بر اساس پیش‌بینی سیسکو ترافیک اینترنت همراه تا سال 2022 به مرز zettabyte خواهد رسید

بر اساس پیش‌بینی سیسکو ترافیک اینترنت همراه تا سال 2022 به مرز zettabyte خواهد رسید

پیش‌بینی می‌شود تا سال 2022، ترافیک اینترنت همراه به یک zettabyte برسد و تقریبا 20 درصد از ترافیک IP جهانی را به خود اختصاص دهد که که تقریبا ۱۱۳ برابر بیش از همه ترافیک تولید شده در سال ۲۰۱۲ است. در همین حال، تعداد کاربران تلفن همراه در سراسر جهان در پنج سال آینده به 5.5 میلیارد کاربر افزایش خواهد یافت.

پیش‌بینی می‌شود تا سال 2022، ترافیک اینترنت همراه به یک zettabyte برسد و تقریبا 20 درصد از ترافیک IP جهانی را به خود اختصاص دهد که که تقریبا ۱۱۳ برابر بیش از همه ترافیک تولید شده در سال ۲۰۱۲ است. در همین حال، تعداد کاربران تلفن همراه در سراسر جهان در پنج سال آینده به 5.5 میلیارد کاربر افزایش خواهد یافت.

اینها همگی بر اساس پیش‌بینی شرکت Cisco است که شاخص شبکه‌های تلفن همراه (VNI) را بروز رسانی می‌کند.

در همین راستا شرکت San Jose با توجه به افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند پیش‌بینی می‌کند که تلفن همراه و اینترنت اشیا (IoT) همچنان به رشد پایدار ادامه خواهند داد و سرعت شبکه‌های تلفن همراه تقریباً به سه برابر افزایش خواهد یافت.

Jonathan Davidson مدیر روابط عمومی شرکت Cisco، در این باره گفت: "با توجه به اینکه ترافیک تلفن همراه جهانی به دوران zettabyte نزدیک می‌شود، ما معتقدیم که شبکه‌های 5G و Wi-Fi همگی به عنوان فناوری‌های لازم و تکمیلی هستند که مزایای کلیدی را ارائه می‌دهند."

این شرکت می‌گوید که تا سال 2022، تعداد دستگاه IoT و دستگاه IoT و گجت‌های موبایلی متصل به اینترنت از مرز 12 میلیارد عبور خواهد کرد. انتظار می‌رود متوسط سرعت شبکه جهانی تلفن همراه از 8.7 مگابیت در ثانیه در سال 2017 به 28.5 مگابیت بر ثانیه تا سال 2022 افزایش یابد، که 5G یکی از پیشران‌های اصلی این بخش خواهد بود.

در مورد شبکه 5G، سیسکو پیش‌بینی می‌کند که بیش از 3 درصد از مجموع ارتباطات تلفن همراه (بیش از 422 میلیون تجهیزات 5G در جهان) و حدود 12 درصد از ترافیک جهانی تلفن همراه را تشکیل می‌دهند. (در همین حال، شبکه 4G حدود 54 درصد ترافیک را مدیریت می‌کند.)

طبق گفته سیسکو، با وجود رشد در شبکه‌های 5G اغلب افراد از Wi-Fi برای اتصال به اینترنت استفاده خواهند کرد. این گزارش پیش‌بینی می‌کند که ۵۹ درصد از کل ترافیک داده‌های تلفن همراه در مقایسه با ۵۴ درصد در سال ۲۰۱۷ به شبکه Wi-Fi منتهی خواهد شد که این مقدار در سال 2017 حدود 54 درصد بوده است و علاوه بر این مجموع نقاط Wi-Fi از 124 میلیون در سال 2017 به 549 میلیون در سال 2022 رشد خواهند کرد.

جالب اینجاست که سیسکو طرح‌هایی را برای شبکه‌های دور برد بی‌سیم با مصرف پایین (LPWAN) ارائه می‌دهد که امکان اتصال دستگاه‌های متصل در مقیاس جغرافیایی بزرگ را با نرخ بیت کم را فراهم می‌کند و چند سال آینده به میزان قابل ملاحظه‌ای از آن استفاده خواهد بود. تا سال 2022 انتظار می‌رود این نوع شبکه‌ها 14 درصد از دستگاه‌های تلفن همراه را پشتیبانی کنند که نسبت به دو سال گذشته رشد 1.5 درصدی را نشان می‌دهد.

مطالب مرتبط

Gemalto نخستین سیم‌کارت 5G جهان را برای نیمه اول سال 2019 عرضه می‌کند

دو ماه پس‌ازآنکه انجمن صنایع سلولی SIMalliance خواستار استاندارد جدید و امن سیم‌کارت‌های 5G شده بود، شرکت Gemalto اعلام کرد که اولین سیم‌کارت 5G جهان که با استفاده از یک راهکار امن توسعه داده شده است را در نیمه اول سال جاری عرضه خواهد کرد.

گوگل در حال ساخت یک شهر هوشمند زیر زمینی است

اتصال زیرساخت‌های محلی شهرها به منظور هوشمند سازی آن‌ها برای اهداف بلند پروازانه‌ی گوگل کافی نیست. در این راستا به نظر می‌رسد گوگل در پی احداث یک شهر هوشمند زیر زمینی تمام عیار باشد.

بهره‌برداری از IoT با هدف بهبود مهارت‌های رانندگی

بهبود مهارت‌های رانندگی در جاده‌ها یکی از اصلی‌ترین نیازها برای کاهش میزان تصادفات و صدمات ناشی از آن است. در این راستا، یک استارت اپ استرالیایی به نام GoFar مبلغ یک میلیون دلار برای تحقق این هدف سرمایه‌گذاری نموده است.

اتومبیل‌های خودران؛ یک راه‌حل احتمالی برای کاهش هزینه‌های ترافیک در انگلستان

شرکت خدماتی اتومبیل‌های خودران Inrix، آخرین تحلیل خود را از ترافیک بریتانیا منتشر کرده ‌است که هزینه در حدود 8 میلیارد پوند در سال را نشان می‌دهد.