تحلیل وضعیت جاده‌ها با استفاده از اتومبیل‌های خودران

تحلیل وضعیت جاده‌ها با استفاده از اتومبیل‌های خودران

شرکت تویوتا به دنبال ایجاد راهکاری برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های ارسالی اتومبیل‌های خودران به منظور اطلاع از وضعیت جاده‌ها است. قرار است این طرح به صورت پایلوت در شهر آکایوا ژاپن اجرا شود.

شرکت تویوتا به دنبال ایجاد راهکاری برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های ارسالی اتومبیل‌های خودران به منظور اطلاع از وضعیت جاده‌ها است. قرار است این طرح به صورت پایلوت در شهر آکایوا ژاپن اجرا شود. دولت ژاپن در حال حاضر نیازهای نگهداری جاده‌ها و همچنین اطمینان از باز بودن مسیرهای حیاتی جایگزین را بر اساس مشاهدات گشت‌های منظم خود شناسایی می‌کند.

در سال 2018 چندین بلایای طبیعی از جمله زمین لرزه و سیل ژاپن را تحت تأثیر قرار دادند. بلایای طبیعی نه تنها نیاز به جاده‌های مناسب را به اثبات رسانده‌است بلکه باعث ایجاد آسیب‌های فراوانی شده است که بر بودجه دولت تأثیر می‌گذارد.

داده‌های ارسالی از وسایل نقلیه و همچنین تصاویر جمع‌آوری‌شده توسط دوربین‌های آن‌ها باید به دولت‌های محلی در اولویت‌بندی منابع مالی و تعمیرات احتمالی جاده‌ها کمک کنند.

بنیاد حمل‌ونقل تویوتا در حال برگزاری کنفرانسی در شهر آکایوا با حضور، فرمانداری اوکایاما، دانشگاه اوکویاما، و پلیس محلی آکایوا است تا در مورد چگونگی راه‌اندازی راهکاری که می‌تواند به دولت‌ها کمک کند، بحث و تبادل نظر کند.

یک نوآوری مشابه در اوایل این هفته در انگلستان اعلام شد، وزارت حمل‌ونقل (DfT) انگلستان کمک مالی ۲ میلیون پوند را برای پروژه بررسی وضعیت جاده‌ها با استفاده از هوش مصنوعی که بخشی از یک بسته‌ی مالی بزرگتر از 350 میلیون پوند است، دریافت کرده است. در این پروژه قرار است حدود 150 میلیون تصویر با وضوح HD با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی (AI) و توسط شرکت Gaist که متخصص در بررسی زیرساخت‌های حیاتی است، تحلیل شود.

مطالب مرتبط

هوش مصنوعی به بهبود وضعیت جاده‌ها کمک می‌کند

انگلستان در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از هوش مصنوعی (AI) به منظور تعیین وضعیت جاده‌ها و اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری‌ها است.

کشورهای اروپایی مخالف استفاده از استاندارد WiFi در اتومبیل‌های خودران هستند

اتحادیه اروپا به طرح پیشنهادی در مورد استفاده از استاندارد C-ITS مبتنی بر WiFi در اتومبیل‌های خودران رأی مثبت داده است در حالی که کشورهای اروپایی خواستار تجدید نظر این اتحادیه در استفاده از تکنولوژی 5G بجای استاندارد WiFi در اتومبیل‌های خودران است.

راه‌اندازی تاکسی‌های خودران در کالیفرنیا توسط Waymo

شرکت Waymo اعلام کرده است که مجوز راه‌اندازی تاکسی‌های خودران را از کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا (CPUC) دریافت کرده ‌است. این مجوز اجازه مشارکت در ناوگان حمل‌ونقل عمومی کالیفرنیا را به این شرکت متعلق به کمپانی Alphabet می‌دهد.

شرکت Lilium به دنبال راه‌اندازی تاکسی هوائی خود در بریتانیا است

شرکت آلمانی Lilium اعلام کرده‌است که لندن را در راستای توسعه تیم نرم‌افزاری خود و ایجاد صدها شغل در سطح جهان انتخاب کرده است.