پرداخت از طریق دستگاههای هوشمند مبتنی بر IoT به طور چشمگیری افزایش مییابد اما نگرانیهای امنیتی همچنان وجود دارد یک گزارش جدید استدلال کرده است که در حالی که فناوریهای هوشمند پرداخت رشد چشمگیری را نشان دادهاند اما نگرانیهای امنیتی قابلتوجهی برای مصرفکنندگان وجود دارد.
این مطالعه، برگرفته شده از خدمات تراکنشهای شبکه (TNS)، ایالاتمتحده آمریکا، انگلستان و تجربیات و نگرشهای کاربران استرالیایی نسبت به فناوریهای پرداخت هوشمند دستگاههای IoT، از جمله دستیاران صوتی، یخچالهای Wi - Fi، و اتومبیلهای خودران را مورد ارزیابی قرار داد.
این گزارش نشان میدهد که بیش از یک چهارم (۲۶ درصد) از پاسخدهندگان از یک دستیار هوشمند صوتی برای پرداخت استفاده کردهاند، 57 درصد از پاسخدهندگان درصورتیکه یک اتومبیل خودران داشته باشند پرداخت را انجام میدهند و ۴۵ درصد از آنها نیز از طریق یک صفحه لمسی با قابلیت Wi-Fi یا اپلیکیشنهای سازگار پرداخت را انجام میدهند. با وجود این که این ارقام روشهای پرداخت مبتنی بر IoT را نشان میدهند مهم است که توجه داشته باشید که تقریباً سهچهارم (۷۴ درصد) تأکید کردند که نگرانیهای امنیتی موجب توقف پرداخت آنها از طریق دستیارهای صوتی میشود.
بیل ورسون یکی از کارشناسان TNS در این باره میگوید "که شرکتها باید پروتکلهای امنیتی قوی را اجرا کنند و این اقدامات را به مصرفکنندگان برای کاهش نگرانیهای آنها انتقال دهند."
در ماه ژانویه، مطالعهای توسط شرکت نرمافزاری Dutch Gemalto منتشر شد که نشان میدهد تنها ۴۸ درصد از کسبوکارها قادر به تشخیص نقص امنیتی دستگاههای IoT هستند. این نظرسنجی نشان داد که سازمانها دولتها را بر آن میدارند تا در حل این مشکل مشارکت داشته باشند. ۷۹ درصد خواهان دستورالعملهای قوی در زمینه امنیت IoT هستند و ۵۹ درصد به دنبال شخص یا سازمانی هستند که مسئول حفاظت از تجهیزات IoT در چنین مواردی باشند.
گزارش دیگری پیشبینی کردهاست که بازار امنیتی IoT برای رشد سالانه ۲۵ درصد در آمریکای شمالی تنظیم شدهاست. بر اساس گزارش "Internet of Things (IoT) Security"بازارهای آمریکای شمالی در سال 2018 1.8 میلیارد دلار است و انتظار میرود این بازار با رشد سالانه 25.1 درصدی تا سال ۲۰۲۳ به 5.2 میلیارد دلار برسد.