نوکیا با موفقیت مرحله اول استقرار شبکه 5G را در شهر Zeebrugge به اتمام رساند

نوکیا با موفقیت مرحله اول استقرار شبکه 5G را در شهر Zeebrugge به اتمام رساند

نوکیا مرحله اول استقرار شبکه بی‌سیم خصوصی 5G صنعتی شهر Zeebrugge بلژیک را به اتمام رسانده‌اند.

نوکیا مرحله اول استقرار شبکه بی‌سیم خصوصی 5G صنعتی شهر Zeebrugge بلژیک را به اتمام رسانده‌اند.

Zeebrugge با ادغام پلتفرم ابری اتوماسیون دیجیتال نوکیا، می‌تواند اتصال بی‌سیم خصوصی را به بیش از 100 نقطه انتهایی ارائه دهد.

شهر Zeebrugge انواع مختلفی از خدمات جدید و پیشرفته را برای بهبود عملکرد ارائه می‌دهد. این شبکه همچنین قادر به ردیابی، تجزیه‌وتحلیل و مدیریت دستگاه‌های متصل در چندین برنامه به صورت در زمان واقعی خواهد بود. از این گذشته سرعت بخشیدن به نوآوری و اتوماسیون با استقرار اینترنت اشیا (IoT) ، وسایل نقلیه خودران هوشمند ، واقعیت افزوده (AR) و پهپادها (Drone) از دیگر مزایای این استقرار این شبکه است.

ریک گوتینک از مدیران شهر Zeebrugge در اینباره می‌گوید: "معرفی یک شبکه بی‌سیم خصوصی پیشرفته به عنوان نقطه عطفی برای شرکای ما در توسعه و ارائه راهکارهای جدید و مناسب در زنجیره تامین لجستیک عمل خواهد کرد. نوکیا در همکاری با Citymesh ، توانایی‌های برجسته خود را در شبکه 5G را در حین استقرار پلتفرم نشان داده است و توانست فاز یک این پروژه را به موفقیت به اتمام برساند."

در اوایل ماه جاری نوکیا قابلیت‌های شبکه 5G و edge را به سرویس مدیریت شده خود اینترنت اشیا (IoT)در سراسر جهان (WING) اضافه کرده است که متمرکز بر کمک به اپراتورها برای جذب سهم اولیه بازار IoT بدون سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها است. شکل تکامل‌یافته شبکه WING نوکیا به اپراتورها امکان می‌دهد از مدل‌های جدید تجاری استفاده کنند و به صنایعی نظیر خدمات عمومی، مراقبت‌های بهداشتی از راه دور، اتومبیل‌های متصل وخودران، نظارت و کنترل صنعتی در زمان واقعی بپردازند.

مطالب مرتبط

خانه‌های شهر ویساکاپاتنام مجهز به هوشمند می‌شوند

سیستم‌های خانگی مبتنی بر اینترنت اشیا (IoT) در سراسر جهان از جمله شهر ویساکاپاتنامکشور هند محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند. آپارتمان‌ها، ساختمان‌های تجاری از جمله بیمارستان‌ها و هتل‌ها به تدریج این فناوری را با اهداف اصلی تقویت امنیت و صرفه‌جویی در مصرف انرژی به کار می‌گیرند.

دیجیتالی شدن فرایندها و افزایش بهره‌وری در شرکت‌ها

اتوماسیون و دیجیتالی شدن از موضوعات مهمی در شرکت‌های فناوری هستند. در همین راستا شرکت maxon در فروشگاه آنلاین خود یک امکان شخصی‌سازی محصول را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می توانند یک درایو با ویژگی‌های خاص خود را برای رایانه سفارش دهند. هنگامی که شخصی یک درایو را بصورت آنلاین که متشکل از موتور، دنده دستی و رمزگذار پیکربندی می‌کند، قیمت آن را در زمان واقعی می‌بیند و به محض تکمیل پیکربندی، مشتری به داده‌های ساخت دوبعدی و سه‌بعدی دسترسی پیدا می‌کند.

مایکروسافت در صدر جدول ارائه دهندگان پلتفرم اینترنت اشیا

بر اساس تحلیل‌های انجام شده توسط گروه تحقیقاتی Counterpoint مایکروسافت رتبه اول را در شرکت‌های ارائه دهنده پلتفرم اینترنت اشیا (IoT) کسب کرده است و یکی از بزرگترین ارائه دهندگان موفق در گسترش قابلیت‌های اینترنت اشیا IoT محسوب می‌شود.

تویوتا شهر هوشمند می‌سازد

تویوتا در حال ساخت یک شهر هوشمند با ظرفیت 2000 نفر برای آزمایش هوش مصنوعی، ربات‌ها و اتومبیل‌های خودران است.