آزمایش اولین ارتباط ماهواره‌ای NB-IoT توسط مدیاتک و اینمارست

آزمایش اولین ارتباط ماهواره‌ای NB-IoT توسط مدیاتک و اینمارست

شرکت MediaTek توانسته است برای اولین بار ارتباط ماهواره‌ای تجهیزات اینترنت اشیا (IoT) را برقرار کند.

شرکت MediaTek توانسته است برای اولین بار ارتباط ماهواره‌ای تجهیزات اینترنت اشیا (IoT)را برقرار کند. این کمپانی تولید کننده تراشه‌های نیمه‌هادی توانسته است نخستین آزمایش ارتباط ماهواره‌ای تجهیزات اینترنت اشیا را با استفاده از پروتکل NB-IoT و یک ماهواره اینمارست در فاصله 35000 کیلومتر بالاتر از خط استوا برقرار کند.

در این آزمایش مدیاتک توانست یک ارتباط دو طرفه بین دستگاه اینترنت اشیا و ماهواره تجاری اینمارست در مدار ژئو برقرار کند. این آزمایش با همکاری یک ایستگاه پایه در مرکز فضایی Fucino ایتالیا و انستیتوی صنعت اطلاعات تایوان انجام شده است.

مدیاتک در مورد این آزمایش می‌گوید همکاری مدیاتک با اینمارست، همگرایی ارتباطات پیشرفته ماهواره‌ای و خدمات سلولی در حوزه IoT و 5G سرعت می‌بخشد و به پروژه 3GPPاستانداردسازی Rel-17 در شبکه‌های غیر زمینی کمک خواهد کرد.

جاناتان بیون مدیر ارشد محصولات گروه اینمارست در اینباره می‌گوید: "با آزمایش تراشه مدیاتک بر روی شبکه ماهواره‌ای GEO اینماست ثابت شده است که فناوری شبکه‌های تلفن همراه با اصلاحات کمی روی ماهواره‌های GEO کار می‌کنند و مسیری مقرون به صرفه را برای پوشش جهانی اینترنت اشیا (IoT) فراهم می‌کند."

بنا به گفته هر دو شرکت این آزمایش موفقیت‌آمیز بوده است و می‌تواند امکان‌پذیر بودن استفاده از استانداردهای جدید جهانی و پتانسیل بازار آزاد استفاده از یک دستگاه واحد برای اتصال در هر دو شبکه ماهواره‌ای و تلفن همراه را فراهم کند.

استفاده از فناوری NB-IoTدر نوع خودیک نمونه جالب است. با توجه به تاریخچه قبلی و رشد استفاده از آن در میان دیگر پروتکل‌های اینترنت اشیا (IoT) و بر اساس گزارشی که اخیراً از اریکسون منتشر شده فقط 100 میلیون اتصال در سطح جهان مبتنی بر NB-IoT یا LTE-M بوده است.

مطالب مرتبط

سامسونگ از تراشه امنتی جدید خود رونمایی کرد

سامسونگ الکترونیک، یکی از رهبر جهانی در صنایع نیمه‌هادی ،یک راهکار امنیتی کلیدی و مطمئن را برای تلفن‌های همراه معرفی کرده است. SE یک راهکار امنیتی قوی متشکل از یک تراشه امنیتی (S3K250AF) و نرم‌افزار بهینه‌سازی شده است که به طور کامل از داده‌های خصوصی در یک فضای ذخیره‌سازی ایزوله شده محافظت می‌کند.

روند رو به رشد بازار جهانی اینترنت اشیا و ظهور فناوری‌های جدید

صنعت الکترونیک در این ایام دشوار به نوآوری خود ادامه می دهد. طی ماه گذشته ما گزارش مثبتی را در ارتباط بازار جهانی اینترنت اشیا و همچنین فناوری‌های جدید معرفی شده از سوی شرکت‎‌های مایکروسافت و انویدیا دریافته‌ایم که به طور مختصر در این مطلب به آنها می‌پردازیم.

بهینه‌سازی مصرف انرژی در تجهیزات اینترنت اشیا

یکی از بزرگترین موانع پیش روی اینترنت اشیا (IoT)، استقرار پایدار و قابلیت توسعه آن است. پیاده‌سازی قابلیت‌های چندگانه اینترنت اشیاء (IoT) نیز پر هزینه است. باتری‌های سنتی آشکارترین راهکار برای کاربرد در سیستم‌های کنترل از راه دور هستند اما اقتصادی نیستند.

مدیاتک چیپست اینترنت اشیا خود را معرفی کرد

مدیاتک چیپست i700 را برای اهداف مربوط به واقعیت افزوده، خانه‌های هوشمند، فروشگاه‌ها و کارخانه‌ها معرفی کرد.