استانداردهای اوراکل، می‌گوید: "افراد با پیش‌زمینه‌های مختلف در صنایع، اغلب از کلمات متفاوتی برای یک مفهوم خاص استفاده می‌کنند. علاوه بر این، اینترنت صنعتی دارای مفاهیم اصلی است که برای افراد مختلف معانی متفاوتی ارائه می‌دهد. بدون واژگان مورد توافق برای همه‌ی اعضای کنسرسیوم اینترنت اشیا، فرصت‌های زیادی برای سوءتفاهم وجود خواهد داشت. به‌عنوان‌مثال، ما همگرایی OT/ IT را به‌عنوان یک فرایند تعاملی برای ایجاد سیستم‌های IIoT تعریف کرده‌ایم. این در حالی است که اگرچه همگرایی فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزه موضوعی جذاب است اما همه‌ی افراد دقیقاً معنای آن را نمی‌دانند."

مطالب مرتبط

صدور گواهینامه Cyber Security برای دستگاه‌های IoT توسط CTIA

انجمن تجاری صنعت ارتباطات بی‌سیم در ایالات متحده (CTIA)، برنامه صدور گواهینامه Cyber Security را برای دستگاه‌های IoT متصل به شبکه اینترنت اشیا سلولی اعلام کرد.گفته می‌شود صدور گواهینامه Cyber Security برای اولین بار و با همکاری با چند اپراتور بی‌سیم پیشرو، شرکت‌های فناوری، کارشناسان امنیتی و آزمایشگاهی در سراسر ایالات متحده توسعه یافته است.

رشد حملات سایبری و شناسایی حفره‌های امنیتی IoT

جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهد سوءاستفاده‌هایی که هدف اصلی آن سه آسیب‌پذیری مهم در IoT است، افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

BlackBerry به کنسرسیوم OmniAir می‌پیوندد

بلک‌بری به‌عنوان یک عضو اجرایی برای کمک به پیشبرد آزمایشات، صدور گواهینامه و استقرار فناوری وسایل نقلیه و سیستم‌های حمل و نقل هوشمند به کنسرسیوم OmniAir می‌پیوندد.