استفاده از دستگاه‌های مبتنی‌بر LoRa و راهکارهای هوشمند در بخش کشاورزی و دامداری

استفاده از دستگاه‌های مبتنی‌بر LoRa و راهکارهای هوشمند در بخش کشاورزی و دامداری

شرکت Semtech اعلام کرده است که با استفاده از شبکه زیرساخت اپراتور استرالیایی NNNCo، یک شبکه عمومی بر اساس پروتکل LoRaWAN که برای گسترش آن از دستگاه‌های LoRa Semtech استفاده شده است را برای ایجاد برنامه‌های کاربردی اینترنت اشیا (IoT) و برای استفاده در بخش کشاورزی و دامداری در اختیار عموم قرار می‌دهد.

شرکت Semtech اعلام کرده است که با استفاده از شبکه زیرساخت اپراتور استرالیایی NNNCo، یک شبکه عمومی بر اساس پروتکل LoRaWAN که برای گسترش آن از دستگاه‌های LoRa Semtech استفاده شده است را برای ایجاد برنامه‌های کاربردی اینترنت اشیا (IoT) و برای استفاده در بخش کشاورزی و دامداری در اختیار عموم قرار می‌دهد. این شبکه با شرکت کشاورزی استرالیایی Goanna Ag همراه خواهد شد و هدف آن ارائه راهکارهای دقیق مدیریت آبیاری برای پرورش‌دهندگان پنبه است.

این شبکه که یک شبکه گسترده مبتنی بر LoRaWAN می‌باشد، مساحتی حدود ۳ میلیون هکتار را پوشش می‌دهد و در بخش آبیاری Murrumbidgee و Murrumbidgee، Lachlan، Gwydir MacIntyre، Namoi و دره‌های Macquarie گسترش می‌یابد. برای توسعه شبکه LoRaWAN در طول سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده‌است.

گستردگی پوشش این شبکه مساحتی بالغ‌بر سه میلیون هکتار را در بر می‌گیرد و در بخش آبیاری Murrumbidgee ،Murrumbidgee ،Lachlan،Gwydir MacIntyre ،Namoi و دره‌های Macquarie گسترش می‌یابد. برای توسعه شبکه LoRaWAN در طول سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده‌است. از این شبکه برای ترکیب داده‌های رطوبت خاک از طریق سنسورها، داده‌های آب و هوایی محلی و تصاویر ماهواره‌ای برای تجزیه و بهینه‌سازی برنامه‌ریزی آبیاری جهت ارائه به پرورش‌دهندگان از استفاده خواهد شد.

با شروع فصل جدید NNNCo و Goanna Ag اولین دروازه‌های (gateways) خود را در New South Wales و Queensland به همراه ۲۰۰۰ سنسور مختلف در مزارع پنبه نصب خواهند کرد. این شرکت همچنین راهکارهای IoT نظارت دام که در آن از دستگاه‌های LoRa Semtech تکنولوژی بی‌سیم رادیویی (LoRa Technology) و موقعیت‌یاب GPS استفاده شده است را ایجاد کرده ‌است.

این دستگاه‌ها بر روی گوش دام برچسب‌گذاری می‌شود و اطلاعات را به صورت بلادرنگ گزارش می‌دهد. علاوه بر این، برچسب همچنین بر حرکت، دمای بدن، حیوانات  نظارت دارد. برنامه‌های کاربردی به‌طور مداوم اطلاعات را اسکن می‌کنند و در صورت وجود اختلال بلافاصله اطلاع‌رسانی می‌کنند.

مطالب مرتبط

مدیریت استفاده از توربین‌ها با اینترنت اشیا

اخیراً کمپانی Nordex پلتفرم IoT Cumulocity SoftwareAG را انتخاب کرده است تا ناوگان وسیع توربین‌های بادی را با استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیا مدیریت کند.

تولید تراشه امنیتی مبتنی بر کوانتوم برای دستگاه‌های اینترنت اشیا

شرکت بریتانیایی Crypto Quantique اولین تراشه امنیتی مبتنی بر کوانتوم را برای استفاده در دستگاه‌های IoT معرفی کرد.

شرکت AG Software و Eurotech برای ارائه راهکارهای جدید اینترنت اشیا باهم همکاری می‌کنند

شرکت Software AG و شرکت طراحی و توسعه Eurotech برای ادغام پلتفرم Everyware Software Framework با نرم‌افزار Cumulocity IoT همکاری می‌کند.

شرکت Thames Water روزانه 2600 میلیون لیتر از آب مصرفی 9 میلیون نفر را تامین می کند. این شرکت برای مصرف بهینه آب به اندازه گیری های هوشمند و اینترنت اشیا روی آورده است.