راه‌حل‌های مدیریت هوشمند پسماند در شهرهای هوشمند

راه‌حل‌های مدیریت هوشمند پسماند در شهرهای هوشمند

تعداد روزافزونی از شهرها در سرتاسر جهان، راه‌حل‌های مدیریت هوشمند پسماند را برای ایجاد کارایی بالاتر از نظر منابع و هزینه‌های مرتبط با حفظ شهرها، آزمایش می‌کنند

در حالی که تجهیز سطل های زباله خانه ها با استفاده از آخرین فناوری های حسگر توسط چند شهر مورد آزمایش قرار گرفته است ( مثل سانتاندر، اسپانیا، مونترال، کانادا), چندین شهر در مکان‌های عمومی اجرای راهکارهای مدیریت هوشمند پسماند را شروع کرده اند.

روند رو به رشدی در نصب سطل‌های پلاستیکی با انرژی هوشمند خورشیدی در شهرها (آمستردام، آتلانتا، لندن، ملبورن، فیلادلفیا و...) مشاهده شود.

یک مثال قابل توجه در مورد، " سطل‌های هوشمند " توسط شورای Shire در استرالیا ارایه شده که منجر به نتایج بزرگ در سال‌های گذشته شده است. این سطل ها توسط BigBelly Inc که شرکت پیشرو در جهان می باشد نصب شده اند. این شرکت در نیدهم , MA در ایالات متحده واقع شده که متخصص در ارایه راه حل‌های بازیافت زباله برای شهرهای هوشمند است . روند روبه رشدی در شرکت هایی که محصولات مشابه برای بازار مدیریت هوشمند پسماند را ارائه می دهند وجود دارند که به طور مثال میتوان به SmartBin از دابلین ایرلند و آزمایشگاه‌های Ecube از سئول, کره جنوبی اشاره نمود.
 

سطل‌های هوشمند مزایای متعددی دارند :

پانل‌های خورشیدی انرژی خورشیدی را مهار می‌کنند و از حسگرهایی برای متراکم کردن زباله‌ها استفاده می‌کنند که ظرفیت را تا ۷۰۰ % افزایش می‌دهند و جمع‌آوری زباله تا ۸۵ % کاهش می‌یابد .

سطل هوشمند اطلاعات مربوط به سطح پرشده را نشان می‌دهد و تنها زمانی که سطل کاملا پر میشود جمع‌آوری می‌شود .

جمع آوری کمتر و موثرتر پسماندها باعث کاهش ازدحام و ترافیک میشود، که در نهایت خیابان‌های تمیزتر و ایمن‌تر خواهیم داشت 
کاهش ترافیک ناشی از جمع‌آوری به کاهش دی‌اکسید کربن و دیگر گازها کمک می‌کند .

" سطل‌های هوشمند " به گونه ای استاندارد سازی شده‌اند تا بتوانند با تجهیزات موجود خالی شوند .

از دیدگاه شهروندان، منافع اجتماعی " سطل‌های هوشمند " - علاوه بر مزایای اقتصادی و زیست‌محیطی - جالب است . این تکنولوژی به موارد زیر کمک می کند :

افزایش آگاهی عمومی برای استفاده از انرژی تجدیدپذیر
بهبود بهداشت خیابان‌ها
تشویق به بازیافت
جمع‌آوری و تحلیل داده‌های خاص منطقه درباره حجم زباله برای برنامه‌ریزی بهتر
افزایش پوشش WiFi و ایجاد hotspot عمومی رایگان