همکاری شرکت‌های Cree Lighting و Synapse Wireless در زمینه روشنایی هوشمند فضاهای خارجی و صنعتی

همکاری شرکت‌های Cree Lighting و Synapse Wireless در زمینه روشنایی هوشمند فضاهای خارجی و صنعتی

شرکت Cree Lighting در زمینه تأمین ارتباطات بی‌سیم SimpleSNAP و کاربردهای روشنایی حالت جامد (SSL) به هنگام نیاز به روشنایی با دامنه بالا در مجتمع‌های تجاری ، صنعتی (C&I) ، روشنایی فضای پارکینگ و روشنایی فضای باز با شرکت Synapse Wireless همکاری می‌کند.

شرکت Cree Lighting در زمینه تأمین ارتباطات بی‌سیم SimpleSNAP و کاربردهای روشنایی حالت جامد (SSL) به هنگام نیاز به روشنایی با دامنه بالا در مجتمع‌های تجاری ، صنعتی (C&I) ، روشنایی فضای پارکینگ و روشنایی فضای باز با شرکت Synapse Wireless همکاری می‌کند. 
 

Synapse یک پخش‌کننده با سابقه اتصالات بی‌سیم است که بیشتر در نورپردازی LED بی‌سیم فعالیت می‌کند و تجربه گسترده‌ای در نصب و راه‌اندازی پروژهای درون شهری ازجمله کاربردهای اینترنت اشیاء (IoT) دارد. کری لایتینگ این فناوری را با سری OSQ لامپ‌های بیرونی ، سری IG از چراغ‌های فضای پارکینگ و سری KBL لامپ‌های با سطح بالا ارائه می‌دهد.

کری در زمینه نورپردازی با استفاده از فناوری روشنایی بی‌سیم ، مسیر متنوعی را دنبال کرده است. این شرکت مدت‌هاست که لامپ‌های خود را با پشتیبانی برای کنترل‌های شخص ثالث نظیر Lutron و استاندارد (DALI) ارائه می‌دهد. در سال 2014 ، این شرکت فناوری SmartCast خود را رونمایی کرد. این شرکت بعدها لایتینگ بی‌سیم SmartCast را برای کنترل در سطح ساختمان گسترش داد.

SimplySNAP پس از همکاری با کری لایتینگ توانست در حوزه‌های صنعتی و فضای باز نیز به فعالیت بپردازد و گستره عظیمی را در اکوسیستم Synapse نمایان کند. تام هندیز ، مدیر روشنایی هوشمند در کری لایتینگ در این باره گفت: "تعداد زیادی از مشتریان به دنبال راهکارهای روشنایی و بصری هستند. " روشنایی منطقه ، پارکینگ و لامپ‌های پر نور خلیج با SimplySNAP فقط برای کاربردهای فضای باز و صنعتی ارائه شده است و یک مکمل عالی برای بسترهای هوشمند SmartCast وکاربردهای داخلی از جمله دفتر ، آموزش و مراقبت‌های بهداشتی است."

سیستم SimplySNAP از یک شبکه مش اختصاصی استفاده می‌کند تا بتواند 1000 لامپ را به یک دروازه که Controller Site نام دارد، متصل کند. دامنه این پورت حدود یک مایل است. طرح بی‌سیم به امنیت AES 128 بیتی متکی است. کنترل‌کننده‌های سایت می‌توانند از طریق اترنت یا گزینه‌های بی‌سیم با CMS (سیستم مدیریت مرکزی) یا BMS (سیستم مدیریت ساختمان) ارتباط برقرار کنند. در نهایت ، کاربر می‌تواند سیستم‌ها را با رایانه شخصی ، رایانه لوحی یا گوشی هوشمند با قابلیت کنترل لامپ‌ها به صورت جداگانه و کنترل داده‌ها برای تجزیه‌وتحلیل و نگهداری پیشگیرانه کنترل کند.

کری لایتینگ از بستر SimplySNAP به طرق مختلف برای محصولات مختلف پشتیبانی می‌کند. در مورد لامپ‌های مخصوص پارکینگ IG و لامپ‌های کم‌نور KBL ، کری لایتینگ مدل خاصی از چراغ‌های روشنایی را با یک ماژول SimplySNAP یکپارچه به فروش می‌رساند که Synapse آن را کنترل‌کننده روشنایی بی‌سیم جاسازی شده می‌نامد. در این کنترلرها گزینه‌های مختلفی از جمله ویژگی‌های سنسورهای پشتیبانی شده با قابلیت تنظیم نقطه نور سفید وجود دارد. در مورد چراغ‌های فضای باز OSQ ، SimplySNAP در یک ماژول اجرا می‌شود و به سوکت معمولی NEMA متصل می‌شود.

مشتریان کری لایتینگ هم‌اکنون می‌توانند اتصال بی‌سیم و محصولات Synapse را مستقیماً از شرکت خریداری کنند. هندیز می‌گوید: " روشنایی کری که با SimplySNAP فعال می‌شود که یک سیستم ایمن است و راه اندازی و نصب آن ساده است و به راحتی شخصی‌سازی می‌شود و دارای عملکردهایی مستقل است و مقیاس آن متناسب با کاربرد در محوطه دانشگاه است."

مطالب مرتبط

انتخاب 39 ایده در زمینه ساختمان هوشمند توسط کنسرسیوم اینترنت صنعتی

کنسرسیوم اینترنت صنعتی (Industrial Internet Consortium) اعلام کرد که 39 ایده از 26 شرکت‌کننده مسابقه Smart Buildings Challenge را به منظور فراهم آوردن امکان بهره‌برداری از فناوری ساختمان هوشمند و همکاری با مشتریان در جهت هدفمند کردن نتیجه راهکارهای مبتنی بر ساختمان‌های هوشمند تأیید کرده است.

طبق آخرین گزارش در رابطه با بازار لوازم خانگی منتشر شده از سوی مرکز مشاوره Futuresource، پیش بینی می‌شود حجم محموله‌های هوشمند لوازم خانگی، به ویژه ماشین لباسشویی و یخچال‌های مجهز به فناوری IoT، تا پایان سال 2018 دو برابر خواهد شد.

افزایش قابل توجه مباحث مربوط به امنیت ساختمان‌های هوشمند در سال 2020

پیش‌بینی کارشناسان امنیت سایبری رشد قابل توجه مباحث مربوط به امنیت ساختمان‌های هوشمند را در سال 2020 نشان می‌دهد.

امکانات رفاهی پارک‌ها و ایستگاه‌های مترو پاریس هوشمند می‌شوند

پارک‌ها و ایستگاه‌های مترو پاریس به نیمکت‌ها و امکانات رفاهی هوشمند مجهز خواهند شد تا مقامات شهری بتوانند انتقال یا جابجایی اموال عمومی را بین پارک‌ها و مکان‌های مختلف رهگیری کنند.